Grupul MOL a anunțat în data de 3 mai rezultatele financiare pentru trimestrul întâi al anului 2019. În primele trei luni ale anului, Grupul MOL a înregistrat un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane de dolari, în linie cu obiectivele anuale ale companiei.
Rezultatul EBITDA generat de segmentul Upstream s-a menținut la un nivel similar celui din anul precedent, fiind de 283 milioane USD (HUF 79,4miliarde), în condițiile în care nivelul crescut al producției a compensat alți factori negativi. Producția a crescut în primul trimestru la 116.000 barili echivalent petrol pe zi, ajungând la cel mai ridicat nivel din ultimii 7 ani, pe fondul performanței solide a activelor din Regatul Unit al Marii Britanii.
Segmentul Downstream a raportat un prim trimestru mai slab, generând un rezultat operațional (clean CCS EBITDA) de 138 milioane USD (HUF 38,6 mld), cu 37% sub nivelul aferent perioadei similare a anului trecut, în contextul deteriorării segmentului rafinare, parțial atenuată de performanța internă solidă.
Segmentul Consumer Services și-a continuat ritmul de creștere de două cifre, generând un rezultat EBITDA cu 10% mai mare față de perioada similară a anului trecut. Rezultatul de 89 milioane USD (HUF 24,9mld) s-a datorat volumelor mai mari de vânzări de carburanți și a contribuției mai mari a segmentului non-fuel. Consumul de carburanți a crescut cu 3% comparativ cu perioada similară a anului trecut în regiunea Europei Centrale și de Est (cu o creștere de 5%, atât în Ungaria, cât și în Croația), asigurând un mediu favorabil.
Segmentul Gas Midstream a înregistrat un rezultat EBITDA de 66 milioane USD (HUF 18,4mld) în primul trimestru, în scădere cu 23% față de perioada similară a anului trecut.
Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a comentat rezultatele: “Am generat un rezultat EBITDA de peste 500 milioane USD și fluxuri de numerar liber pozitive simplificate în primul trimestru, poziționându-ne astfel pe calea corectă pentru a ne atinge țintele fixate pentru 2019 și pentru a finanța investițiile noastre transformaționale. Câștigurile au scăzut pornind de la o bază ridicată, deoarece marjele de rafinare au fost substanțial mai slabe și acest lucru a fost doar parțial compensat de performanța internă solidă a tuturor segmentelor de business. Segmentul Consumer Services a continuat să înregistreze o creștere cu două cifre a rezultatului EBITDA, în condițiile în care am marcat implementarea Fresh Corner în 700 de stații, iar în segmentul Upstream producția a ajuns la cel mai înalt nivel din 2012. “
În România, pe segmentul retail, vânzările de motorină ale Grupului MOL au înregistrat o creștere de 2.5 % comparativ cu perioada similară a anului trecut, de la 121kt în Q1, 2018, la 124 kt în primul trimestru al acestui an. Vânzările de benzină au înregistrat o ușoară scădere în volum, situându-se la nivelul de 35 kt, față de 36 de kt în primul trimestru al anului trecut.
Despre Grupul MOL
Grupul MOL este o companie internațională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, 25.000 de angajaţi în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. Experiența grupului în domeniul explorării și producției de hidrocarburi sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 10 țări.