La un an de la montarea pasarelelor pietonale pe DN1 – tronsonul Comarnic-Azuga-Bușteni – rezultatele sunt mai mult decât îmbucurătoare: numărul accidentelor rutiere grave s-a redus semnificativ, nicio persoană nu și-a pierdut viața în astfel de evenimente nedorite iar timpul de parcurs al maşinilor pe această porţiune s-a redus la jumătate, informează IGPR.
„Din anul 1999 și până în august 2013, în localitățile Comarnic, Bușteni și Azuga au avut loc 323 de accidente în urma cărora au rezultate 465 de victime, dintre care 51 de persoane decedate. De asemenea, în perioada amintită, în cele 3 localități s-au produs 3.483 de tamponări”, precizează sursa citată, fără a prezenta însă şi un bilanţ al evenimentelor de acest fel produse în ultimul an.
Un rol important în reducerea accidentelor l-a avut însă și suplimentarea numărului de polițiști care au acționat în zonă în special la sfârșit de săptămână și cu ocazia sărbătorilor legale.
„(…) Viceprim-ministrul pentru securitate națională, ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea, a dispus în cursul lunii august 2013 implementarea unor soluții tehnice, provizorii, pentru reducerea accidentelor cu victime”, precizează IGPR, adăugând că Direcţia Rutieră s-a ocupat de coordonarea implementării soluțiilor tehnice.
Astfel, în zona stațiunilor turistice amintite, au fost instalate 4 pasarele pietonale – una în Comarnic, două în Bușteni și una în Azuga -, care au permis desființarea a 7 treceri de pietoni din cele trei stațiuni.
Totodată, au fost montate separatoare de sens în centrul stațiunii Bușteni și s-au instalat semafoare inteligente.
Montarea pasarelelor a fost finalizată în 17 august anul trecut.
Durata de mers, înjumătăţită
IGPR mai arată că fluența traficului rutier pe DN1 a crescut considerabil: timpul de parcurgere a tronsonului Comarnic-Sinaia-Bușteni-Azuga s-a redus, în medie, de la 2 ore la 40-60 de minute în week-end și sărbătorile legale.
Conform normativelor tehnice, capacitatea de circulație a unui drum național, clasa I, categorie în care este încadrat și DN 1, este de 800 de autovehicule pe sens de circulație, pe oră.
”Aceste valori scad proporțional cu numărul conflictelor de trafic generate de trecerile pentru pietoni, relații de stânga, obiective cu acces la drum sau traversarea localităților. Depășirea capacității de circulație a unui drum generează scăderea vitezei de circulație a autovehiculelor și implicit formarea coloanelor și ambuteiajelor”, precizează IGPR.
Magda SEVERIN
Sursă foto: Digi24.ro