GEFCO aniversează 7 ani de la intrarea pe piaţa din România, perioadă în care s-a impus între liderii pieţei locale de logistică şi transport şi a contribuit, prin proiectele implementate pentru partenerii săi de afaceri, la dezvoltarea accelerată pe care a cunoscut-o acest domeniu în România. Rezultatele obţinute de GEFCO România au fost pe măsura ritmului de dezvoltare, urmărind un continuu trend ascendent, cu o cifră de afaceri care a ajuns de la 5,2 milioane de euro în 2006 la 43,3 milioane de euro în 2011, se arată în comunicatul remis redacţiei.
„Ritmul de creştere în ultimii 7 ani a fost foarte bun pentru GEFCO România, reuşind să formăm o echipă solidă şi experimentată şi să dezvoltăm parteneriate pe termen lung cu clienţii şi furnizorii noştri. Poziţia pe care o avem astăzi pe piaţă este rezultatul direct al calităţii serviciilor oferite şi al capacităţii noastre de inovare pentru a găsi soluţia optimă pentru fiecare partener. Planurile noastre de viitor vizează investiţiile în resurse umane, deschiderea de noi locaţii pentru o mai bună acoperire geografică în România, fiind o ţară de perspectivă, inclusiv datorită poziţionării optime pentru tranzit, în special prin legătura pe care o oferă pentru Uniunea Europeană cu Estul. Nu în ultimul rând, aşa cum ne-am obişnuit partenerii în tot acest timp, vom continua să implementăm local noi soluţii şi scheme pentru optimizarea serviciilor oferite – desigur, la baza planurilor noastre rămân necesităţile logistice pe care le au clienţii noştri”, a declarat Christophe de Korver, Director General GEFCO România.
Dacă la un an de la înfiinţare, în 2006, GEFCO România avea o echipă de 6 persoane, în prezent compania are aproximativ 100 de angajaţi în cele şapte locaţii din ţară. Având sediul central în Bucureşti, GEFCO România dispune de două depozite logistice în Joiţa şi Arad, trei platforme de transport rutier în Joiţa, Arad şi Craiova şi trei centre auto în Bucureşti, Curtici şi Mioveni.
Strategia de dezvoltare durabilă, soluţiile logistice performante adaptate la dinamica pieţei locale, expertiza echipei şi accesul la reţeaua internaţională a grupului sunt câteva dintre atuurile prin care GEFCO România şi-a consolidat şi dezvoltat continuu portofoliul de clienţi şi serviciile oferite pe piaţă.
La nivel local, GEFCO a iniţiat numeroase proiecte care au vizat protejarea mediului înconjurător, cum ar fi soluţiile de transport intermodal, care pe lângă optimizarea în termeni de timp şi cost, urmăresc reducerea emisiilor de CO2.
Totodată, GEFCO a realizat un ghid de mediu pentru partenerii săi, care vizează adoptarea unui stil de condus economic. De asemenea, la nivelul agenţiilor GEFCO România au fost implementate programe de reciclare selectivă şi proiecte care urmăresc utilizarea responsabilă a resurselor naturale. În 2011, GEFCO a obţinut certificarea sistemului de management de mediu ISO 14001.
Un alt obiectiv de mediu pentru GEFCO România l-a reprezentat reducerea consumului de hârtie; astfel, implementarea arhivării electronice în centrele auto GEFCO a condus la eficientizarea cu până la 60% a consumului de hârtie, iar introducerea, în 2012, a unui sistem tehnologic performant de monitorizare pentru transporturile în regim de grupaj, permite eliminarea a aproximativ 45.000 de foi de hârtie anual.
Grupul GEFCO
GEFCO este astăzi referinţa în materie de logistică pentru domeniul industrial. Prin intermediul celor 6 domenii cheie de expertiză – Logistică, Gefboxsystem, Overseas, Overland, Distribuţie de vehicule şi Reprezentanţă pentru Vămi şi Taxă pe Valoare adaugată – GEFCO propune soluţii globale şi inovatoare pentru toate cerinţele logisticii industriale, atât pe plan local cât şi internaţional, destinate atât zonei amonte cât şi celei aval a proceselor de producţie.
GEFCO este prezent în 150 de ţări din lume şi se clasează între primele 10 grupuri europene de logistică, cu o cifră de afaceri de 3,8 miliarde EUR în 2011. Grupul are 11,000 de angajaţi în urma achiziţionării Gruppo Mercurio. Cu peste 300 de locaţii în întreaga lume, GEFCO îşi dezvoltă activitatea în: Asia Centrală, Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu, Asia de Est şi America de Sud. Wesite: www.gefco.net
Timeline:
2005 – Biroul de reprezentare din România devine filială GEFCO.
2006 – GEFCO înfiinţează departamentul de OVS şi agenţia de la Arad.
2007 – Are loc prima creştere semnificativă pentru GEFCO România, dublându-se cifra de afaceri.
2008 – GEFCO înfiinţează platformele Curtici şi Mioveni (platforme auto). Dezvoltarea accelerată a companiei şi creşterea cifrei de afaceri continuă, de la 11.9 milioane de euro la 23.4 milioane de euro.
2009 – GEFCO obţine certificare ISO 9001.
2010 – Christophe De Korver devine noul Director General al GEFCO România.
2011 – Are loc inaugurarea depozitului de la Joiţa. Se obţine certificarea ISO 14001. GEFCO sponsorizează Raliul Sibiului. GEFCO câştigă locul I în categoria sa în Topul Naţional al Firmelor 2011 (Camera de Comerţ şi Industrie a României) şi Premiul Tranzit pentru ”Cel mai eficient operator logistic din România”.
2012 – GEFCO implementează local un nou sistem tehnologic performant de monitorizare a transporturilor. GEFCO obţine autorizaţia de comisionar vamal. GEFCO câştigă pentru al doilea an consecutiv Premiul Tranzit pentru “Cel mai eficient operator logistic din România” şi Locul I în categoria sa la Topul Firmelor din Bucureşti 2011 (Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti). GEFCO România participă împreună cu GEFCO Bulgaria la cea de-a cincea ediţie a Târgului Internaţional Transport & Logistics. (M.B.)