Noul Mercedes-Benz Sprinter

O întreagă clasă de autovehicule comerciale uşoare a primit numele său: în întreaga lume, Mercedes-Benz Sprinter este sinonim cu autovehicule comerciale cu o masă maximă adimisă de 3.5 tone. Sprinter a fost întotdeauna lider în clasa sa în ceea ce priveşte inovaţia, iar acum demonstrează încă o dată acest lucru. Cu cinci noi sisteme de siguranţă, motorizare care respectă viitorul standard de emisii Euro VI şi un design îndrăzneţ, noul Sprinter devine încă o dată un punct de reper în clasa sa. Iar un lucru este clar: cu un consum extrem de redus, până la 6,3 l/100 km, Sprinter se poziţionează pe primul loc în clasa sa şi în ceea ce priveşte consumul redus de carburant.

Noi sisteme de siguranţă, în premieră mondială

Sprinter a fost şi continuă să fie pionier în dezvoltarea sistemelor de asistare în conducere. Cinci noi sisteme de asistenţă – inclusiv unele în premieră mondială pentru segmentul de autovehicule comerciale uşoare – contribuie la reducerea numărului de accidente.

Printre sistemele ce echipează noul Sprinter şi care reprezintă o premieră mondială, se numără: Crosswind Assist (cu rol de asistenţă în prevenirea pierderii direcţiei în caz de vânt lateral puternic), precum şi Collision Prevention Assist (ce oferă atenţionare vizulă şi acustică şi pregăteşte sistemul de frânare pentru performanţă maximă în cazul unei potenţiale coliziuni) şi Blind Spot Assist (pentru monitorizarea unghiurilor moarte, avertizând existenţa unui obstacol). De asemenea, alte noi sisteme de siguranţă: Highbeam Assist (sistem opţional de fază lungă pentru faruri cu halogen şi bi-xenon) şi Lane Keeping Assist (sistem opţional de asistenţă la păstrarea benzii de circulaţie). Inginerii de la Mercedes-Benz sunt convinşii că utilizarea mijloacelor electronice în segmentul de autoutilitare va avea un impact extrem de pozitiv asupra statisticilor privind accidentele rutiere.

Sistemul Crosswind Assist va face parte din echipamentul standard, ca parte a Programului Electronic de Stabilitate. Celelalte sisteme de asistenţă pot fi comandate ca opţiuni individuale sau pachete de opţiuni. Ca urmare, fiecare client poate adapta Sprinter-ul nevoilor sale specifice.

În plus, Mercedes-Benz a sporit, într-o măsură mai mare, dinamica de conducere a modelului Sprinter. O coborâre a şasiului a ajutat nu numai la reducerea rezistenţei la vânt şi a consumului, cât şi la creşterea siguranţei rutiere, precum şi la facilitarea încărcării şi a descărcării de marfă.

Primul autovehicul comercial uşor din lume care respectă viitorul standard de emisii Euro VI

Noul Sprinter este prima utilitară comercială cu o gamă completă de motorizare care respectă viitorul standard de emisii Euro VI. Acest lucru înseamnă o reducere drastică a nivelului de emisii de oxizi de azot (NO), hidrocarburi (CnH2n) şi particule. Sprinter respectă cele mai stricte limite cu tehnologia motorului BlueTEC şi tehnologia SCR, incluzând şi injecţia aditivului AdBlue în gazele de eşapament pentru neutralizarea oxizilor de azot. Acest lucru s-a dovedit deja foarte eficient pentru mai multe sute de mii de vehicule comerciale Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz Sprinter 2013 - 2

Performanţa oferită de gama de motorizare diesel rămâne neschimbată: aceasta cuprinde propulsoare de patru şi şase cilindri, cu puteri cuprinse între 70 kW (95 CP) şi 140 kW (190 CP).

Inginerii au utilizat tehnologii de post-tratare suplimentară a gazelor de eşapament pentru a optimiza caracteristicile sistemului de injecţie, procesul de ardere şi presiunea de supraalimentare. Acest lucru duce la un consum redus de combustibil şi la o ardere silenţioasă. În plus, echipamentele de conducere şi componentele auxiliare au fost reglate în mod constant pentru consum redus. Acest lucru a fost aplicat la nivel de transmisie, punte din spate şi gestionare inteligentă a generatorului.

Ca o alternativă a motoarelor pe bază de motorină, Mercedes-Benz Sprinter dispune, de asemenea, de un motor supraalimentat de 1.8 litri cu sistem de injecţie directă, care dezvoltă 115 kW (156 CP). Acelaşi motor e disponibil şi în versiune cu propulsie pe bază de gaz natural comprimat. Motoarele pot fi cuplate la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau la una automată cu 7 rapoarte.

Transmisia ECO Gear 360 cu 6 trepte este disponibilă pentru motoarele diesel cu 4 clindri, şi transmisia manuală ECO Gear 480 cu 6 trepte este disponibilă pentru motoarele diesel cu 6 cilindri.

Transmisia se realizează cu ajutorul cutiei de viteze manuală cu 6 trepte ECO Gear, fie cu ajutorul cutiei de viteze automată cu 7 trepte 7G-TRONIC PLUS, care are un convertor de cuplu, singura de acest fel care să fie utilizată într-un vehicul comercial.

Cel mai economic autovehicul comercial din clasa sa

Din combinaţia de motoare diesel extrem de economice cu trenul de rulare optimizat, echipamentele auxiliare şi pachetul BlueEFFICIENCY, rezultă un consum mixt de combustibil de cel puţin 6,3 l/100 km – o nouă cifră record senzaţională pentru vehiculul din clasa Sprinter. Dar nu doar acest aspect face din noul Sprinter o minunăţie economică: specificaţiile standard în Europa includ acum şi computerul de mentenanţă ASSYST. Acesta ajută la extinderea intervalului flexibil de întreţinere până la 60.000 km.

Exteriorul şi interiorul beneficiază de numeroase îmbunătăţiri

În materie de design, noul Sprinter creează o impresie clară şi frapantă. În conformitate cu actuala linie de design Mercedes-Benz, grila radiatorului arată mai drept şi sigur pe sine. Cele trei fante ale radiatorului sunt alungite şi perforate. Acest aspect nu doar că îi conferă o aparenţă dinamică, dar în acelaşi timp, îi creşte şi puterea de circulare a aerului. Grila radiatorului, semnul distinctiv al mărcii, are un impact mult mai puternic.

Farurile prezintă contururi mai clare, iar o caracteristică deosebit de puternică este mascarea carcasei proiectorului, împărţind farurile în segmente individuale. Capota nouă este mai înaltă, rezultând într-o mai bună protejare a pietonilor, iar bara de protecţie are o formă mai pronunţată. Atenţia minuţioasă acordată la proiectarea părţii inferioare a van-ului aminteşte de design-ul unui SUV. Din spate, noul Sprinter poate fi recunoscut datorită stopurilor sale cu dublă compartimentare.

Mercedes-Benz Sprinter 2013 - interior

Interiorul, fără îndoială exemplar, a beneficiat de upgrade-uri la mai multe nivele. Noua tapiţerie a scaunelor asigură un confort sporit, volanul dispune de o mai bună aderenţă, cu o margine groasă, iar fantele de aer sunt decorate cu aplicaţii cromate. Butonul de manetă a schimbătorului de viteze este şi el dotat cu un nou design.

Alături de o nouă generaţie de radio, şi-au găsit locul în noul Sprinter şi electronice de consum inovatoare, dotate cu telefonie Bluetooth, cu tastatura de telefon şi carte de telefon, pachetul tehnologic fiind întregit de sistemul de navigaţie Becker MAP PILOT.

După testarea pe trasee de milioane de kilometri, Sprinter se pregăteşte pentru lansarea comercială la începutul lunii iunie

Pentru noul Sprinter s-a pus accent deosebit pe testarea sa intensivă. S-au efectuat teste de anduranţă ce au acoperit mai mult de opt milioane de kilometri, la care s-au adăugat studii intensive ale clienţilor care au implicat aplicaţii practice, prin care s-a pus la încercare înalta calitate a noului Sprinter.

Noul Mercedes-Benz Sprinter este disponibil pentru comandă cu livrare începând din luna septembrie.

Mai multe informaţii, la:

https://media.daimler.com/dcmedia-ro  şi www.mercedes-benz.ro .

Mercedes-Benz Sprinter 2013 - 3

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.