Marele Premiu al Spaniei 2016: Max Verstappen, cel mai tânăr câștigător din istoria F1

O strategie cu două opriri la boxe l-a ajutat pe Max Verstappen să devină cel mai tânăr câștigător al unei etape din istoria Formulei 1. Strategii similare –  între Ferrari și Red Bull în lupta pentru victorie. Cei mai mulți piloți au optat pentru două opriri, cel mai bine clasat pilot cu 3 opriri a fost Vettel, care a terminat pe locul 3.

Strategia a fost cheia Marelui Premiu al Spaniei, rezultatul final fiind incert până aproape de final, protagoniștii cursei adoptând diferite abordări în privința momentului și alegerii pneurilor.

În final, Max Verstappen a devenit cel mai tânăr câștigător de etapă din istorie, la debutul cu Red Bull, încheind cursa pe un set de pneuri medium cu care a acoperit 32 de tururi: un tur mai mult decât cele utilizate de Kimi Raikkonen de la Ferrari, care a încheiat al doilea.

Atât Ferrari, cât și Red Bull și-au împărțit strategiile: fiecare echipă a oprit de de două ori cu o mașină și de trei ori cu cealaltă.

GP SPAGNA F1/2016

Toate cele trei compozițiile – hard, medium și soft – au fost utilizate pe parcursul celor 66 de tururi ale grand prix-ului, marcat de o lungă luptă între Red Bull și Ferrari, managementul pneurilor fiind o chieie important pentru succes. Patru piloți au fost în lupta pentru victorie până în ultimul tur, deși Daniel Ricciardo a fost afectat de o pană ușoară chiar pe final, cauzată probabil de debriuri.

Echipele de Formula 1 vor mai rămâne la Barcelona pentru primul test de sezon al anului, care va avea loc marți și miercuri. Un număr de echipe va rula cu piloții tineri, în timp ce pneurile utilizate vor fi compozițiile obișnuite 2016 văzute la lucru de la începutul anului, alese de fiecare echipă în scopul testării.

GP SPAGNA F1/2016

„A fost o complex bătălie strategic până în final, balanța schimbându-se între Red Bull și Ferrari pe măsură ce tactica a aveluat de la un tur la altul. Rezultatul a fost o cursă fascinantă care a rămas imprevizibilă până la fluturarea steagului în carouri, fiind una dintre cele mai spectaculoase din acest sezon. Pe parcursul ultimelor 10 tururi piloții au trebuit să-și protejeze pneurile pentru a se asigura că își păstrează performanțele până la final, adăugându-se astfel o altă dimensiune interesantă întregii acțiuni. Aceasta este genul de cursă la care am sperat pentru actuala noastră gamă de compoziții și ultimele schimbări de regulament, și pe care Grand Prix-ul Spaniei l-a oferit din plin. Am văzut azi cum s-a scris istorie în Formula 1 de către cel mai tânăr pilot care a câștigat până acum și suntem mândri că am jucat și noi un rol aici”, a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport.

GP SPAGNA F1/2016

Cei mai buni timpi per compoziție:

Hard Medium Soft
Primul PAL  1m29.779s VET 1m27.974s KVY  1m26.948s
Al doilea MAG 1m30.348s RIC  1m28.209s VET  1m28.137s
Al treilea RAI  1m28.538s MAG 1m28.716s

Cel mai lung schimb al zilei:

Hard  Palmer  32 tururi
Medium  Gutierrez  35
Soft  Grosjean  19

GP SPAGNA F1/2016

Momentul adevărului: Am prevăzut o strategie cu două opriri ca fiind cea mai larg utilizată, start pe soft, apoi schimb pe soft în turul 20 și pe medium în turul 40. Verstappen a adoptat o strategie cu două opriri soft-medium-medium, oprind în turul 12 și 34.

Mai multe informații, pe noul website Pirelli, care este permanent actualizat cu informații în exclusivitate, știri și analize: www.pirelli.com/global/en-ww/spain-2016-race

GP SPAGNA F1/2016

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.