Ford concediază 20% din angajaţii de la Craiova

Lovitură grea pentru angajaţii FORD de la Craiova: până la sfârşitul anului vor fi concediaţi 680 de angajaţi, adică aproape 20% din totalul de aproximativ 3.200 de angajaţi. Pentru început, conducerea uzinei a lansat un program de încetare voluntară a contractelor individuale de muncă, cu acordarea a până la 24 de salarii compensatorii – care, la un salariu mediu de 1.750 de lei/lună, înseamnă circa 40.000 de lei.

Dacă nu vor fi însă înscrieri suficiente la disponibilizarea voluntară, vor fi operate concedieri. Problema este că în zona Olteniei, în lipsa unor investiţii asigurate de Guvern locurile de muncă lipsesc iar şomajul în judeţul Dolj, spre exemplu, este de circa 8%.

Venirea Ford la Craiova, în urmă cu 6 ani, a reprezentat o mană cerească pentru craioveni, compania investind circa 1 miliard de euro în retehnologizarea uzinei şi începerea producţiei. Numai că între timp a venit criza economică mondială iar producţia de maşini Ford a debutat abia în urmă cu 3 ani, pe fondul unei cereri de automobile în scădere constantă.

Conducerea uzinei a apelat încă de la jumătatea anului trecut la măsura şomajului tehnic – ce a afectat cam 10 zile pe lună compania, deoarece oamenilor trimişi acasă li s-a dat 80% din salariu. Anul acesta însă, salariaţii au fost trimişi în şomaj tehnic aproape o lună întreagă, între 18 iulie-25 august.

De la anul însă, tactica se schimbă, iar măsurile trebuie finalizate încă de la finele lui 2014.

„În timp ce B-Max continuă să fie unul dintre cele mai bine vândute modele ale segmentul B-MAV, piaţa auto din Europa rămâne la un nivel scăzut. Drept urmare, uzina de la Craiova a fost nevoită anul acesta să-şi întrerupă producţia pentru un număr semnificativ de zile, atât în secţia de asamblare vehicule, cât şi în cea de producţie motoare. Pentru a asigura competitivitatea uzinei din Craiova şi pentru a avea control asupra costurilor operaţionale, este necesară luarea de măsuri suplimentare pentru a ajusta volumele de producţie la cererea actuala a pieţei. Acest lucru necesită şi o reducere a forţei de muncă”, a declarat Ana-Maria Timiş, purtătorul de cuvânt al Ford România.

Dacia, lider la producţie

Din totalul producţiei consemnate în perioada ianuarie-octombrie, 283.529 unităţi (85%) au fost asamblate de Dacia, 45.876 unităţi (15%) de Ford şi 5 unităţi de Roman Braşov, potrivit datelor APIA.

Volumele cele mai mari au fost înregistrate de Dacia Duster (142.466 unităţi), urmată de Dacia Logan (68.767 unităţi), Ford B-Max (45.876 unităţi), Dacia Sandero (37.397 unităţi) şi Dacia Logan MCV (34.899 unităţi).

… şi la vânzări

Vânzările de autovehicule noi au crescut cu 25,3% în primele 10 luni, la 83.116 unităţi, susţinute de livrările de autoturisme, însă producţia locală s-a diminuat cu 4,1%, la 329.405 maşini, arată APIA.

Pe piaţa locală, topul pe mărci este condus de Dacia (22.497 de unităţi vândute – 32,7% din total), urmată de Volkswagen (7.223 unităţi/10,5%), Skoda (6.548 unităţi/9,5%), Ford (4.807 unităţi/7,0%), Renault (4.690 unităţi/6,8%) şi Opel (3.075 unităţi/4,5%).

Exporturile au avansat cu 0,2% în primele 10 luni, la 301.922 de autoturisme, însă importurile de autovehicule au fost mai mari cu 26,6%, totalizând 62.017 unităţi.

Cel mai exportat model în primele zece luni a fost Dacia Duster, cu 133.312 unităţi, urmat de Logan cu 57.781 unităţi şi Ford B-Max cu 45.796 unităţi.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.