Ministrul Ovidiu Silaghi a anunţat, vineri, încheierea procedurii de selecţie a viitorilor membri ai Consiliilor de Administraţie şi a potenţialilor manageri executivi pentru TAROM, CFR Infrastructură, CFR Călători, CNADNR şi Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a mandatat, la finalul lunii iulie, asocierea PwC-D&B David şi Baias-George Butunoiu să recruteze managementul superior, respectiv directorii generali şi membrii CA, pentru companiile aflate sub autoritatea instituţiei cu o cifră de afaceri mai mare de 7,3 milioane euro.
“Pe lângă finalizarea procesului de selecţie a managementului privat, MTI se află în discuţii concrete şi avansate cu investitori cu o largă experieţă în domeniu, dar şi cu susţinere financiară adecvată pentru preluarea TAROM şi CFR Marfă”, a declarat Ovidiu Silaghi.
În perioada următoare, conform priorităţilor deja anunţate de premierul Victor Ponta şi ministrul Ovidiu Ioan Silaghi, privatizarea va începe cu TAROM (cap de listă şi prioritate 0) şi se va încheia cu CFR Marfă.
“Găurile menţionate de Boagiu existau din 2009-2011”
Silaghi s-a referit şi la “găurile” menţionate de fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu. “Facem precizarea că acestea datează din perioada 2009 – 2011 şi au fost scoase la lumină în urma controalelor efectuate atât intern (Corpul de Control al MTI), dar şi de entităţi din afara MTI (Corpul de Control al Primului Ministru, Curtea de Conturi a României)”, a adăugat el.
“Câteva exemple de nereguli: la CNADNR – aceptare la plată a unor cantităţi suplimentare de lucrări în valoare de 109,24 mil. lei, fără documente justificative; la CFR Infrastructură – prejudiciul patrimoniul public al statului cu suma de 42,5 mil. lei prin executare silită a 101,5 km cale ferată – şi exemplele pot continua”, a spus Ovidiu Silaghi.
“AMTB, doar pe hârtie”
Referitor la Metrorex, ministrul Transporturilor a anunţat că MTI, prin Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti (AMTB), a dezvoltat deja Strategia privind transportul în Bucureşti şi zonele adiacente.
“Urmează ca, în perioada imediat următoare, împreună cu specialişti ai Primăriei Capitalei, să se definitiveze activităţile comune pe care fiecare dintre părţi să şi le ducă la îndeplinire, odată cu alocarea bugetară viitoare. Menţionăm că AMTB a fost preluată fără buget, fiind instituţie creată pe hârtie”, a precizat Silaghi.
“Trecerea metroului la primăre, încă în analiză”
Cât despre preluarea de către Primăria Capitalei a SC Metrorex SA, ministrul Transporturilor susţine că aceasta este, în acest moment, “în faza de discuţii şi analiză, nu numai a părţilor administrative care ar putea fi impactate, dar mai ales a părţii economice pe care MTI şi mai cu seamă Primăria, vor trebui să o analizeze, astfel încât să nu se pericliteze investiţiile viitoare ale Primăriei Capitalei versus grad de îndatorare pe care şi-l poate asuma Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile legale”.
“În mod categoric, MTI urmăreşte interesul bunei funcţionalităţi a Metrorex, care a fost, este şi va rămâne o instituţie în slujba cetăţeanului”, a conchis Ovidiu Silaghi.
Fostul ministru Anca Boagiu a criticat intenţia Guvernului Ponta de a trece metroul la Primărie, catalogând-o drept “un dezastru”, întrucât Executivul a tăiat toată finanţarea pe care a lăsat-o Guvernul Boc pentru finalizarea magistralelor 5 Drumul Taberei – Eroilor- Universitate şi 4 Parc Bazilescu – Lacul Străuleşti. În plus, “nu se preocupă deloc de tot ce se întâmplă pe magistrala 7, Otopeni.
Magda SEVERIN
Doamna Boagiu spunea ca guvernul Ponta nu se preocupa de magistrala Otopeni. Guvernul dinsei s-a preocupat de aceasta? Sau de orice altceva in afara de parcuri in paduri, patinoare in mlastini sau sali de sport in comune cu cinci locuitori si aia nonagenari?