De peste un an, camionul electric Mercedes-Benz eActros este testat de clienți în condiții reale. Ca parte a „flotei inovative” eActros, în toamna anului 2018, Mercedes-Benz Trucks a început să ofere camioane de 18 și 25 de tone clienților din Germania și Elveția, cu scopul de a fi testate în condiții reale.
În urma evaluărilor a zeci de mii de kilometri conduși și a schimbului de informații cu șoferii profesioniști, cu distribuitorii și managerii de flote, Mercedes-Benz Trucks a obținut numeroase informații utile cu privire la eActros. Acestea vor fi folosite pentru a dezvolta în continuare camionul eActros pentru producția de serie, ce urmează să înceapă în 2021. În general, feedback-ul clienților și rezultatele testelor au demonstrat faptul că, datorită Mercedes-Benz eActros, transportul greu de distribuție pe distanțe scurte este posibil cu zero emisii și operare silențioasă.
Săptămâna acesta, în cadrul unui eveniment din Wörth am Rhein, Mercedes-Benz Trucks a prezentat raportul de evoluție al „flotei inovative”. În continuare, aproximativ zece clienți vor intra în posesia unui eActros din prima generație pentru teste suplimentare, pe durata unui aproximativ un an.
Andreas von Wallfeld, Director de marketing, vânzări și service în cadrul Mercedes-Benz Trucks: „Suntem pe drumul cel bun cu acest concept din spatele Mercedes-Benz eActros. În opinia mea, această confirmare este esențială, după mai mult de un an de teste intensive, realizate în condiții reale. Le sunt extrem de recunoscător clienților noștri, întrucât sprijinul lor constant reprezintă o constribuție enormă pentru producția de serie a acestui autovehicul.”
Multe noi informații în urma testelor în condiții reale
Una dintre noile informații descoperite în urma testelor practice este faptul că autonomia de până la 200 de kilometri a eActros reprezintă o cifră realistă, indiferent de sarcina utilă, rută sau topografie. În ceea ce privește disponibilitatea și performanța, eActros nu este în niciun fel inferior unui camion convențional cu motor diesel în traficul urban, pe autostradă sau în afara orașelor.
Sistemul de răcire al încărcăturii și sistemul de aer condiționat – ambele electrice – au funcționat perfect nu doar în timpul verii foarte fierbinți din acest an, ci și la temperaturile scăzute din iarnă.
Șoferii au fost impresionați de cuplul disponibil constant pentru toate nivelurile de viteză, dar și de operarea silențioasă a autovehiculului și de experiența plăcută de conducere. Mai mult, dacă șoferul alege un stil de condus anticipativ, energia electrică poate fi recuperată cu ajutorul frânei de motor. Astfel, pedala de frânare este rar folosită.
eActros folosit în sectoare și categorii complet diferite
Toții clienții „flotei inovative” folosesc eActros pentru sarcinile lor de lucru, care în mod normal ar fi fost îndeplinite cu ajutorul autovehiculelor convenționale, diesel – dar în sectoare și categorii complet diferite. Spectrul este unul foarte larg, de la domeniul alimentelor ușor perisabile, la materiale de construcții și materii prime.
Astfel, autovehiculele dispun de configurații diverse, de la remorci frigo și containere, la platforme pentru mărfuri vrac și prelate. Clienții și locațiile în care vor fi operate primele camioane ale „flotei inovative”:
– Hermes (Friedewald/Hessen)
– TBS Transportbeton (Mannheim)
– Meyer-Logistik (Hamburg)
– EDEKA (Berlin)
– Rigterink (Flörsheim am Main)
– Dachser (Stuttgart)
– Pfenning Logistics (Mannheim)
– Camion Transport (St. Gallen)
– Migros (Zürich area)
– Nagel-Group (Hamburg)
eActros: o alternativă cu zero emisii pentru transportul greu de distribuție pe distanțe scurte
eActros are la bază platforma Mercedes-Benz Actros. Cu toate acestea, arhitectura autovehiculului a fost regândită pentru a integra sistemul de propulsie electric și dispune așadar de foarte multe componente specifice.
Două motoare electrice sunt amplasate în apropierea butucului roților axului spate, cu putere de 126 kW și 485Nm cuplu maxim. Mai mult, conform raportului de transmisie folosit, cuplul poate atinge 11.000Nm pentru fiecare roată.
Așadar, puterea eActros este similară cu cea a unui camion convențional. Bateriile Lithium-ion cu o capacitate 240 kWh asigură energia necesară. În funcție de sursa de încărcare, bateriile pot fi încărcate complet în decursul a două ore (la 150 kW).
Activitățile de dezvoltare și testare ale camionului electric de transport greu de distribuție pe distanțe scurte sunt sponsorizate de Ministerul German al Mediului și Ministerul Federal al Economiei și Energiei, în cadrul proiectului „Concept ELV”.