Autoritatea Rutieră Română (ARR) este responsabilă cu întocmirea Programului de transport interjudetean şi introducerea datelor necesare desfăşurării şedinţei de atribuire pe site-ul Centrului Naţional pentru Managementul Sistemelor Informatice. Programul afişat de ARR pe site-ul propriu nu corespunde programului transmis către CNMSI pentru atribuirea electronică (vezi calendar etapa 2 şi curse etapa 2 afisate site ARR).
Conform legii, a doua şedinţă de atribuire a curselor din Programul de transport 2013-2019 trebuia să cuprindă EXCLUSIV cursele rămase neatribuite în prima şedinţă.
Deloc surprinzător însă pentru tot ceea ce se întâmplă la Autoritatea Rutieră Română, transportatorii au avut la dispoziţie pe site-ul ARR o variantă de program ce cuprindea numai cursele rămase neatribuite, însă CNMSI, în baza unei alte formule de program solicitate pe ascuns de ARR, a introdus în această nouă şedinţă încă două curse noi (Iaşi-Bucureşti cod traseu 677).
Astfel, aceste două noi curse introduse netransparent demonstrează încă o dată că programele de transport se întocmesc cu dedicaţie pentru anumite societăţi de transport şi asta în condiţiile în care, contrar celor susţinute în faţa patronatelor şi la prima şedinţă de atribuire, au fost introduse curse noi tot pe relaţia Iaşi – Bucureşti.
Cine răspunde de această dată pentru ilegalitate, netransparenţă şi abuz?
ARR a încălcat flagrant legea transporturilor, introducând în programul transmis CNMSI curse ce nu au făcut parte din prima şedinţă de atribuire.
Print-screen-urile ataşate dovedesc fără niciun alt comentariu că ceea ce a apărut pe site-ul ARR nu corespunde cu ceea ce s-a atribuit prin CNMSI.
Câte abuzuri şi ilegalităţi trebuie să mai comită Ministerul Transporturilor pentru ca cineva să faca ceva?
Aproape că nu trece o zi fără ca transportatorii să mai sufere un şoc, iar faptele aproape că se derulează fără niciun fel de perdea, ca şi cum totul este normal şi firesc în acţiunea instituţională.
În aceste condiţii este clar că Ministerul Transporturilor nu urmăreşte altceva decât satisfacerea propriilor interese şi nicidecum interesul pasagerilor şi dezvoltarea unei pieţe concurenţiale sănătoase.
Augustin HAGIU, consultant în transporturi