IONESCU O companie pentru care clientul CONTEAZA

Stabilirea unor proceduri clare, o continua perfectionare si motivare a personalului si, mai ales, asezarea pe primul plan a calatorului, pentru o mai buna intelegere a necesitatilor acestuia, sunt elementele principale care fundamenteaza activitatea companiei Ionescu.

Prima firma de transport de pe piata romaneasca, infiintata in 1990, initial ca o asociatie familiala, a trecut prin toate etapele transportului rutier privat de calatori din Romania de dupa Revolutie. De la primele autobuze vechi la o flota moderna de autocare, de la piata din anii ’90, ce a permis dezvoltarea galopanta, la restrictiile legislatiei si dificultatile crizei, urmata imediat de raspunsul adecvat – monitorizarea cu precizie a fiecarui element de cost… Ionescu a stiut sa-si construiasca o imagine puternica, punand in valoare experienta acumulata de-a lungul timpului.„Experienta celor 25 de ani trecuti si traiti in transport, ani in care am parcurs toate etapele invatarii acestei meserii, ne-a ajutat sa slefuim conceptul de excelenta in aceasta activitate”, a aratat Cristian Ionescu, director general al companiei.

Pas cu pas

Aparuta in 1990, firma Ionescu a devenit cunoscuta in special datorita rutei care a consacrat-o – Ramnicu Valcea-Bucuresti. In 1994, a devenit societate comerciala, pastrand insa caracterul de familie. Parcul includea, in acel moment, 8 autocare, iar piata a permis ulterior o dezvoltare impresionanta. „Am devenit, incet si sigur, un lider de necontestat in domeniul transportului de persoane, perioada 1999-2004 fiind de referinta. In acea perioada a anilor ’90, valcenii se simteau mandri ca intrasera mai devreme in Europa prin serviciile de transport asigurate de noi. In perioada liberalizata a pietei, s-a facut tot ce a fost omeneste posibil ca Valcea sa fie mai aproape de orice alta localitate prin calitate, confort, pret si utilitate!”, a apreciat Cristian Ionescu. „Au urmat apoi, din 2002, anii de licitatie, cu legislatia proasta, lupta oarba si, de multe ori, nedreptatea pe programul de transport, investitiile facute mai mult din obligatie… ani grei!” Dincolo de aceste obstacole, dorinta managementului a fost ca firma sa ramana performanta in ceea ce face, punand accent pe transportul turistic prin curse ocazionale.

Criza a lovit puternic intreaga piata, iar reactia a trebuit sa fie una rapida. „Primii ani de criza au fost cei mai grei ani pentru noi. Am redus puternic costurile. Am reevaluat absolut tot! Nu a scapat niciun contract fara renegociere! In astfel de momente, fiecare detaliu se transforma intr-un element major”, a aratat Cristian Ionescu. Costurile de intretinere a parcului au fost reduse prin achizitia de noi autocare cu consumuri mici, finantate partial prin vanzarea autocarelor mai vechi. Discount-urile negociate pentru achizitionarea pieselor de schimb au reprezentat, de asemenea, un aspect important.

Bineinteles, consumul de motorina a fost un element de baza in strategia de crestere a eficientei. Au fost modificate capacitatile de transport in functie de cerintele pietei, ceea ce a adus un mare „plus” economic. In relatia cu soferii, consumul normat a fost diminuat in doua etape, ajungand sa fie mai mici chiar si cu 10 procente. Au ramas in firma doar cei care au inteles si s-au incadrat cerintelor. Dar lucrurile nu s-au oprit aici. „Le-am impus soferilor sa respecte o viteza ce ar trebui sa fie cu 10 kilometri mai mica decat in mod normal. In acest context, consumul de motorina a ajuns in limitele dorite. Tot prin reducerea vitezei, numarul parbrizelor sparte s-a redus substantial, uzura si costurile de reparatie au scazut, accidentele rutiere au fost eliminate, bonusul la RCA este la nivelul maxim. Astfel, am obtinut economii substantiale, care pot fi dirijate in investitii de noi capacitati de transport!”

Imaginea in prim plan

Directorul general al companiei Ionescu a tinut sa sublinieze importanta acordata conceptului de excelenta, plecand de la relatia cu calatorul pana la curatenia si brand-uirea autocarelor, la intretinerea si exploatarea lor. „Am creat, in acest sens, un set de masuri si de standarde sub care nu se poate cobori. Primeaza doua aspecte: curatenia din autocare si satisfacerea clientului! Pentru asta conteaza ca soferul sa aiba atitudinea corecta, motivatia, sa aiba grija de felul in care se imbraca, cum vorbeste sau interactioneaza cu pasagerii. Pe baza acestor reguli, am schimbat soferi care aveau chiar si 15 ani de vechime in firma, dar care nu s-au incadrat in noul concept. Nu mai doresc soferi pregatiti doar pentru cursele regulate, ci am nevoie de un grup de elita. Sa fie pregatiti pentru turism, dar sa faca foarte bine si linii regulate. Astazi am atins acest deziderat.” Rezultatele acestor masuri sunt graitoare – sunt ani de cand autocarele companiei nu au ramas in pana. „Avem doar cuvinte de apreciere privind serviciile de transport pe cursele turistice, fapt pentru care am ajuns sa avem contractate aproximativ 200 de programe turistice pe sezon”, a subliniat Cristian Ionescu. Pentru ca totul sa mearga bine pe segmentul de curse regulate, a existat preocuparea si s-a investit in noi agentii de voiaj, programe online de informare si rezervare bilete, trimiterea de supervizori pe traseu, care supravegheaza cursele, modul in care se comporta soferul si interactioneaza cu clientii.

Sansa sta in reputatie

La ora actuala, compania investeste anual sume importante in innoirea si reconfigurarea parcului. „Anul acesta, vom investi in achizitionarea de autocare rulate cu vechime de maxim 5 ani si astfel vom mari portofoliul pe segmentul turistic. Planul nostru este ca, pana in 2020, sa ajungem la un profit care sa ne asigure cumpararea unui autocar nou in fiecare an”, a mentionat Cristian Ionescu. Chiar daca turismul reprezinta punctul forte in dezvoltarea companiei, transportul prin servicii regulate continua sa ocupe un loc important. „Cumparam autocare pentru ca vrem sa facem turism, dar cursele de Ramnicu Valcea catre Bucuresti, Brasov etc sunt munca noastra de o viata”, a subliniat Cristian Ionescu, care isi propune sa aiba, in viitor, un parc de 16-20 autocare de top, fata de flota de 12 unitati pe care compania o detine in prezent. „Cei care vor reusi, si imi place sa cred ca vor fi si singurii, sunt cei care investesc si gandesc in termeni corecti aceasta activitate complexa a transportului de persoane. Iar reputatia, element esental in ecuatia succesului, este o alegere care vine cu costuri”, a concluzionat Cristian Ionescu.

Cristian Ionescu, director general:

„Un manager de succes este un integrator, care depaseste sfera performantei personale, care transmite incredere si isi motiveaza in directia performantei angajatii, prin atitudine si decizii. Care ii face sa se simta importanti si mandri ca fac parte din companie.”

„Niciodata un autocar al companiei nu va pleca intr-o cursa fara a avea timpul necesar de curatenie si inspectie tehnica! Nu poti face serviciu de excelenta in transport fara a fi la cel mai inalt nivel de disciplina, curatenie, imagine, pregatire a soferilor, asimilarea legislatiei si motivarea personalului.”

Prioritatile Ionescu, pentru un transport de excelenta

– relatia buna cu angajatii si motivarea acestora determina obtinerea unor rezultate care altfel nu pot fi atinse

– continua pregatire profesionala

– atenta gestionare a brand-ului, cresterea si promovarea lui

– investitii in programe si mijloace de informare a pasagerilor, solutii IT etc

– cresterea anuala a portofoliului de clienti in transportul ocazional

– analizarea permanenta a pietei si portofoliului de clienti, adaptarea parcului auto si investirea continua in mijloace noi de transport

– trasarea de standarde clare si fara compromis in ceea ce inseamna curatenia, igiena si aspectul mijloacelor de transport.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.