Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) va plăti anul acesta pentru noul bir instituit de Guvern sub denumirea „taxă pe construcţii speciale” suma de 6.350.000 de lei, reprezentând 472 de lei pentru fiecare dintre cei 16.350 de stâlpi aflaţi în administrarea regiei. Banii vor fi plătiţi din încasări şi din bugetul alocat Regiei, ca subvenţie, de Primăria Capitalei, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al RATB, Brânduşa Răeceanu.
Bugetul Capitalei pe 2014 a fost aprobat la sfârşitul lunii februarie de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) iar RATB a primit ca subvenţie 546 milioane lei.
Biletele RATB (1,3 lei călătoria) nu s-au mai scumpit de peste 6 ani – februarie 2008 – dar noua conducere a regiei, instalată la începutul acestui an, nu va mai putea amâna mult timp momentul majorării preţului unei călătorii.
Dacă acciza suplimentară la motorină şi benzină va fi introdusă de la 1 aprilie, scumpirea este inevitabilă, în ciuda asigurărilor date de primarul general Sorin Oprescu privind „îngheţarea” în continuare a tarifelor de călătorie. Aprobarea trebuie să vină, totuşi, de la CGMB.
Anul acesta s-ar putea produce transformarea RATB în societate comercială iar atunci municipalitatea va scăpa de o cheltuială. “Dacă cele două regii, RADET şi RATB, considerate găuri negre timp de 20 de ani, nu se restructurează nu vor mai exista”, a precizat Oprescu.
Magda SEVERIN
Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU