O strategie cu două opriri la boxe l-a ajutat pe Max Verstappen să devină cel mai tânăr câștigător al unei etape din istoria Formulei 1. Strategii similare – între Ferrari și Red Bull în lupta pentru victorie. Cei mai mulți piloți au optat pentru două opriri, cel mai bine clasat pilot cu 3 opriri a fost Vettel, care a terminat pe locul 3.
Strategia a fost cheia Marelui Premiu al Spaniei, rezultatul final fiind incert până aproape de final, protagoniștii cursei adoptând diferite abordări în privința momentului și alegerii pneurilor.
În final, Max Verstappen a devenit cel mai tânăr câștigător de etapă din istorie, la debutul cu Red Bull, încheind cursa pe un set de pneuri medium cu care a acoperit 32 de tururi: un tur mai mult decât cele utilizate de Kimi Raikkonen de la Ferrari, care a încheiat al doilea.
Atât Ferrari, cât și Red Bull și-au împărțit strategiile: fiecare echipă a oprit de de două ori cu o mașină și de trei ori cu cealaltă.
Toate cele trei compozițiile – hard, medium și soft – au fost utilizate pe parcursul celor 66 de tururi ale grand prix-ului, marcat de o lungă luptă între Red Bull și Ferrari, managementul pneurilor fiind o chieie important pentru succes. Patru piloți au fost în lupta pentru victorie până în ultimul tur, deși Daniel Ricciardo a fost afectat de o pană ușoară chiar pe final, cauzată probabil de debriuri.
Echipele de Formula 1 vor mai rămâne la Barcelona pentru primul test de sezon al anului, care va avea loc marți și miercuri. Un număr de echipe va rula cu piloții tineri, în timp ce pneurile utilizate vor fi compozițiile obișnuite 2016 văzute la lucru de la începutul anului, alese de fiecare echipă în scopul testării.
„A fost o complex bătălie strategic până în final, balanța schimbându-se între Red Bull și Ferrari pe măsură ce tactica a aveluat de la un tur la altul. Rezultatul a fost o cursă fascinantă care a rămas imprevizibilă până la fluturarea steagului în carouri, fiind una dintre cele mai spectaculoase din acest sezon. Pe parcursul ultimelor 10 tururi piloții au trebuit să-și protejeze pneurile pentru a se asigura că își păstrează performanțele până la final, adăugându-se astfel o altă dimensiune interesantă întregii acțiuni. Aceasta este genul de cursă la care am sperat pentru actuala noastră gamă de compoziții și ultimele schimbări de regulament, și pe care Grand Prix-ul Spaniei l-a oferit din plin. Am văzut azi cum s-a scris istorie în Formula 1 de către cel mai tânăr pilot care a câștigat până acum și suntem mândri că am jucat și noi un rol aici”, a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport.
Cei mai buni timpi per compoziție:
Hard | Medium | Soft | |
Primul | PAL 1m29.779s | VET 1m27.974s | KVY 1m26.948s |
Al doilea | MAG 1m30.348s | RIC 1m28.209s | VET 1m28.137s |
Al treilea | RAI 1m28.538s | MAG 1m28.716s |
Cel mai lung schimb al zilei:
Hard | Palmer | 32 tururi |
Medium | Gutierrez | 35 |
Soft | Grosjean | 19 |
Momentul adevărului: Am prevăzut o strategie cu două opriri ca fiind cea mai larg utilizată, start pe soft, apoi schimb pe soft în turul 20 și pe medium în turul 40. Verstappen a adoptat o strategie cu două opriri soft-medium-medium, oprind în turul 12 și 34.
Mai multe informații, pe noul website Pirelli, care este permanent actualizat cu informații în exclusivitate, știri și analize: www.pirelli.com/global/en-ww/spain-2016-race