Pe lângă modelele care își fac debutul mondial la Salonul Internațional Auto de la Geneva, cum sunt noile pro_cee’d GT sau cee’d GT, Kia prezintă în premieră și o gamă nouă de motorizări. Propulsoare supraalimentate GDI cu trei sau patru cilindri, adică unități performante de 1,6 l (204 CP) și 2 l (245 CP), sau noul motor de 1 l (100 CP sau 120 CP), toate vor asigura o ofertă mai bogată pentru viitorii clienți ai mărcii.
Cu ocazia celei de-a 83-a ediție a Salonului Internațional Auto de la Geneva, Kia dedică un sector din standul propriu pentru prezentarea noii game de motorizări dezvoltată de companie. Acolo sunt prezente 4 versiuni noi de motoare alimentate cu benzină, supraalimentate (GDI – gasoline direct injection), aflate în stadiu avansat de dezvoltare în Coreea de Sud și urmând a fi folosite în viitorul apropiat pe modelele Kia.
Noile modele s-au aliniat celor mai în vogă tendințe din industria auto, cum sunt diminuarea capacităților cilindrice (fenomenul de downsizing) și mărirea gradului de eficientizare la consumul de combustibil și emisiile poluante, urmărind în același timp să livreze performanțe dinamice de nivel înalt.
În funcție de versiune, inovațiile aduse de noile propulsoare cuprind tehnologii precum:
– DCVVT (dual continuously variable valve timing – sistem dual de distribuție variabil, disponibil atât pentru sistemul de admisie, cât și pentru cel de evacuare)
– sistem de injecție cu presiune mărită (noile injectoare cu 6 orificii de alimentare permit utilizarea unei presiuni maxime de până la 200 bar)
– galerie de evacuare integrată în construcția blocului motor și cu o arhitectură specială ce reduce presiunea
– turbosuflante single scroll sau twin scroll
– un nou model de inter cooler cu sistem inovator de dublare a fluxului de aer, caracteristică ce se traduce printr-o îmbunătățire a capacității de răcire
– sistemul de ungere îmbunătățit, care permite scăderea temperaturilor în proximitatea pistoanelor în timpul funcționării.
Noua gamă de motorizări are la bază un propulsor Kappa cu 3 cilindri, cu o capacitate de 999 cmc, botezat 1.0 T-GDI, cu două trepte de putere disponibile: 100 CP și 120 CP, la fel ca și în cazul unității cu 4 cilindri pe care o va înlocui, dar față de care va reuși o îmbunătățire a consumului de combustibil cu 10-15 %.
Următorul în gamă este varianta 1.2 T-GDI cu 4 cilindri care însumează 1.248 cmc și de la care specialiștii Kia promit performanțe echivalente actualelor motorizări pe benzină de 1,6 litri.
Urcând pe scara noilor versiuni de propulsoare, întâlnim o motorizare de 1,6 litri turbo, cu numele Gamma 1.6 T-GDI – 4 cilindri și 1.591 cmc. Puterea maximă pe care o va putea dezvolta este de 204 CP, iar cuplul motor maxim va fi de 265 Nm.
În fine, cea mai mare unitate, și cea mai performantă, este cea de 1.998 cmc numită Theta-II, ce va fi oferită sub titulatura 2.0 T-GDI și care promite să ofere performanțe de cel mai înalt nivel, mulțumită celor 245 CP ce vor sălășlui sub capota automobilelor Kia animate de acest propulsor.
Despre Kia Motors Corporation (www.kia.com )
Kia, o marcă a vehiculelor de calitate construite pentru cei cu spirit liber, a fost fondată în anul 1944, fiind cel mai vechi producător de vehicule motorizate din Coreea de Sud. Anual sunt produse peste 2,7 milioane de autovehicule în nouă unități de producție construite în cinci țări, ca mai apoi să fie comercializate în aproximativ 150 de țări pe glob.
Compania are peste 47.000 de angajați și o cifră de afaceri de aproximativ 42 de miliarde USD. Ca și implicare în activități conexe, Kia este sponsorul principal al competiției Australian Open și partener oficial al FIFA.
Sloganul companiei “The Power to Surprize” reprezintă angajamentul luat de producător de a surprinde lumea prin experiențele oferite de produsele sale, care depășesc întotdeauna așteptările.