GFR câștigă și la CNSC participarea la licitația de transport cărbune a CE Oltenia

Grup Feroviar Român (GFR) a primit, pentru a treia oară consecutiv, câștig de cauză pentru participarea la licitația de transport cărbune organizată anul trecut de Complexul Energetic Oltenia (CEO). Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) consideră că decizia autorității contractante prin care a descalificat oferta GFR nu a prevăzut motivele concrete de respingere, încălcând astfel dispozițiile legale incidente.

Publicăm integral comunicatul remis redacției de GFR, precum și decizia CNSC în acest caz.

„CEO a decis să descalifice oferta Grup Feroviar Român invocând faptul că aceasta ar fi inacceptabilă și neconformă, Grup Feroviar Român a reclamat această decizie la CNSC, care a dat celui mai mare operator feroviar privat de transport de marfă din România.

Potrivit deciziei CNSC din 27 februarie 2015, Complexul Energetic Oltenia este obligat să anuleze raportul procedurii și comunicările privind rezultatul procedurii, să refacă raportul procedurii de atribuire a contractului de transport și comunicările privind rezultatul procedurii. CEO are la dispoziție 10 zile, de la data comunicării deciziei, pentru a continua procedura, cu respectarea motivelor oferite de către CSNC.

Este pentru a treia oară consecutiv când Grup Feroviar Român a primit câștig de cauză, la CNSC sau în instanță, în ceea ce privește licitația de transport de cărbune organizată de CEO:

– Prima dată, în luna mai 2014, CFR Marfă a cerut anularea licitației de transport de cărbune organizată de CEO, iar în luna iunie Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins această solicitare, dând dreptate GFR, care a cerut respingerea solicitării CFR Marfă.

– A doua oară, în luna august 2014, Curtea de Apel Craiova a respins ca nefondată solicitarea CFR Marfă de anulare a licitației de transport de cărbune, dând încă o dată câștig de cauză Grup Feroviar Român.

Reamintim că în ceea ce privește licitația de transport de cărbune organizată de Complexul Energetic Oltenia, consorțiul condus de Grup Feroviar Român a depus o ofertă tehnico-financiară care conținea un preț mai mic decât cel înaintat de CFR Marfă.

Grup Feroviar Român este entitatea fanion a Grampet Group, cel mai mare holding feroviar privat din Uniunea Europeană. Alături de Grup Feroviar Român, din Grampet Group mai fac parte alți doi operatori feroviari privați din Ungaria și Bulgaria, case de expediție în Germania, Austria, Serbia, Moldova și Ucraina si patru fabrici de constructie: Reloc-Electroputere VFU Craiova, Electroputere VFU Pașcani, Reva Simeria și Grampet Debrecen, în Ungaria.

Grup Feroviar Român este o companie cu capital românesc 100% privat care a reușit să devină cel mai important operator feroviar privat de transport de marfă din Europa Centrală și de Sud-Est și una dintre principalele companii feroviare private din Europa.

În ultimii 5 ani, Grampet Group a plătit taxe și impozite în valoare de peste 315 milioane de euro, fiind unul dintre cei mai mari angajatori români, cu un număr total de aproximativ 7.400 de angajați, devansând companii precum ArcelorMittal Galați (fostul Sidex Galați), Carrefour România sau BCR”.

Dați click pentru a vizualiza Decizia CNSC. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.