Activitatea logistică oferă companiei Covalact un avantaj competitiv major, afirmă Liviu Ion, Supply Chain Manager Covalact, subliniind că de la un brand distribuit local în 2007, Covalact de Ţară a devenit astăzi unul naţional, fiind prezent pe rafturile marilor magazine şi al celor tradiţionale. Deşi un brand tânăr, creat în 2010, Covalact de Țară se bucură, astăzi, de notorietate datorită suportului TV şi susţinerii prin proiecte de extindere a distribuţiei.
Am încercat să aflăm direct de la Supply Chain Managerul Covalact mai multe amănunte despre cum poate oferi logistica un avantaj important pentru un producător care activează într-un sector extrem de competitiv şi de ce au fost preferate în special soluţiile in-house. „Calitatea serviciului logistic este foarte importantă pentru noi şi clienţii noştri. De aceea, preferăm să păstrăm in-house acest tip de serviciu, mai ales că dispunem de know-how adecvat, o reţea bine structurată şi bine dimensionată, având capacitatea să oferim un serviciu logistic de calitate la un cost foarte competitiv“, ne-a explicat Liviu Ion. Concret, reţeaua logistică a grupului Covalact dispune de 3 depozite de distribuţie, unul asociat fabricii din Miercurea Ciuc (cu o suprafaţă de 200 mp şi o capacitate de 200 paleţi), cel de-al doilea asociat fabricii din Sfântu Gheorghe (cu o suprafaţă de 1.000 mp şi o capacitate de 1.200 paleţi), cel de-al treilea fiind depozitul de distribuţie din Bucureşti (cu o suprafaţă de 400 mp şi o capacitate de 250 paleţi). „Toate depozitele asigură condiţii de depozitare cu temperatură controlată între 2 şi 4 grade C. Produsele Covalact de Ţară sunt 100% naturale, fără alte adaosuri, de aceea menţinerea temperaturii adecvate pe parcursul lanţului logistic este extrem de importantă, pentru a ne asigura că sunt oferite consumatorului în perfectă stare“, a subliniat Liviu Ion. El a precizat că în flota proprie sunt disponibile peste 50 autoturisme pentru forţa de vânzare şi structura de management, mai mult de 20 autoutilitare şi autocamioane pentru transport şi distribuţie şi mai mult de 15 autocisterne specializate pentru colectare lapte. „Colectarea de lapte se realizează integral cu forţe proprii, deoarece apreciem că acest domeniu este unul strategic pentru companie. Prin intermediul parcului auto propriu asigurăm până la 40% din necesarul total de transport, diferenţa fiind acoperită prin parteneriate cu transportatori sau furnizori specializaţi în servicii logistice. Avem parteneriate logistice cu doi furnizori de servicii de profil de foarte bună calitate. Ambele parteneriate au fost dezvoltate în ultimii 3 ani, sunt solide şi putem să spunem cu tărie că sunt două modele de succes. Fiecare are elemente specifice, însă menţionăm că au două obiective comune: îmbunătăţirea calităţii serviciului logistic oferit clienţilor Covalact şi optimizarea costurilor asociate“.
Urmează externalizarea?
Potrivit Supply Chain Managerului Covalact, în acest moment aproximativ 60% din volume sunt transportate şi distribuite de către transportatori parteneri sau de către cei doi parteneri logistici, în condiţiile în care strict pe componenta de transport a fost dezvoltată o foarte bună colaborare cu furnizori de top de transport cu temperatură controlată din Romania, dar şi cu transportatori mai mici, care s-au adaptat nevoilor companiei. Furnizorii de transport sunt auditaţi anual, în condiţiile în care contractele de transport includ indicatori de performanţă. Astfel, pentru a lucra cu Covalact, un transportator trebuie să îndeplinească anumite condiţii specifice industriei: respectarea cu stricteţe a exigenţelor de igienă, asigurarea lanţului de frig 2-4 grade C, încărcarea la data şi ora planificată, respectiv livrarea la client la data şi ora planificată. „Suntem orientaţi către parteneriate autentice, cu viziune pe termen lung. Garanţii de exclusivitate nu există, ţinând cont că trebuie să menţinem calitatea serviciilor prestate în parametrii agreaţi. Avem parteneriate vechi şi dezvoltăm proiecte de colaborare în cadrul cărora ne propunem să îmbunătăţim permanent calitatea serviciilor, dar şi costurile asociate. Credem cu tărie că acest mod de lucru este cel care aduce maxim de beneficii părţilor implicate şi consolidează parteneriatul“, a mai arătat Liviu Ion, menţionând că se are în vedere consolidarea parteneriatelor actuale, în condiţiile în care va fi fructificată orice oportunitate de îmbunătăţire atât din punct de vedere calitativ, cât şi a costului de operare. „Dorim să consolidăm avantajul competitiv dobândit, deţinem expertiza şi capacitatea să o facem. De asemenea, există o deschidere deosebită din partea noastră pentru diferite parteneriate de servicii logistice complete, însă şi o provocare deosebită, având în vedere că nivelul de performanţă al reţelei Covalact este unul deosebit, atât din punctul de vedere al calităţii serviciului, cât şi al costului logistic“, a concluzionat Supply Chain Managerul Covalact.
Liviu Ion, Supply Chain Manager Covalact:
„Avem un program foarte bine pus la punct de înnoire a flotei de transport, pe care îl urmărim cu stricteţe.“
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziuacargo.ro