Renault Trucks se află în căutarea celui mai ECOnomic şofer, demarând, în luna martie, etapele naţionale ale competiţiei Optifuel Challenge 2014. În România, au loc cinci etape zonale, la Bucureşti, Cluj, Oradea, Bacău/Piatra Neamţ şi Constanţa, precum şi o competiţie finală, al cărei câştigător va reprezenta ţara noastră la finala internaţională din luna octombrie.
Optifuel Challenge este un concurs de conducere economică dedicat şoferilor, aflat în România la a doua ediţie, precedenta desfăşurându-se în anul 2012. Şoferul participant trebuie să dispună de un permis clasa C+E şi să îşi utilizeze în timpul cursei cardul tahograf valabil, competiţia desfăşurându-se pe drumurile publice şi simulând astfel activitatea de zi cu zi.
Traseul de parcurs este stabilit de către Renault Trucks, va fi anunţat în ziua competitiei şi va avea aceeaşi lungime măsurată pentru toţi participanţii din cadrul unei etape zonale sau finale, pentru care se va stabili, de asemenea, un timp maxim de condus efectiv. Rezultatele vor fi măsurate cu ajutorul sistemelor Optifleet şi/sau Infomax. Parametrul principal după care se face clasificarea participanţilor este cantitatea totală de combustibil consumat în mers pentru traseul dat.
Fiecare competiţie zonală precum şi finala din România sunt însoţite şi de un eveniment dedicat factorilor de decizie, în cadrul căruia pot să asiste la prezentarea noii game de transport Renault Trucks T şi a soluţiilor Optifuel pentru reducerea cheltuielilor şi pot să se convingă de performanţele noului T în cadrul unui drive-test.
Premiile se cumulează
Renault Trucks va acorda campionilor naţionali şi companiilor din care fac parte premii demne de luat în considerare. Astfel, compania câştigătoare la nivelul regiunii Europei Centrale şi Estice va beneficia gratuit timp de 6 luni de un cap tractor T Optifuel cu toate costurile incluse, iar şoferul va primi un voucher valabil în cadrul unei reţele de parteneri pre-stabiliţi de către Renault Trucks în valoare de 4.000 euro şi va merge la un curs de pregătire profesională care se va desfăşura în Polonia. Toţi şoferii participanţi la acest curs vor merge mai departe la finala Internaţională din Franţa. Aceasta va alinia la linia de start 34 de şoferi din 19 ţări, din Europa, Maroc, Rusia şi Tunisia.
În cazul campionului absolut al ediţiei internaţionale Optifuel Challenge 2014, premiul pentru companie este să beneficieze timp de un an de un camion T Optifuel cu toate costurile incluse, de o sesiune Optifuel Training, un kit de măsurare Optifuel Infomax/1 an Optifleet şi de întreţinere inclusă pe parcursul acestui an. Premiul pentru şofer este oferit sub forma unui voucher valabil în cadrul unei reţele de parteneri prestabiliţi de către Renault Trucks în valoare de 8.000 euro.
In cazul în care acelaşi şofer iese câştigător, premiul regional şi cel internaţional se pot cumula, învingătorul putând câştiga pentru companie 18 luni un camion gratis şi pentru el însuşi 12.000 euro sub forma unor vouchere.
În mod evident, acest lucru nu mai este valabil în cazul în care, din varii motive, un câştigător al unei etape naţionale nu poate participa, ocupantul locului doi îi ia locul şi reuşeşte să îşi adjudece titlul la nivel internaţional.
Optifleet – avantaj client
Sistemul telematic Optifleet, care va contribui decisiv la desemnarea câştigătorului, reprezintă un instrument foarte util operatorului de transport. Optifleet pune la dispoziţia utilizatorului patru module: Map (localizare geografică), Check (monitorizare de la distanţă a datelor tehnice), Link (serviciu de mesagerie) şi Drive (monitorizarea de la distanţă a datelor companiei).
„Map” oferă poziţionarea vehiculului în timp real, cu sublinierea activităţii şoferului, un istoric al rutelor, geofencing, posibilitatea stabilirii unor puncte şi zone de interes şi a căutării de destinaţii prin cuvânt cheie sau căutare de proximitate. Ca opţiune, este disponibilă monitorizarea temperaturii şi alerte privind unitatea de refrigerare.
Modulul „Check” permite monitorizarea consumului de combustibil şi de AdBlue pe vehicul şi/sau pe şofer, precum şi a anumitor obiective, precum timpul de rulare în „zona verde”, cel de rulare la ralanti, numărul de acţionări ale pedalei de frână etc. Sunt disponibile, de asemenea, rapoarte asupra emisiilor de gaze poluante.
„Link” este un modul de mesagerie operator-şofer, care include transmiterea de e-mailuri cu coordonatele GPS ale punctului de livrare, transmiterea de comenzi de transport şi un sistem de cerere asistenţă. În fine, modulul „Drive” permite operatorului accesarea timpilor de conducere şi odihnă ai şoferilor, descărcând de la distanţă date de pe cardul şoferului, precum şi din memoria tahografului. Sistemul poate emite alarme şi feed-back în cazul încălcărilor legislaţiei în vigoare, iar datele pot fi transpuse şi într-un software de management al salariilor.
Conform calculaţiilor realizate de către Renault Trucks pe baza informaţiilor din piaţă, Optifleet poate ajuta transportatorul să intervină asupra a cel puţin 50% din costurile totale de operare, 26% fiind pe segmentul consumului de combustibil şi 35% vizând personalul, economiile putându-se ridica la 5.000 euro pe an şi pe vehicul.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihăilescu@ziuacargo.ro