ISCTR a dat amenzi de 1,5 mil. euro in doua saptamani

Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transportului Rutier (ISCTR) a aplicat, in perioada 1 – 15 martie,  amenzi de 6.991.500 lei (1,5 milioane de euro) camioanelor prinse in neregula in trafic, dar si in urma controalelor efectuate la scoli auto, la sedii de firme apartinand transportatorilor rutieri de persoane si marfa, precum si caselor de expeditii. Anuntul a fost facut chiar de inspectorul sef al ISCTR, Virgiliu Cucliciu, la conferinta “Transportatorii asteapta raspunsuri”, organizata de revista Ziua Cargo in 22 – 23 martie, la Sighisoara.

“Din activitatea pe care am desfasurat-o pana acum la ISCTR am tras cateva concluzii care nu va sunt in favoare si nu imi face placere sa v-o aduc la cunostinta, dar asta-i realitatea. Este vorba despre activitatea pe care a facut-o ISCTR-ul de la 1 martie 15 martie anul acesta, iar cifrele sunt ingrijoratoare: cele 8 inspectorate teritoriale au aplicat un total de 1.402 amenzi, in  valoare totala de 6.991.500 lei, iar daca vom calcula sunt 1,5 milioane de euro. Deci lucrurile nu stau deloc bine”, le-a spus Virgiliu Cucliciu reprezentantilor asociatiilor patronale prezenti la eveniment.

Potrivit sefului ISCTR, cele mai multe sanctiuni au fost date pentru nerespectarea reglementarilor prevazute in HG nr. 69/2012 privind stabilirea incalcarii normelor interne si europene in transportul rutier, dar si in baza OG 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora.

“Am avut un conducator auto care a venit la noi in parcare si ne-a rugat sa-l amendam pentru ca nu mai rezista ritmului la care era obligat sa lucreze. Omoram oamenii pe drumuri”, i-a avertizat Cucliciu pe transportatori.

Aproape 13.000 de vehicule controlate

Seful ISCTR a recunoscut insa ca amenzile nu sunt multe, raportat la numarul vehiculelor controlate in trafic si a sediilor de firme. Astfel, in cele doua saptamani au fost verificate:

  • 12.981 masini
  • 47 de scoli auto
  • 14 case de expeditie
  • 549 de verificari la sediu

Virgiliu Cucliciu a precizat ca amenzile s-au aplicat in toate judetele, iar “8% au fost date pe persoane fizice si 92% pe persoane juridice”. “La repartizare pe persoane juridice, 98% din sanctiuni au fost date firmelor romanesti si 2% firmelor straine, pentru ca numarul vehiculelor controlate fost mai mic in cazul strainilor.  “De asemenea, 18% din amenzi au fost aplicate persoanelor fizice straine. Sunt putine pentru ca sunt doar cateva judete in care poti sa-i prinzi, asa ca s-au dat cele mai multe in judetele de intrare in tara: Bihor, Arad si Timisoara, dar si in Adjud”, a mai spus inspectorul sef al ISCTR.

In opinia sa, “cei mai periculosi au fost turcii si bulgarii. Bulgarii care te mai si ataca cu pistoale sau cu alte chestii”.

Cucliciu: “Lumea nu se astepta sa fim asa operativi”

“Noi am controlat enorm, vedeti raportul: la 13.000 de vehicule controlate avem 1.402 amenzi, deci cele mai multe din masini au fost in regula, dar a fost totul foarte intens. Probabil ca toata lumea nu se astepta ca noi sa fim atat de operativi, sa ne miscam atat de repede, si s-au relaxat mai mult decat trebuia”, a opinat Virgiliu Cucliciu.

El a aratat ca joaca de-a soarecele si pisica nu poate continua la infinit, iar transportatorii care se stiu cu musca pe caciula tot vor intra in legalitate pana la urma, pentru ca nu vor avea incotro. “E simplu, doar stie toata lumea cum se intampla la control: au aparut masinile ISCTR, s-au blocat parcarile. Am ascuns masinile, s-au pornit migrarile. Am scos masinile, s-au dat amenzile. Cam asa s-a intamplat. Dar daca tii o saptamana pe un anumit traseu masinile tale, pe urma si firma, si conducatorul auto intra in legalitate, pentru ca stiu ca se scoala cu inspectorul acolo si n-au inctro, trebuie sa treaca”, a atentionat Cucliciu.

“Nu vreau amenzi, ci sa intre disciplina in sistem”

El a adaugat ca nu il intereseaza sa dea amenzi, ci sa intre disciplina in sistem. “Nu ma intereseaza sa dau amenzi, dar cateodata chiar n-am ce face. Ma intereseaza sa intre disciplina in sistem, asta e cel mai important lucru. Pentru ca atunci sunt economii in cadrul firmelor, dispar accidente, dispar necazuri mai mari, pentru ca un accident este un necaz foarte mare pentru oricine”.

Virgiliu Cucliciu a anuntat, totodata, ca institutia pe care o conduce va implementa pana la sfarsitul anului un Program electronic pentru angajari soferi, prin intermediu caruia transportatorii sa cunoasca tot ce i-ar interesa despre conducatorii auto pe care doresc sa-i angajeze.

De asemenea, strategia de control a ISCTR cuprinde si un sistem de monitorizare video a punctelor rutiere importante, pentru o evidenta clara a traficului si un control mai efficient al transporturilor rutiere.

Pirateria, in vizor

Seful ISCTR vizeaza si combaterea pirateriei din transportul de persoane, insa pentru aceasta va trebui modificata OG 27/2011, intrucat institutia pe care o conduce nu are atributia de control asupra vehiculelor cu 8 plus 1 locuri,  inregistrate ca autoturisme.

Totusi, Cucliciu a anuntat ca a facut cateva controale-fulger la iesirile dinArad, Targoviste,Pitesti si a prins asemenea “pirati” care efectuau transport de persoane. “La Arad am facut control-fulger la peste 200 de vehicule, intr-o zi jumate. Am prins si straini, si romani. Cuantumul amenzilor s-a ridicat acolo la 200.000 de euro. Am facut la fel in Targoviste, in Pitesti. Nu va scapa un municipiu fara sa fie controlat”,a precizat inspectorul sef al ISCTR.

“Altfel nu se poate rezolva problema acestor pirati. Nu am cum. Trebuie sa vin 2-3 zile la un oras, stau pe el pana ii prind. Exista un lucru simplu: i-am luat tot si il trimit in justitie”, a completat inspectorul sef ISCTR.

Magda SEVERIN

1 COMENTARIU

  1. Sunt curios daca si-a controlat si cele 2 firme de transport la care este actionar ? 😉 Oricum se lauda aiurea, amenzi colosale raportate la abaterile savarsite, 4000 lei amenda ca nu ai trecut pe CMR RO firmei importatoare, 8000 lei amenda ca ai un extinctor expirat , becurile arse sunt incadrate la abateri medii , amenda intre 4000-12000 lei. Oricui i se poate arde un bec si sa nu bage de seama . E vorba de fapt de foamea guvernului , de a aduce bani la buget. De ce la noi nu poti face intr-un program de 9 ore un minim de 600 km ? Afara se fac lejer, la noi iti trebuiesc 14 ore , adica 1 program si jumatate de condus.

  2. Buna ziua domnilor care care va laudati cu institutia nou formata si cu amenziile care le dati!
    Nu credeti ca inainte de a face aceste controale,fulger ar trebui sa mai tineti cont si de conditiile care le ofera statul roman firmelor pentru a fi eficienta o firma de transport?.Ganditi-va la cum se circula in Romania si cum poate sa respecte un sofer timpul de conducere cu parcarile amenajate si siguranta masini,marfi. In occident intai s-au creat conditii si dupa au venit cu amenziile dar nu stau ca domniile voastre la vanatoare de oameni care incearca sa-si castige o paine. Eu v-as trimite sa prindeti adevaratii corupti si infractori la cat de buni sunteti.!!!

  3. Heirupism stahanovist ! Ai senzatia cand citesti ca asisti la sedintele de infierare a criminalilor di epoca ceausista. Din pacate de la Dictator incoace statul numai a pus bete in roate transportatorilor rutieri. Singurul lucru bun ce aaparut in peisajul local sunt statiile de carburanti , dar ele sunt 100 % private , deci statul aport “0”. In rest, beleala pe transportatori. fraierii pica si smecherii se dezvolta.

  4. DA SE LAUDA CU AMENZILE PE CARE LE-A DAT DAR NU ASI PUN INTREBAREA PE CATE FIRME INCEARCA SA LE PUNA PE BUTUCI SI CATI OAMENI ANGROASA RANDURILE LA SOMAJ.CU AAFIRMATII DIN ASTEA NU AS VENI SA MA ARAT CAT DE PROST SINT. ISCTR-UL E O CAPUSA ME MANCAT BANI NOSTRII.POPONARII ROMANIEI.PE FIRMELE STRAINE NU LE-A AMENDAT CA LE-A FOST FRICA.BEAGHEUL FACE DIFERENTA DE TARA NU IESTI IN REGULA TE ARDE,.ISCTR-UL SI BASE SA BELEASCA P……….

  5. E foarte simplu sa iei un microfon in mana si sa aduci la cunostinta transportatorilor si soferilor prostiile si magariile ce ai realizat in 2 saptamani,fara sa se gadeasca ca acei bani(milioane de euro) trebuie si platiti,si de unde?????? – de la un tarif de 2,5 – 2,8 lei/km,conditiile pe soselele noastre sunt asa cum bine stim cu totii,dar pe handicapatii astia nu-i intereseaza doar bani sa faca.Desigur ca e mai simplu sa opresti un camion in trafic decat sa prinzi un hot care-i un pericol in societate.BAG-ul pentru ca a uitat sa treaca numele pe diagrama i-a dat amenda de 100 euro unui prieten de-al meu,iar la porcii nostri amenda-i cateva mii de euro,pai altfel cum ar putea avea masini de ultima generatie,burta pan la nas,si vile ultramoderne.Eu sunt deacord cu civilizatia si siguranta pe sosele,am tot respectul pentru cei care lucreaza in directia aceasta,dar ” in limitele bunului simt ”,ce tie nu-ti place,altuia nu-i face.Eu va doresc succes in activitatea voastra,iar ce luati pe nedrept sa va cumparati pe ele medicamente!!!!!!!!!!!!!!Succes……………..

  6. Normal ca aplica aceste amenzi mari,doar le trebuie bani la buget pentru campania electorala.Si de unde sa i scoata cel mai bine daca nu de la cei care au.Ei nu se gandesc in mintea lor bolnava ca unii lucra mult mai mut de cat ei si poate nu castiga intr-o luna cata amenda dau ei odata la un control.Suntem condusi de oameni prosti.Asta e adevarul.Ne laudam ca dam amenzi mari,ca vindem cuprul,ca am facut 50 km de autostrada.Pana cand?Eu unul nu votez PD-L, mai rau nu poate fi.Decat cu golanii astia!

  7. domnilor de la isctr daca tot dati amenzi faceti drumuri practicabile fara gropi,cu parcari sigure si tot ce trebuie unui sofer care se afla in trafic.mai ginditiva si la noi nu numai la buzunarul vostru.iar amenzile datile soferului dupa salarul minim care il are in contractul de munca nu dupa placul vostru gust.intradevar ca si noi soferi riscam si punem in pericol vietile altora. dar nu vati pus problema din a cui cauza se produc aceste nereguli……..?voi ca controlori in trafic ar trebui sa faceti demersuri sefilor vostri care trebuie si iei la rindul lor sa faca la ministru transporturilor demersuri in a rezolva problemele soferilor romini.noi sintem ultima tara din comunitate care nu avem autostrazi si drumuri judetene practicabile in conditi de maxima siguranta.SA VA FIE RUSINE CA DATI AMENZI CA IN COMUNITATEA EUROPEANA.DIN moment ce nu oferiti ceea ce trebuie.cea lasat ceausescu voi intro mie de ani nu veti realiza.,,RUSINE MARE,,din partea voastra.

  8. Isctr este o mare rusine pentru noi. de ce credeti ca turcii si bulgarii ii ataca cu pistoale pentru ca ei cauta intotdeauna sa dea amenzi nu exercita nici o colaborare cu transportatorii. Amenzile sunt la nivel european nu la nivelul de trai actual sunt niste p(…)i care au ocupat posturile cu 7000 -, 8000 euro sunt nevoiti sa ii scoata de la noi. Sunt jalnici trebuie sa ne unim sa schimbam ceva din legile astea facute doar de ei fara a consulta si transportatorii! Din partea mea numai rau le urez sunt JALNICI

  9. PANA CAND OARE VA MAI MERGE CU AMENZILE SI HOTIILE VOTATE DE NISTE INCOMPETENTI VOTEAZA MINIMU PE ECONOMIE CAT DE MIC SI PCT. AMENDA CAT DE MULT SI DAU IN OMUL CARE CASTIGA O PAINE NU IN CEI CARE JEFUIESC TARA SI AU REUSIT SA O TERMINE CAND SI OARE VA TRECE ROMANUL LA FAPTE TREBUIE OBLIGAT SA NE TREZIM FRATILOR ALTFEL O SA SCLAVAGIM PT ORDINARII ASTIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.