Solutia “amnistiei fiscale” este utila pentru toti contribuabilii afectati de haosul legislativ in care se afla anumite sectoare de activitate, cum este cel al transporturilor, insa nu poate sa rezolve inadvertentele legislative, ce vor produce si dupa 1 iunie acelasi efect, apreciază FORT.
Redăm integral comunicatul remis redacţiei:
Reprezentantii transportatorilor au incercat inca din luna Decembrie 2014 sa desluseasca actele normative si sa determine Ministerul Muncii, respectiv Ministerul de Finante sa se aseze la masa dialogului, pentru a aborda principial si legislativ solutiile existente.
Exista mari discrepante legislative intre activitati ce apartin aceluiasi sector economic, iar un exemplu in acest sens este dat de situatia personalului navigant din transportul aerian in raport cu personalul angajat in activitati de transport rutier.
In primul caz discutam de o lege speciala ce permite acordarea diurnelor fara a fi considerate venituri salariale, iar in cel de al doilea caz discutam de o legislatie fiscala si a muncii interpretabila si, totodata, de lipsa unei reglementari specifice.
Federatia Operatorilor Romani de Transport solicita in mod public Guvernului Romaniei organizarea, la nivel de specialisti, a unor intalniri la care sa participe Ministerul Muncii, respectiv cel al Finantelor publice pentru a genera astfel modificarile legislative imperios necesare.
Pana la aparitia unor acte normative care sa clarifice aceste situatii, amnistia fiscala trebuie sa ramana in vigoare.
Cum este greu de crezut ca ministerele se vor mobiliza asa cum trebuie, probabil amnistia trebuie prelungita ulterior pana la 1 ianuarie 2016.