Liderul COTAR: Este bizar că exact cei ce au cerut în instanţă suspendarea atribuirii anunţă acum mitinguri

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), ce are ca membri federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto, îşi exprimă surprinderea faţă de declaraţia Federaţiei FORT, conform căreia ,,transportul de persoane judeţean şi interjudeţean va intra în grevă ca urmare a atribuirii traseelor”. “Este bizar că exact cei ce au cerut în instanţă suspendarea anunţă mitinguri”, se arată în comunicatul semnat de Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, şi remis redacţiei.

“Surpriza noastră este cu atât mai mare cu cât conducerea FORT ne-a contactat ieri, 23.01.2013, pentru a participa alături de delegatia COTAR la negocierile cu reprezentanţii Ministerului Transportului şi ai Ministerului Dezvoltării, pentru a dezamorsa acest blocaj de atribuire de trasee judeţene şi interjudeţene”, precizează Ştefănescu.

Prezedintele COTAR anunţă că, la Ministerul Transporturilor, în urma negocierilor dintre partenerii sociali s-au găsit soluţii agreate de toate părţile pentru  reluarea calendarului de atribuire de trasee conform graficului existent şi în condiţiile prevăzute de lege.

“Dacă până în  30 ianuarie această situaţie se va debloca, suntem în termen”, arată el.

Amintim că reprezentanţii ARR au semnat vinerea trecută în acest sens o minută cu liderii COTAR, FORT, FNPTR şi PNR.

“Problema va rămâne însă la transportul judeţean, deoarece unii transportatori membri  FORT au cerut în instanţă şi au obţinut suspendarea atribuirii pe traseele judetene. Dar împreună cu factorii responsabili ai Ministerului Dezvoltării sperăm să găsim soluţii agreate de toate părţile pentru deblocarea calendarului de atribuire, şi asta în primul rând  pe calea dialogului. Noi nu putem să comentăm hotârârile judecătoreşti. Dar este bizar că tot cei ce au cerut în instanţă suspendarea anunţă mitinguri”, mai arată reprezentantul COTAR.

Vasile Ştefănescu precizează că mâine (vineri, 25 ianuarie) a convocat o întâlnire a membrilor COTAR, la care i-a invitat şi pe responsabilii din transport ai celor două ministere.

“Sperăm să vină cu soluţii concrete şi viabile pentru deblocarea calendarului de atribuire. Să se ţină cont că agenţii economici au investit peste 700 milioane de euro în reînnoirea parcului auto, iar întreruperea activităţii prin nealocarea traseelor ar putea să-i bage pe mulţi în faliment, deoarece investiţiile s-au făcut prin credite sau leasing. În caz contrar, vom susţine ceea ce am cerut şi anul trecut, înainte de a se da ordonanţa privind calendarul de atribuire, adică “Prelungirea licenţelor de traseu cu aceeaşi perioadă, ţinându-se seama de anumite criterii privind siguranţa şi confortul pasagerilor”, explică liderul COTAR.

Magda SEVERIN

1 COMENTARIU

  1. Uimitor este faptul ca sunt suparati ca se amana licitatia exact cei care au cumparat masini pentru traseele altora ! Sper sa se amane 6 ani ca sa vada si ei cum e sa stai pe dreapta cu masini noi, pentru simplu fapt ca in complicitate cu mafia din consiliile judetene au format grupe de trasee ilegal care se suprapun cu traseele altor firme fara a fi macar consultate firmele respective !( Rasplata ptr aceste firme este rezultatul carausiilor electorale din acest an ) In Vrancea nu va protesta NIMENI va asigur !

  2. (…) a sustinut alaturi de incompetentii de la MAI si MT ca insolventa, aerul conditionat si depunctarea sa apara in criterii, contrar pozitiei FORT, declansand astfel haosul din clipa de fata. (…) a sustinut in toate discutiile cu MAI ca licitatia traseelor judetene sa se organizeze de catre Consiliile Judetene si ANRSC ceea ce este posibil sa se intample daca nu se mobilizeaza nimeni. (…) nu isi cunoaste membrii si nici actiunile lor. Astfel la Bucuresti, instanta a suspendat ordinul 1640 tocmai la cererea unui membru cotar si tocmai impotriva criteriilor sustinute de “cotar” la MAI si MT. (…)

  3. Referitor la articolul publicat de Revista Tranzit, unde nu se pot face comentarii ca nu vor ei, in imagine U.R.T.P.-ului ar trebui sa se infiinteze asociatii de dezvoltare comunitara si zone metropolitane pentru a putea insela statul, prin acordarea de subventii (ceea ce inseamna cheltuirea banului public in mod nejustificat), prin inlocuirea traseelor comerciale cu trasee sociale, contrar prevederilor legislative europene, in speta, REGULAMENTUL (CE) Nr. 1370/2007 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN si al CONSILIULUI din 23 octombrie 2007 Privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 şi nr. 1107/70 ale Consiliului, unde se face distinctie foarte clara intre transportul rutier public de persoane comercial (trasee efectuate pe baze comerciale, in urma procedurilor competitive si echitabile de atribuire) si transportul rutier public de persoane ca obligatie de serviciu public.
    URTP – ul trebuie sa mai citeasca acest Regulament european si sa mai cunoasca faptul ca D.N.A.- ul are in ancheta un caz pe acordare de subventii, intr-un oras din centrul tarii, fiind posibil sa urmeze si Bistrita.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.