Înmatriculările Renault şi Dacia s-au redus în Germania cu 4,9%, la 127.011 automobile, în primele 10 luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, piaţa scăzând cu 1,6%, la 2,6 milioane de unităţi, a anunţat Oficiul de Înmatriculări Auto german KBA. Lider de piaţă rămâne VW, cu 575.633 de automobile înmatriculate (cotă de piaţă de 22%), urmat de Mercedes, cu 236.591 unităţi (9%), BMW-Mini, cu 233.643 (8,9%), şi Audi, cu 225.555 (8,6%). Grupul francez Renault-Dacia, cu o cotă de poaţă de 4,9% este urmat la mică distanţă de Skoda, cu 124.795 de înmatriculări şi o cotă de piaţă de 4,8%.
În octombrie, înmatriculările Renault şi Dacia au avut o scădere de 1,1%, la 13,226 de automobile, conferind o cotă de piaţă de 5,1%.
Pe ansamblul pieţei, în octombrie a avut loc o creştere de 0,5%, la 259.529 automobile.
Brandurile germane au acoperit în octombrie 65,8% din piaţa maşinilor noi. Audi a înregistrat o majorare de 15,5% a înmatriculărilor, Volkswagen (VW) de 10%, iar Smart de 8,4%.
Din cele 31 de mărci analizate, 13 au înregistrat creşteri în primele 10 luni, iar în octombrie numărul celor cu evoluţie pozitivă a fost de 14. (M.S.)