OPTIFUEL CHALLENGE 2014 – Renault Trucks T pune la încercare şoferii

Selecţiile naţionale pentru Optifuel Challenge 2014, competiţia de conducere economică iniţiată de Renault Trucks, încep în cursul acestei luni. Cei mai buni şoferi europeni vor concura la bordul camioanelor Renault Trucks T, vehiculul emblematic din gama furnizorului. Selecţiile locale în 19 ţări vor identifica pe cei mai buni 34 de şoferi care se vor califica la finala din noiembrie.

 

Selecţiile pentru a doua ediţie a Optifuel Challenge, organizată de către Renault Trucks, încep în luna martie. Este vorba despre o competiţie europeană dedicată reducerii consumului de combustibil, organizată de producătorul francez în Europa, Moroc, Rusia şi Tunisia. În timpul preselecţiilor, competitorii conduc un Renault Trucks T pe un traseu prestabilit. La sosire, stilul lor de condus va fi evaluat, iar viteza şi consumul de combustibil vor fi măsurate prin intermediul software-ului de analiză şi monitorizare Optifuel Infomax şi prin Optifleet, soluţia telematică de gestionare a flotelor de la Renault Trucks.

Companiile de transport îşi pot trimite şoferii pe care îi consideră potriviţi la preselecţiile naţionale. Aceste evenimente vor desemna pe cei 34 de participanţi care vor concura la finala europeană din noiembrie 2014. Această competiţie ilustrează dorinţa Renault Trucks de a sprijini transportatorii şi şoferii în încercarea lor de a conduce mai economic şi de a-şi demonstra experienţa în reducerea consumului de carburant prin utilizarea unor instrumente eficiente.

Camionul, partenerul şoferului

Designul Renault Trucks T, cabina şi întregul sistem de propulsie au fost produse cu scopul de a diminua consumul de combustibil. Astfel, parbrizul este înclinat la un unghi de 12 grade iar cabina însăşi are o formă trapezoidală, având o lăţime de 2,35 m în partea frontală şi 2,50 m în partea posterioară, îmbunătăţind coeficientul de aerodinamicitate (cx) cu până la 12%. Toate acestea înseamnă că T se poate lăuda cu niveluri de consum de combustibil cu 5% mai mici decât în cazul generaţiei anterioare de vehicule. T îmbunătăţeşte productivitatea prin oferirea unei mase totale în combinaţie (GCW) de până la 60 t şi o capacitate a rezervorului de motorină de 1.475 l, pentru călătoriile lungi.

Gama T se laudă cu un lanţ cinematic îmbunătăţit şi cu motorizări capabile să îndeplinească standardele Euro 6. Gama omogenă permite oferirea de servicii similare indiferent de aplicaţia pentru care a fost configurat camionul, făcând întreţinerea camionului mai simplă şi mai ieftină pentru client. Motoarele şi axele îmbunătăţite, noile funcţiuni ale transmisiei automate şi utilizarea inteligentă a compresorului de aer şi a sistemului de aer condiţionat – care sunt folosite numai atunci când este strict necesar – conduc la faptul că un client se poate baza pe o performanţă maximă şi pe un consum energetic minim.

Renault Trucks a folosit blocurile motoarelor Euro 5 ca bază pentru dezvoltarea noilor propulsoare DTI 11 şi DTI 13 şi a decis să optimizeze tehnologia SCR. Blocurile originale, deja binecunoscute pentru eficienţa şi consumul lor redus de combustibil, au suferit modificări majore, la nivelul a 50% din design. Sistemul SCR a fost revizuit şi eficientizat. Utilizarea unor noi materiale a îmbunătăţit performanţa reducţiei catalitice şi a redus în mod eficient nivelul emisiilor NOx. Sistemul a fost, de asemenea, prevăzut şi cu un filtru de particule.

Motoarele DTI 11, cu şase cilindri în linie şi injecţie common-rail controlată electronic, propun puteri maxime de 380, 430 şi 460 CP şi cupluri maxime de 1.800, 2.050 şi 2.200 Nm. DTI 13, cu şase cilindri şi pompe-injector controlate electronic, oferă puteri maxime de 440, 480 şi 520 CP şi cupluri de 2.200, 2.400 şi 2.550 Nm.

Mai mult, noua gamă beneficiază şi de avantajele Optifuel Solutions furnizate de Renault Trucks, acestea incluzând spre exemplu, Optifuel Programme, din care face parte şi Optifuel Training, instruirea în conducerea economică de către experţii Renault Trucks şi Optifuel Infomax, software-ul de analiză şi monitorizare a consumului. Cu Optifuel Programme, pot fi obţinute economii de circa 15% la nivelul întregii flote. Totodată, toate vehiculele Renault Trucks T vin cu pregătire la bord pentru a putea instala şi ulterior soluţia telematică Optifleet. Uşor de folosit, Optifleet este un instrument dedicat factorilor de decizie pentru managementul flotelor, care se va dovedi în curând indispensabil pentru toţi managerii, operatorii, şefii de parc şi şoferii din companiile de transport. Utilizarea lui poate economisi 5.000 euro pe an şi per vehicul.

Preselecţii peste tot în ţară

Toate serviciile şi tehnologiile disponibile pentru transportatori şi şoferii lor vor fi prezentate în cadrul Optifuel Challenge 2014, care ilustrează perfect angajamentul permanent din partea Renault Trucks pentru sprijinirea clienţilor săi. 6 ţări din cadrul regiunii Central-Est Europene vor participa la Optifuel Challenge anul acesta: Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, România şi Slovacia.

În România, Optifuel Challenge va debuta la Bucureşti la jumătatea acestei luni pentru companiile din zona de Sud, fiind urmat în lunile aprilie, mai, iunie de alte 4 zone: Cluj, Oradea, Piatra Neamţ/Bacău şi Constanţa. În general, evenimentele vor avea loc la centrele Renault Trucks şi vor avea o secţiune dedicată factorilor de decizie din cadrul companiilor participante.
Finala naţională va avea loc în iulie şi în cadrul ei se vor întrece cei mai buni Eco-Şoferi din cele 5 zone. Câştigătorul va reprezenta România la marea finală internaţională şi va beneficia, în prealabil, pentru maximizarea şanselor, de un curs de instruire la nivelul regiunii Europei Centrale şi Estice în Polonia.

Concursul organizat de Renault Trucks este deja la a 2-a ediţie în România, primul Optifuel Challenge la nivel naţional şi internaţional a avut loc în 2012.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.