Mercedes-Benz Special Trucks anunţă premiera mondială a gamei Unimog, formată din 10 modele (de la U216 până la U 5024), precum şi câteva variante cu două şi trei axe ale noului Econic, vehicul de sarcină specială. Drept urmare, generaţia motoarelor dotate cu Euro VI este de acum utilizată şi pentru camioanele speciale. Noile produse vor ieşi de pe linia de producţie din Wörth începând cu luna septembrie, se arată în comunicatul remis redacţiei şi pe care îl publicăm integral.
După lansarea cu succes a modelelor dotate cu Euro VI din seria Actros, Antos, Arocs, Atego, Mercedes-Benz continuă acum ofensiva de produse Euro VI cu prezentarea noii generaţii de vehicule cu concept unic din Wörth: Unimog, vehiculul pentru toate tipurile de teren, Unimog, vehiculul pentru transport, şi Econic.
Astfel, Mercedes-Benz Trucks şi Mercedes-Benz Special Trucks sunt singurii producători din Europa ce oferă produse dotate cu Euro VI atât pentru toate categoriile de segmente de tonaj mic, mediu şi mare, cât şi pentru sectorul de vehicule speciale.
Mercedes-Benz a ajuns la un nivel de conformitate cu nouă luni înainte ca noile standarde privind emisiile să intre în vigoare, consolidându-şi astfel poziţia sa de lider în rândul furnizorilor de tehnologie auto ce protejează mediul.
„Datorită unei game largi de aplicaţii, noua serie de trei modele subliniază rolul extrem de important pe care Unimog şi Econic îl joacă în ceea ce priveşte inovaţia în domeniu”, declară Yaris Pürsün (foto), Head of Mercedes-Benz Special Trucks. „Suntem convinşi că noile vehicule vor stabili un nou standard în segment şi vor contribui substanţial la succesul afacerii clienţilor actuali şi viitori.”
Eficient şi economic, cu dotări Euro VI
Mercedes-Benz Special Trucks a făcut tot posibilul pentru a duce la următorul nivel succesul seriilor de modele anterioare, consolidându-şi astfel rolul său de pionier în domeniul camioanelor ce protejează mediul. Pentru a atinge acest obiectiv, brandul a investit aproximativ 135 de milioane de euro în trei concepte noi şi unice pentru gama de produse dotate cu Euro VI.
Noua linie de produse introduce generaţia motoarelor de sarcină medie Blue Efficiency pentru camioane speciale, instalate cu succes şi pe camioanele obişnuite Mercedes-Benz. Motoarele de patru şi sase cilindri au cuplu motor ce variază între 115 kW (156 hp) şi 260 kW (354 hp).
Motoarele de ultimă generaţie combină consumul redus de combustibil cu emisii ce nu poluează mediul. Acestea sporesc eficienţa modelului Unimog, în ciuda modificărilor majore de design realizate pentru a asigura conformitatea cu Euro VI. Iar în cazul Econic, motoarele reduc consumul de combustibil cu până la 4%. Pe lângă faptul că sunt extrem de sigure, noile camioane speciale beneficiază de o durată lungă de utilizare şi intervale extinse de întreţinere – caracteristici care se dovedesc a fi adevărate beneficii pentru clienţi.
Proces de asamblare eficient şi producţie calitativă
Din etapa iniţială până în momentul implementării efective, noile generaţii Unimog şi Econic au fost dezvoltate complet în Wörth. Departamentul de dezvoltare al Mercedes-Benz Special Trucks a creat vehiculele pe cont propriu, beneficiind în acelaşi timp de proximitatea operaţiunilor de producţie de masă pentru camioanele Mercedes-Benz.
Folosirea comună a proceselor de producţie în Wörth asigură operaţiuni de asamblare extrem de eficiente şi un nivel ridicat al calităţii. Conceptele camioanelor speciale sunt bazate pe principiul modular folosit pentru seria Actros, Antos, Arocs, şi Atego. De exemplu, Econic încorporează multe elemente din noul Actros incluzând şasiul, arhitectura electronică şi anumite elemente de control. Gama largă de noi produse a fost posibilă prin interconectarea operaţiunilor de producţie de serie cu fabrica de producţie a camioanelor speciale.
Unimog şi Econic: mai puternice, mai eficiente, cu emisii mai curate
În ciuda provocărilor standardelor Euro VI, cele trei game de vehicule reuşesc să ofere şi mai multe avantaje. Noua generaţie de vehicule Unimog pentru toate terenurile, transportatorul Unimog şi Econic şi-au crescut substanţial performanţa şi eficienţa, devenind totodată mai uşor de manevrat.
Pe lângă noile motoare pentru toate modelele din serie, modelul Unimog pentru toate tipurile de teren se mândreşte cu un concept de motor restructurat, în timp ce transportatorul Unimog e dotat cu o nouă unitate de călătorie sinergică, o cabină îmbunătăţită care oferă vizibilitate 360° şi noi sisteme hidraulice pentru implementare şi performanţă ce fac vehiculul semnificativ mai eficient.
Noul Econic dezvoltă mai departe conceptul de cabină cu intrare joasă şi este dotat cu multe îmbunătăţiri ergonomice ca urmare a noului său şasiu, interior şi exterior. În ciuda greutăţii nemodificate, camionul este mult mai economic decât predecesorul său datorită consumului redus de benzină şi costurilor mai reduse pentru reparaţii şi întreţinere.
Despre Mercedes-Benz Special Trucks
Mercedes-Benz Special Trucks (MBS) reprezintă o unitate de producţie separată din cadrul camioanelor Mercedes-Benz, având propriul consiliu de conducere şi responsabilităţi de business. Ca specialist în producţia limitată de serie, MBS completează gama de produse Mercedes-Benz cu modelele de serie Econic, Unimog şi Zetros.
În 2012, fabrica din Wörth a produs aproximativ 3,450 de unităţi din aceste vehicule. Ca specialist de conversie profesională cu o fabrică în Molsheim, Franţa, şi o serie de parteneri, MBS particularizează în jur de 10.000 de camioane din toate modelele din serie în fiecare an. MBS include în prezent circa 1,600 de angajaţi la cele două locaţii din Wörth şi Molsheim.
Informaţii suplimentare sunt disponibile la www.media.daimler.com şi www.mercedes-benz.com .