Gitenstein: Ford are nevoie de infrastructură pentru a livra maşinile la timp. Ponta: Lucrurile merg în direcţia bună

Ambasadorul SUA în România, Mark Gitenstein, a declarat, luni, la Craiova, după o vizită făcută împreună cu premierul Victor Ponta, că uzina Ford are nevoie de o infrastructură bine pusă la punct, pentru a produce la capacitate maximă. Adică de drumuri bune, pentru ca maşinile să fie livrate la timp. Premierul l-a asigurat însă că „la zona de infrastructură rutieră lucrurile cred că merg în direcţia bună”, el aducându-l şi pe şeful CNADNR, să confirme.

“Această fabrică are capacitatea de a produce 1.000 de maşini pe zi, la fel ca orice altă mare fabrică de acest tip din SUA. În această idee însă, dacă produci 1.000 de maşini pe zi, trebuie să poţi şi să expediezi şi să livrezi 1.000 de maşini pe zi şi pentru asta este nevoie de infrastructură, iar acest lucru îl vom discuta cu primul-ministru”, a declarat Mark Gitenstein.

Ambasadorul SUA a evidenţiat cooperarea româno-americană în acest domeniu. “Este un bun exemplu pentru ceea ce companiile americane şi româneşti pot să facă împreună. Avem trei mari companii americane care colaborează în acest parteneriat, nu numai Ford, ci şi Johnson Controls şi IXC care realizează diferite componente pentru autovehicule şi există 4.000 de angajaţi ai Ford în această fabrică şi alţi 1.500-2.000 de angajaţi în cadrul furnizorilor şi mulţi sunt americani”, a spus Gitenstein.

Victor Ponta a promis că „vom discuta, de fiecare dată, despre ceea ce au nevoie marile companii care vin în România, despre ceea ce trebuie să îmbunătăţească ţara noastră ca legislaţie, ca măsuri administrative şi ca sprijin al autorităţilor locale”.

Ponta: „Ne uităm pe grafic”

„Despre infrastructură pot să vă spun că, în această scurtă vizită (…) se află şi directorul general al CNADNR. Avem de rezolvat cât mai rapid problemele care ţin de infrastructura locală şi, împreună cu reprezentanţii Ford, ne uităm pe grafic şi vedem la ce suntem în urmă, la ce suntem în avans cu ceea ce ne-am angajat. Este important şi aeroportul, iar aici Consiliul Judeţean a făcut mari investiţii şi va avea sprijinul Guvernului în continuare. Este foarte importantă zona de cale ferată, unde, din cât m-am informat, încă nu suntem exact la nivelul la care trebuia. Sigur, zona de infrastructură rutieră e cea mai importantă şi acolo lucrurile cred că merg în direcţia bună”.

„Eu cred că, pentru toată Oltenia, o investiţie mare aşa cum este Fordul, înseamnă o mare şansă de dezvoltare în viitor. Podul de la Calafat se va deschide în primăvară. Dacă nu avem, însă, infrastructura rutieră şi feroviară, degeaba îl deschidem. Am discutat la un moment dat cu reprezentanţii Ford, inclusiv un proiect – şi sper să îl punem în practică – pentru dezvoltarea portului la Dunăre, tot pentru ideea unui transport mai ieftin al autoturismelor produse la Craiova”, a adăugat premierul.

Centura Balş, în discuţie

Despre lipsa unei centuri la Balş, Victor Ponta a spus: “Bun, asta-i problema întregii Românii – lipsa şoselelor de centură. După cum ştiţi, şi Craiova are o mare problemă şi trebuie să o gândim, ce facem cu sudul; nordul s-a rezolvat, cât de cât, însă sudul Craiovei este în continuare lipsit de o centură. La Balş, iarăşi este nevoie. Sigur că în momentul în care treci prin centrul oraşului, cu tot traficul, nu poate fi decât foarte rău. De aceea ne vedem astăzi, după discuţia cu dumneavoastră şi discutăm de fiecare proiect cu termene rezonabile. Dacă spunem că facem totul în trei luni, nu ne crede nimeni şi nici nu are rost”, a spus el.

Producţia B-MAX, în funcţie de cerinţele pieţei

Wolfgang Schneider, vicepreşedintele pentru Afaceri Guvernamentale, Juridice şi de Mediu al Ford Europa, a explicat strategia Ford pentru uzina de la Craiova.

“Aceasta este una dintre cele mai moderne şi mai avansate fabrici pe care Ford le deţine în Europa, iar strategia noastră a fost aceea de a produce cel mai modern autovehicul şi cel mai modern motor în România şi strategia a dat rezultate, pentru că ne bucurăm de o cerere foarte mare pentru B-MAX şi de astăzi demarăm startul oficial al campaniei de vânzări în România” a declarat Schneider.

El a spus că nivelul producţiei de B-MAX se va stabili în funcţie de cerinţele pieţei şi se va adapta pe parcurs.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.