Poliţiştii rutieri au aplicat în numai 3 zile 420 de amenzi şi au reţinut 9 permise de conducere şi 19 certificate de înmatriculare şoferilor de microbuze şcolare prinşi că au depăşit viteza sau chiar au urcat băuţi la volan, ori au avut nereguli în acte sau defecţiuni tehnice la maşină. Acţiunea s-a desfăşurat în trafic, în perioada 24-27 septembrie, la 2.171 de autovehicule destinate transportului elevilor. Iar aceasta, după ce poliţiştii au verificat, chiar înaintea începerii anului şcolar, la sediul primăriilor sau al unităţilor de învăţământ deţinătoare, 1.979 de autovehicule din totalul celor 2.238, iar deficienţele au fost comunicate autorităţilor, spre remediere.
Poliţiştii au urmărit acum reducerea riscului de producere a accidentelor rutiere în care să fie implicate microbuzele şcolare, precum şi respectarea destinaţiei exclusive a acestora.
“În urma verificării a 2.171 de autovehicule care efectuau transport de elevi, au fost aplicate 420 sancţiuni contravenţionale, dintre care:
- 5 pentru conducerea autovehiculului sub influenţa alcoolului
- 2 pentru neacordarea de prioritate
- 9 pentru inspecţie tehnică periodică expirată
- 4 pentru lipsă poliţă RCA
- 62 pentru încălcarea regimului legal de viteză
- 12 pentru nedeţinerea certificatului de competenţă profesională
- 326 pentru alte fapte sancţionate de legislaţia rutieră”, informează, sâmbătă, Poliţia Română.
Totodată, au fost găsite defecţiuni tehnice şi nereguli în actele unor maşini. Astfel, poliţiştii rutieri au reţinut în vederea suspendării 9 permise de conducere şi au retras până la remedierea defecţiunilor 19 certificate de înmatriculare.
De asemenea, pentru efectuarea în mod neautorizat a transportului special de elevi, au dispus suspendarea dreptului de utilizare a vehiculelor în 3 cazuri.
142 de vehicule în neregulă, chiar la începerea şcolii
Înaintea începerii anului şcolar, la sediul primăriilor sau unităţilor de învăţământ deţinătoare, au fost controlate aproape toate microbuzele şcolare (1.979 din totalul de 2.238). Poliţiştii au verificat valabilitatea inspecţiei tehnice periodice, precum şi existenţa asigurării de răspundere civilă auto obligatorie.
De asemenea, au fost verificaţi şi conducătorii auto, dacă deţin certificat de competenţă profesională, categoria corespunzătoare a permisului de conducere şi valabilitatea acestuia.
Iată ce s-a descoperit:
* în cazul a 77 de autovehicule inspecţia tehnică periodică era expirată
* pentru 65 de autovehicule nu se deţinea asigurare de răspundere civilă auto obligatorie
* 74 de conducători de autovehicule nu aveau certificatul de competenţă profesională.
Cu această ocazie, reprezentanţii poliţiei rutiere i-au instruit pe şoferi cu privire la respectarea legislaţiei rutiere şi adoptarea unei conduite preventive în timpul deplasării pe drumurile publice.
Magda SEVERIN
Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU
Nu vreau sa reiterez comentariile mele la adresa soferilor de microbuze sau autoutilitare de sub 3,5 tone. Eu insumi sint sofer si de foarte multe ori mai trec peste limita legala de viteza din localitati. Numai ca la mine ‘trecerea “asta este de maximum 10 kilometrii pe ora, hai ,15. Poate ca este o deformare profesionala a mea, parerea proasta pe care o am despre despre acesti conducatori auto intrucit de vreo 35 de ani nu m-am dat jos de la volanul unui camion. Insa la oprivire mai atenta prin traficul romanesc ,soferii mai sus mentionati sint, in marea lor majoritate ,adevarate pericole publice. Vreau sa spun ca am avut de multe ori intentia de “a ma urca ‘ pe cite unul dintre acestia, intentie nematerializata, din fericire!Cred ca aceasta categorie merita o atentie deosebita din partea politiei rutiere, pentru ca indiferent daca se afla la volanul unui microbuz sau al unei autoutilitare, respectivii conducatori auto isi dau constant in petic si de foarte multe ori produc fel de fel de belele.