Din dorința de a veni în sprijinul celor care au deja interconectări dezvoltate cu celelalte platforme marketplace și vor să-și lărgească publicul cărora li se adresează cu încă 100.000 de potențiali clienți zilnic, Cel.ro a realizat o traducere a propriului API în cel al eMag Marketplace.
Aceasta noua caracteristică a marketplace-ului permite ca seller-ii să folosească aplicațiile dezvoltate pentru eMag Marketplace pe CEL.ro. Acestea includ, printre altele, modulele pentru cele mai populare platforme de ecommerce cum ar fi PrestaShop, OpenCart sau Magento.
În sprijinul deciziei de a adaugă aceasta noua facilitate marketplace-ului Cel.ro au stat și următoarele observații:
Toate marketplace-urile au același mecanism de funcționare, dezvoltarea noii caracteristici necesitând astfel un efort minim.
Exista deja dezvoltate diverse module de interconectare cu marketplace-ul eMag pentru majoritatea ERP-urilor și CMS-urilor, având astfel mai mult sens traducerea API-ului decât creerea de module noi speciale pentru marketplace-ul Cel.ro.
Marketplace-ul se adresează cu precădere celor care nu au buget de investiții foarte mare și nici cunoștințe tehnice foarte avansate iar o interconectare nouă implică de obicei atât un efort financiar cât și unul tehnic.
Lansat la începutul anului 2018, Marketplace-ul CEL.ro a ajuns la 1800 de parteneri înregistrați și peste 1 milion de produse listate, iar în ultimul an vânzările au crescut cu peste 500%, ajungând până la 15.000 comenzi lunare plasate pe site doar pentru partenerii din Marketplace.
Marketplace-ul CEL.ro vine în avantajul companiilor la început de drum și startup-urilor care pot vinde direct și astfel nu au nevoie de un site propriu. Acestea pot testa gratuit un nou canal de vânzare, iar investiția inițială necesară este mult redusă, accesând în același timp și o bază impresionantă de clienți. Practic, Marketplace-ul CEL.ro este o platformă de comerț electronic care poate fi folosită de orice industrie sau nișă specializată.
În ultimul an CEL.ro a investit peste 500.000 euro în tehnologie și dezvoltarea platformei, oferind funcționalități noi care au dus la o dublare a vânzărilor în platformă în ultimele luni. De-asemenea CEL.ro oferă suport dedicat tuturor partenerilor și cere constant feedback în vederea îmbunătățirea funcționalităților oferite.
Marketplace-ul implică și partea de promovare pentru parteneri: magazinul online oferă toate canalele de marketing pentru facilitarea promovării produselor punând la dispoziția partenerilor know-how-ul acumulat în experiență de peste 15 ani în online.
Platforma a înregistrat vânzări crescute la gama de accesorii telefoane mobile, mobilă, fashion și cosmetice, bricolaj, hobby și articole sportive, subliniindu-se astfel interesul crescut al clienților față de produsele din afară gamei electro-IT. Cele mai noi categorii adăugate sunt: suplimente alimentare, piese auto, obiecte de artă sau materiale de construcții.
Pentru anul 2019, retailerul online își propune ca obiectiv să înregistreze încă 3000 de comercianți noi, care să aducă peste 2 milioane de produse, iar în acest sens își va concentra toate eforturile pe procese, fluxuri și automatizări suplimentare, ajutându-i pe parteneri să vândă mai mult.