Pall-Ex România a testat în lunile octombrie şi noiembrie o semiremorcă Krone Mega Liner Vario Floor. Rezultatul a însemnat o majorare a productivităţii cuprinsă între 20 şi 30% pe segmentul de distribuţie la nivel naţional.
Testul s-a întins pe perioada mai multor săptămâni, potrivit declaraţiilor lui Danor Ionescu, CEO Pall-Ex România, ţara noastră fiind prima care face astfel de probe de productivitate în cadrul reţelei Pall-Ex. Mega Liner Vario Floor a fost prezentată pentru prima dată la Hanovra, în 2012, de către Krone, când a fost expus prototipul modelului ca un răspuns la cererea operatorilor de logistică. „Modelul a fost îmbunătăţit pe parcurs pentru a se ajunge la o variantă care să răspundă cerinţelor pieţei. Krone Mega Liner Vario Floor este folosită de mai bine de un an la nivel european cu rezultate bune privind creşterea eficienţei“, a precizat Adrian Anghelea, Managing Partner CTE Trailers, importatorul Krone în România.
Podea ajustabilă, descărcare laterală
Concret, Krone Mega Liner Vario Floor permite încărcarea pe 3 segmente superioare a 30 de paleţi tip euro, cu condiţia ca un palet să nu depăşească greutatea de 400 kg. Capacitatea totală a remorcii este, în acest context, de 60 paleţi tip euro pe ambele nivele şi o greutate de 24 tone, fiecare segment din partea superioară putând susţine 10 paleţi tip Euro (80×120) sau 8 paleţi de tip englezesc (100×120). Semiremorca Krone Mega Liner Vario Floor oferă, astfel, avantajele unui transport de mărfuri paletizate într-un mod mai sigur şi mai eficient, etajul superior, a cărui înălţime poate fi ajustată foarte uşor în funcţie de carateristicile mărfurilor aferente fiecărei curse, fiind în principal destinat mărfurilor din categoria uşoară.
„Vehiculul este ranforsat, iar stâlpii sunt realizaţi dintr-un material foarte rezistent, astfel încât să se obţină o ameliorare a spaţiului de încărcare. Foarte important: este singurul model cu două nivele care poate fi încărcat sau descărcat lateral, spre deosebire de o variantă clasică de double deck, ce poate fi încărcată doar prin spate. În plus, ţinând cont că a doua podea este una plină, nu există restricţii privind paleţii, în condiţiile în care ambele podele dispun de margini contra alunecării şi de găuri pentru ancorare. Recomand acest model logisticienilor care pot încărca paleţii prin spate şi îi pot descărca pe lateral. Termenul de livrare pentru o astfel de semiremorcă este de 8 săptămâni“, a explicat Adrian Anghelea.
De altfel, Danor Ionescu a apreciat că principalele avantaje ale acestui sistem constau în generarea de venituri adiţionale semnificative datorate numărului suplimentar de paleţi încărcaţi în remorca de tip double deck precum şi în reducerea riscurilor de deteriorare a mărfurilor din cauza suprapozării.
„Testul realizat în reţeaua Pall-Ex România a inclus deplasarea remorcii între hub-ul central Pall-Ex (Sibiu) şi membrii reţelei, în cadrul activităţilor de trunk (deplasări zilnice). Astfel, au fost incluse oraşe în care operează principalii membrii a reţelei: Cluj, Timişoara, Braşov, Iaşi, Suceava, Constanţa, Craiova, Baia Mare şi, bineînţeles, Bucureşti. Camionul a fost încărcat la capacitate atât la dus cât şi la întors pentru a efectua o comparaţie între operarea acestuia şi a unei remorci mega standard“, a arătat Danor Ionescu, menţionând faptul că oportunitatea de a încărca mai mulţi paleţi provine din faptul că reţeaua Pall-Ex oferă clienţilor mai multe dimensiuni de paleţi: full, mega full, full light, half, quarter şi miniquarter.
Danor Ionescu, CEO Pall-EX:
„Orice companie interesată de progres, care urmăreşte să atingă succesul şi să marcheze puncte de referinţă în industria în care activează se preocupă în permanenţă pentru îmbunătăţirea şi eficientizarea operaţiunilor, fiind mereu conectată la noutăţile din piaţă. Prin utilizarea în premieră în România a Krone Mega Liner Vario Floor, suntem inovativi în distribuţie pe piaţa autohtonă.“
„România este prima ţară în care Pall-Ex testează acest model, noi am fost cei mai inovatori şi mai rapizi din întreaga reţea europeană. Am prezentat deja proiectul filialelor din Italia şi Spania, Franţa, Benelux şi Polonia, care nici măcar nu ştiau de existenţa acestei semiremorci şi le vom prezenta şi filmările realizate la încărcare/descărcare, precum şi impresiile utilizatorilor din reţeaua Pall-Ex din România. Estimăm, în acest context, apariţia inclusiv de comenzi din alte ţări.“ (Danor Ionescu)
Krone Mega Liner Vario Floor
Avantaje
– Flexibilitate maximă pentru încărcături mixte şi ambalate
– Planificare mai simplă (pentru dispecer)
– Timp de pregătire a returului mai scurt, comparativ cu sistemele convenţionale de transport pe două etaje
– Transport eficient
– Consum scăzut de combustibil şi emisii poluante mai reduse.
Elemente constructive
– 2 piloni centrali ficşi
– 3 secţiuni separate ale podelei ca punţi duble supraetajate (sarcină utilă 4.000 kg fiecare)
– 5 poziţii adaptabile de încărcare + poziţie de parcare în partea de jos sau în partea de sus
– posibilitatea de a transporta până la 60 paleţi
– acoperiş liftant hidraulic, utilizând un sistem hidro-pneumatic, poate fi ridicat din poziţia centrală cu 350 mm
– între pilonii de susţinere sunt folosite bare de blocare laterale precum şi membre transversale cu ajustare telescopică în partea din spate şi în faţă.
3 podele intermediare
– Pentru ajustarea podelelor intermediare se utilizează stivuitorul cu furci. Acestea pot fi ridicate automat, în timp ce, pentru coborâre, este necesară o deblocare manuală.
Meda BORCESCU