Un autocar cu turişti italieni s-a prăbuşit, duminică seară, de pe un viaduct aflat pe autostrada A16 Napoli-Bari, în zona Monteforte Irpino, în provincia Avellino, la circa 50 km est de oraşul Napoli. În urma accidentului au murit 38 de pasageri şi 10 sunt răniţi. Numai 11 pasageri au supravieţuit. Cotidianul La Repubblica de la Roma scrie că este vorba despre unul dintre cele mai grave accidente rutiere înregistrate în Italia şi în întreaga Europă în ultimii ani, ultimul având loc în martie 2012 în Elveţia, unde au murit 28 de persoane, printre care 22 de copii. Amintim că, în 23 iunie a.a., un accident similar celui de pe autostrada A16 Napoli-Bari a avut loc în Muntenegru, când 18 turişti români şi-au pierdut viaţa şi alţi 27 au fost răniţi după ce autocarul care îi transporta s-a prăbuşit de pe un viaduct, în Canionul Morača.
UPDATE: Numărul pasagerilor care şi-au pierdut viaţa a crescut la 39.
Cotidianul Corriere della Sera din Milano relatează că, în cursul nopţii de duminică spre luni, 38 de corpuri au fost recuperate din epava autobuzului care practic a efectuat “un zbor” de circa 30 de metri, peste un pod de pe autostradă. Zece persoane – printre care 6 femei şi 3 copii – au fost grav rănite şi transportate la un spital din localitatea Avellino.
Cotidianul Il Mattino din Napoli scrie că autocarul transporta circa 50 de pasageri, toţi originari din provincia Napoli, care se întorceau dintr-un pelerinaj de trei zile la Pietrelcina /în provincia Benevento/, localitatea natală a lui Padre Pio, un preot italian canonizat în 2002, venerat în sudul Italiei.
Publicaţia La Stampa din Torino scrie că autocarul care îi transporta pe pelerini a căzut de pe un pod după ce a lovit mai multe maşini (peste zece), iar în accident au murit 38 de persoane, inclusiv şoferul. Potrivit publicaţiei menţionate, 36 de corpuri au fost extrase din epava autocarului, care s-a rupt în două, iar alte două persoane, grav rănite, au decedat în cursul nopţii, după ce au fost transportate la un spital din Avellino.
Autocarul a ajuns în viteză pe o porţiune în coborâre, în pofida numeroaselor panouri privind limitarea vitezei, şi a izbit un limitator, provocând un carambol uriaş.
“Scena (accidentului) este tragică. Pe drum există maşini distruse, (sunt) cel puţin zece… Iar dedesubt sunt aproximativ 30 de corpuri acoperite cu cearşafuri albe, aliniate la marginea drumului provincial”, a declarat un fotograf de la agenţia Ansa.
Aproximativ 20 de ambulanţe se aflau la faţa locului, duminică noaptea, iar cu puţin înainte de ora locală 3.00 (4.00, ora României), luni, primele furgoane funerare au sosit pentru a transporta victimele (sursă foto: mondonews.ro).
Corpurile persoanelor decedate au fost transportate în sala de gimnastică a unei şcoli din localitatea Monteforte Irpino, unde au început să sosească rudele şi prietenii victimelor.
Cotidianul Il Messaggero de la Roma subliniază faptul că autostrada Napoli-Bari a fost închisă circulaţiei din cauza acestui accident. Potrivit martorilor oculari, autocarul ar fi avut probleme la frână. Una dintre pasagere a declarat însă că accidentul ar fi putut fi provocat de explozia unei anvelope.
Agenţia italiană de presă ANSA anunţă că premierul Enrico Letta, aflat în vizită oficială la Atena, a anulat luni dimineaţă o vizită privată în centrul oraşului, în semn de respect şi de doliu pentru victimele accidentului din regiunea Campania.
Cele mai grave accidente de autocar în Europa
– 28 iulie 2013 – ITALIA: 39 de morţi şi 10 răniţi grav după ce un autocar cu pelerini italieni a lovit în viteză, în timp ce cobora o pantă, vehicule aflate înaintea sa, a rupt gardul de securitate al unui viaduct şi s-a prăbuşit de la aproximativ 30 de metri.
– 23 iunie – MUNTENEGRU: 18 morţi şi 27 de răniţi grav după ce un autocar cu turişti români s-a prăbuşit 40 de metri într-o prăpastie din Muntenegru.
– 13 martie 2012 – ELVEŢIA: 28 de morţi, dintre care 22 de copii, originari din Belgia, după ce un autocar s-a lovit de un perete al unui tunel rutier la Sierre, în cantonul Valais (sud).
– 21 decembrie 2011 – TURCIA: 25 de morţi, inclusiv studenţi, după ce un gabarit depăşit loveşte un minibuz, în provincia Diyarbakir (sud-est).
– 12 octombrie 2010 – UCRAINA: 45 de morţi în coliziunea dintre un tren şi autobuz, la o trecere cu calea ferată, în oraşul Marganeţ, în partea central-estică a ţării.
– 24 iulie 2009 – RUSIA: 25 de morţi în coliziunea dintre o cisternă şi un autocar, pe autostrada Rostov-Krasnodar, la aproximativ 60 de kilometri de Rostov (sud).
– 25 martie 2009 – RUSIA: 25 de morţi în urma unei coliziuni între un autocar şi un camion, la aproximativ 150 de kilometri nord-est de Moscova.
– 4 noiembrie 2008 – GERMANIA: 20 de morţi, majoritatea bătrâni, în incendiul unui autocar, pe o autostradă, în apropiere de Hanovra (nord), o dramă provocată aparent de o ţigară care nu a fost bine stinsă, la toaletă.
– 22 iulie 2007 – FRANŢA: 26 de morţi şi 24 de răniţi, după ce un autobuz care transporta aproximativ 50 de pelerini polonezi cade într-o prăpastie, în urma unei ieşiri de pe carosabil, la Isère (sud-est).
– 30 iulie 2004 – TURCIA: 26 de morţi într-o coliziune între un autocar şi două camioane, în apropiere de Tercan, în provincia Erzincan (est).
– 19 martie 2004 – FINLANDA: 24 de morţi, majoritatea adolescenţi, într-o coliziune între un atocar şi un gabarit depăşit, în apropiere de localitatea Aeaenekoski (centru).
– 7 iunie 2013 – TURCIA: 27 de morţi într-un accident de autocar ce se loveşte de un perete la intrarea unui tunel, în apropiere de oraşul Erzincan (est).
– 17 mai 2003 – FRANŢA: 28 de morţi şi 46 de răniţi în urma unui accident în care este implicat un autocar cu turişti germani, la periferia de nord a oraşului Lyon.
– 13 aprilie 2003 – GRECIA: 21 de liceeni mor, iar alţi 24 sunt răniţi, într-o coliziune între autocarul la bordul căruia se aflau şi un camion, în nordul ţării. (M.S.)