La o săptămână după atribuirea contractului de revizuire a Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea DN7 Bâldana – Târgovişte – Sinaia (110 km), CNADNR anunță lansarea licitaţiei pentru lărgire la 4 benzi a porţiunii de 21 km cuprinsă între km 30+950 – km 52+350 (Bâldana – Titu).
Valoarea estimată a contractului este de 209.093.610 lei, fără TVA.
Contractul va avea o durată de implementare de 60 luni, din care 24 luni perioada de execuţie şi 36 luni – garanţie a lucrărilor.
„DN7 face legătura între localităţile Bucureşti şi Piteşti iar în urma dezvoltării unor obiective economice importante în zona oraşului Titu (centrul RTR), a apărut necesitatea modernizării şi extinderii drumului naţional DN7, în vederea asigurării unui acces rutier facil şi rapid la aceste obiective economice precum şi pentru cetăţenii localităţilor situate de-a lungul acestui tronson de drum”, precizează CMADNR.
Extinderea la 4 benzi de circulaţie urmăreşte în totalitate actualul traseu al DN7, cu excepţia sectoarelor din zona celor două poduri de la km 37+906 şi 51+689, unde „este necesar ca lărgirea drumului să se facă pe o singură parte, şi anume pe partea pe care va fi amplasată lucrarea de artă, acolo unde este prevăzută lucrare de artă nouă”.
Anunţul de participare la licitaţie a fost publicat astăzi în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) iar termenul limită de depunere al ofertelor este 29 iunie, ora 10:00.
Deschiderea ofertelor se va face în aceeaşi zi, la ora 12:00.
Un contract semnat în 2011 nu mai este bun
Amintim că în 30 august 2011 CNADNR a semnat deja un contract privind execuția lucrărilor de modernizare a celor 110 km ai DN7 Bâldana – Târgovişte – Sinaia, cu Asocierea Spedition UMB – Consitrans – Iptana, pentru 138,62 mil. lei (34 mil. euro), fără TVA.
Contractul semnat în timpul ministrului Anca Boagiu – care le promitea celor de la Dacia – Renault acces mai facil la Centrul de la Titu – prevedea ca proiectul să fie gata în 2 luni iar modernizarea drumului, în 10 luni, astfel încât la sfârșitul anului 2012 să se poată circula pe noul drum.
Numai că în luna mai 2012 a venit la putere Guvernul Ponta, care a blocat finanțarea investiţiei timp de 3 ani, în timpul miniștrilor Ovidiu Silaghi și Dan Șova (care a preluat în subordinea sa CNADNR în decembrie 2012).
Abia acum se ia totul de la capăt. Astfel, în 4 mai 2015 a fost semnat contractul pentru un alt Studiu de Fezabilitate, în valoare de 1.210.768,75 lei, fără TVA, cu finanțare de la Bugetul de Stat. Documentul prevede realizarea studiului în termen de 6 luni de la data începerii.
Noul SF va fi gata la sfârșitul lunii octombrie, exact când vine iarna. Licitația pentru constructor a fost lansată astăzi doar pentru 21 de km din cei va dura și ea circa un an, în clasicul obicei al CNADNR.
Nu ştim dacă pentru restul de 90 de km va rămâne acelaşi constructor desemnat în august 2011 sau CMADNR va lansa o altă licitaţie. Cert este că mpdernizarea unui drum ce trebuia să fie gata până în anul 2013 va intra în lucru abia la anul şi va fi terminat abia în 2017. Evident, asta dacă noul guvern ce va rezulta după alegerile din noiembrie 2016 nu va avea altă idee.
Refacerea studiilor de fezabilitate a reprezentat mereu o sursă bună de venit din banii publici de către clienții noilor instalați la putere.
Magda SEVERIN
Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU