Competiţia Romanian Transport Company of the Year (RTCY) reprezintă în primul rând oportunitatea de a certifica în fiecare an cele mai bune practici în domeniul transporturilor rutiere. Iar rezultatele obţinute de către Dianthus demonstrează fără nicio îndoială că deciziile luate de-a lungul timpului, investiţionale şi organizatorice, au fost cele corecte.
Interesant este faptul că „spiritul” RTCY este deja funcţional în cadrul Dianthus. Adrian Dinoiu, manager general şi acţionar al companiei, împreună cu ceilalţi manageri Dianthus participă şi chiar organizează întâlniri informale cu alţi manageri şi patroni de firme de transport, în cadrul cărora se sfătuiesc asupra celor mai eficiente metode pentru îmbunătăţirea activităţii. Astfel, Dianthus pune la dispoziţia breslei experienţa acumulată, considerând că există un punct din care evoluţia unei firme este dependentă de evoluţia întregului sector în care activează.
Parteneriate strategice
Dezvoltarea permanentă a companiei este strict legată de relaţia cu clienţii, iar Dianthus a avut grijă să fie percepută de către clienţi drept o companie cu care merită să dezvolţi parteneriate strategice. Astfel, dacă în anul 2008 cifra de afaceri a fost sub 8 milioane euro, în 2012 aceasta a depăşit 24 milioane euro. De asemenea, flota a crescut de la 55 de camioane în 2008 la 220 de camioane astăzi. La acestea se adaugă un sediu nou, dotat cu toate facilităţile: birouri moderne, săli de şedinţă, bar-cantină, staţie de service proprie, cu computere de diagnoză, linie ITP autorizată, pentru flota proprie şi terţi, cu spălătorie auto, staţie de alimentare cu combustibili, parcare pentru autoturisme şi camioane. În august 2008, Dianthus a obţinut certificarea ISO 9001/2008.
Elementul principal – pregătirea personalului
Compania a investit întotdeauna în formarea personalului, de la conducători auto şi până la manageri, oferindu-le condiţii şi instrumente optime de lucru, materiale şi suport de informare. Acest proces începe cu o atentă recrutare a conducătorilor auto şi continuă cu pregătirea şi monitorizarea permanentă a acestora. Dianthus a investit într-un sistem software performant, dezvoltat împreună cu firma Windsoft. Acest software interconectează toate departamentele companiei, îşi extrage automat datele din Dynafleet (sistemul de urmărire al camioanelor) şi interfaţează cu furnizorii de combustibili şi plata taxelor de drum, furnizând informaţii „just in time”. Activităţile de formare a şoferilor şi monitorizarea lor permanentă au condus la o scădere a consumului mediu pe flotă, ajungându-se în prezent la aproximativ 29 l/100 km.
Stimularea productivităţii personalului nu se rezumă la latura financiară, ci cuprinde o gamă mai largă de măsuri: o structură flexibilă de promovare pe criterii de competenţă; cursuri de formare profesională; dotarea cu tehnică de calcul performantă şi utilizarea de aplicaţii software avansate, care uşurează munca şi furnizează rezultate rapide; telefoane şi maşini de serviciu; acordarea lunară a unor premii stimulative pentru cei mai buni şoferi; excursii finanţate de companie (team building). „Am stabilit parametri minimi care sunt evaluaţi la conducătorii auto. După fiecare cursă, se face un punctaj şi, în funcţie de valoarea acestuia, se pot obţine beneficii suplimentare – în fiecare lună se întocmeşte un clasament al celor mai buni şoferi, iar primii 10 sunt premiaţi. De asemenea, la fiecare 5 ani acumulaţi în firmă, se acordă un spor de vechime. Şi salariaţii de la birouri au criterii de performanţă bine stabilite şi sunt recompensaţi în funcţie de atingerea şi depăşirea lor”, a explicat Dan Niculescu, manager transport-comercial Dianthus. În aceste condiţii, nu este de mirare că aproximativ 70% dintre şoferi sunt stabili. Anul acesta, pe 19 august, Dianthus a împlinit 20 de ani de activitate. „În tot acest timp, performanţa a fost cuvântul de ordine. Avem o echipă tânără, de profesionişti pasionaţi. Monitorizarea şi optimizarea continuă a costurilor, achiziţii eficiente şi un sistem motivaţional atractiv sunt uneltele noastre în scopul atingerii performanţei”, a concluzionat Dan Niculescu.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro