„Niciodată n-a fost atât de uşor să economiseşti combustibil” – aceasta a fost motto-ul sub care Iveco Bus s-a prezentat în calitate de partener principal al revistei Ziua Cargo în organizarea Conferinţei destinate transportului de pasageri şi a concursului Romanian Passenger Transport Company of the Year 2014.
Prin prezenţa sa la conferinţă, Iveco Bus a făcut cunoscute atributele/valorile sale puternice: durabilitatea, tehnologia, costurile totale de proprietate (TCO) şi un maxim de valoare pentru client în ceea ce priveşte calitatea, confortul, designul şi profitabilitatea. Iveco Bus s-a axat pe eficienţa transportului de pasageri, pe accentul pus pe tehnologie şi pe importanţa Total Cost of Ownership (TCO). Strategia Iveco constă în minimizarea componentelor individuale ale costurilor, care sunt de competenţa producătorului autovehiculului, pentru a satisface pe deplin nevoile pieţei dominate de o concurenţă tot mai mare.
Crossway Pro şi Crossway LE City
Iveco Bus a prezentat la conferinţă două autobuze noi – Crossway LE City Euro VI, varianta cu podea coborâtă, omologată pentru traficul urban şi interurban şi Crossway Pro Euro VI, autovehiculul ideal pentru un mediu care necesită proprietăţile unui autobuz interurban şi cele ale unui autobuz turistic. Seria noului Crossway Euro VI permite soluţii flexibile pentru diferite tipuri de transport, cum ar fi transportul urban, interurban şi transportul şcolar. Autovehiculul îşi demonstrează versatilitatea prin trei lungimi diferite (10,8 m, 12 m şi 13 m) şi cinci variante. De asemenea, tranziţia la Euro VI a permis o îmbunătăţire semnificativă a confortului pasagerilor, prin reducerea zgomotului în interior cu mai mult de jumătate. Acum, postul de conducere din Crossway Euro VI este considerat de către operator ca fiind „cel mai bun spaţiu de lucru ergonomic pentru şofer”. A fost mărit cu 10 cm în lungime prin prelungirea consolei din faţă a caroseriei. Ergonomia spaţiului de lucru pentru şofer a fost îmbunătăţită şi cu un tablou de bord nou şi scaun pivotant pentru şofer, cu rotire la 65 de grade.
Noile motoare Euro VI
Cea mai recentă serie a Iveco Bus este dotată cu noi motoare Euro VI, dezvoltate de către societatea FTP Industrial şi îmbunătăţite continuu pentru a corespunde cât mai bine nevoilor clientului. Motoarele actuale, Tector şi Cursor Euro V EEV au fost înlocuite cu noile motoare Tector 7 şi Cursor 9 Euro VI, cu o capacitate mai mare (la Tector a fost mărită de la 5,9 la 6,7 litri şi la Cursor de la 7,8 la 8,7 litri).
Spre deosebire de Cursor 8, motorul Cursor 9 Euro VI utilizează cea mai nouă generaţie a instalaţiei de injecţie de tip Common Rail, amplasată sub capacul chiulasei. În ceea ce priveşte respectarea regulamentului privind clasa de emisii Euro VI, aceste motoare utilizează tehnologia HI-e SCR (High Efficiency SCR), un sistem patentat de către societatea FPT Industrial. Curăţarea este asigurată integral prin procesul de tratare ulterioară a gazelor de evacuare în spatele motorului care, în consecinţă, nu trebuie să folosească recircularea gazelor de evacuare (EGR). Alte îmbunătăţiri includ modernizarea şi optimizarea cutiilor de viteze şi greutatea redusă a autovehiculelor, ceea ce permite o reducere a consumului de combustibil, în comparaţie cu Euro V, cu 5 – 10% (în funcţie de model şi de tipul de utilizare).
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro