CNADNR a scos la licitaţie construirea unui tronson de 37,2 km din Autostrada Transilvania, pe traseul Ogra (jud. Mureş) – Câmpia Turzii (jud. Cluj). Valoarea proiectului este estimată la 143,172 mil. euro fără TVA (fără proiectare)/170,38 mil. euro inclusiv TVA.
Aşa cum ne-a obişnuit, CNADNR comandă studii de fezabilitate pe bandă rulantă, irosind sume imense din bani publici.
“În anul 2012 a fost realizată o nouă actualizare a Studiului de Fezabilitate pe această secţiune, valoarea rezultată fiind de 503,67 milioane euro cu tot cu TVA, valoare care include şi activităţi de proiectare. În anul 2014 a fost reevaluată investiţia pe acest sector, valoarea estimată rezultată fiind de 432,22 mil. euro inclusiv TVA”, precizează reprezentanţii Companiei într-un comunicat remis redacţiei.
Costurile includ, pe lângă lucrări de drum, următoarele lucrări suplimentare: activităţi de proiectare;
– lucrări pentru proiectarea şi realizarea sistemului ITS;
– organizare de şantier;
– realizarea unei parcări şi a unui punct de sprijin pentru întreţinere;
– descărcare de sarcină arheologică;
Aceste lucrări suplimentare nu erau prevăzute în varianta iniţială a contractului semnat cu firma Bechtel Int. Inc în anul 2003, precizează CNADNR, în replică la unele articole din presă care arată că valoarea lucrărilor este de 3 ori mai mare decât din contractul cu americanii.
“Menţionăm că valoarea scoasă la licitaţie pentru acest sector în anul 2014 este mai mică decât valoarea aprobată în anul 2012. În plus, valoarea la care se va atribui contractul în urma licitaţiei va fi considerabil mai mică”, conchide CNADNR.
Despre sumele la care se cifrează banii irosiţi în 2012 pe un nou studiu de fezabilitate, considerat ulterior ca fiind necorespunzător, şi costurile unui nou astfel de studiu, angajate anul acesta, reprezentanţii companiei nu spun nimic.
Magda SEVERIN