Master Planul General de Transport al României, pe baza căruia se vor finanța din bani europeni proiectele de infrastructură în exercițiul financiar european 2014 – 2020 (din care au trecut deja aproape 2 ani), se află în acest moment tot în faza de proiect, chiar dacă a primit ok-ul Comisiei Europene. Motivul: nu a fost înaintat Parlamentului pentru aprobare prin lege iar deputații și senatorii tocmai au intrat în vacanță.
Ministrul Dan Costescu dădea asigurăriu la începutul anului că va merge cu Master Planul în Parlament, la aprobare, “cel târziu în aprilie”, deoarece mai avea mici chestiuni de rectificat: actualizarea termenelor, în condițiile în care acestea fuseseră incluse începând cu anul 2015.
Costescu a declarat astăzi, la o conferință de specialitate, că Master Planul “se află în fază de avizare interministerială”, după ce, în aprilie 2016, acesta a fost “bătut în cuie” cu Comisia Europeană.
În implementarea acestuia, însă, ministrul Transporturilor susține că va fi foarte importantă planificarea, având în vedere că este vorba de proiecte cu cicluri de implementare foarte lungi, de 5-6 ani, iar factorii de decizie care vor veni vor trebuie să le continue.
În luna mai, premierul Dacian Cioloș s-a declarat nemulțumit de activitatea ministrului Costescu, dar demiterea lui, ce părea iminentă, a fost anulată.
Master Planul General de Transport, întârziat de peste 2 ani, a primit avizul Comisiei Europene în luna iulie 2015, cu ultimele corecţii cerute în martie. De atunci a trecut 1 an fără ca documentul să fie prezentat Parlamentului, pentru a fio aprobat prin lege.
Rămâne un mister motivul pentru care fostul ministru al Transporturilor, Iulian Matache (PSD), nu a făcut acest demers.
Click pentru a vizualiza forma finală a Master Planului General în Transporturi.
Magda SEVERIN