Şantierul de pe autostrada A1 Nadlac-Arad se află în stadiu de finalizare, cu principalele lucrări rutiere încheiate în zona km 28,5 – 29,6 (nodul Pecica) şi km 38,0 – 38,6 (nodul Arad), unde constructorul toarnă ultimii mp de asfalt. Urmează montarea parapetelor şi marcajele.
Zona viitorului PCTF Nădlac, la km 00,0 – 2,00, ne prezintă o masivă concentrare de forţe: constructori drumari, podari, electricieni, montori, instalatori, dar şi primii peisagişti.
La sfârşitul lunii mai au sosit pe şantier primele containere pentru viitorul control al actelor de identitate. Urmează montarea structurii metalice a copertinelor din zona de control, apoi conexiunile electrice şi de informatizare.
În paralel, se finalizează clădirile instalaţiilor sanitare, dar şi cele administrative. De asemenea, se lucrează la viitoarea gospodărie de apă şi a staţiei de epurare a apelor uzate menajere.
Odată terminate lucrările de mai sus (în circa 2 săptămâni), urmează ultimele lucrări de pe acest amplasament: montarea parapetelor şi lucrările de marcaj rutier.
Neoficial, pe şantier se anunţă că posibila dată de finalizare a tuturor lucrărilor este peste circa 4-5 săptămâni, însă corelat cu partenerii maghiari, care sunt şi ei extrem de avansaţi pe cei 26 km de autostrada nouă – M43 – de la graniţă până în zona localităţii Mako.
Odată pus în circulaţie acest lot de circa 40 de km, automobiliştii vor avea un tronson cu o lungime totală de 82 km, de la Remetea Mare până la noul PCTF Nadlac, iar localităţile Arad şi Timişoara vor fi primele din România cu conexiune directă pe autostradă cu vestul Europei.
În ciuda numărului masiv de citiri pe internet a relatărilor de pe diferitele loturi de autostrdă, am obsevat că, din păcate, ”apetitul” românilor pentru circulaţia pe autostradă este moderat. De multe ori, ei preferă încă drumurile naţionale, extrem de lente şi periculoase.
Şoferii profesionişti de TIR-uri, care cunosc din Europa avantajele circulaţiei pe autostradă, sigură şi în condiţii de bună viteză economică, sunt, în ansamblul lor, cei care tranzitează prioritar România pe tronsoanele de autostrazi pe care le avem până în clipa de faţă.
Marius Popovici
Containere Pctf, km 0,500 (1)
Cladire administrativă în curs de finalizare
Acces A1 din nodul Arad spre Nadlac
Montare perete antizgomot spre zona de protecţie naturală Lunca Muresului
Subtraversare pentru TIR-uri, km 1,000