Cele 4 pasarele pietonale montate de CNADNR în această săptămână pe Valea Prahovei în Comarnic (1), Buşteni (2) şi Azuga (1) au fost date în folosinţă sâmbătă seară, începând cu ora 19.00, anunţă IGPR. Au fost desfiinţate, astfel, 7 treceri de pietoni, iar cele rămase, câte doua în fiecare staţiune, se află în zona centrală din Buşteni şi la intrările în Azuga şi Comarnic. În perioadele de vârf de trafic – în weekend de dimineaţa până seara -, cei 30 de km dintre Comarnic şi Azuga se parcurg în aproximativ două ore. Chiar şi la puţin timp după deschiderea pasarelelor, Centrul Infotrafic anunţa, la ora 19.11, că “la Buşteni sunt momente în care, din cauza trecerilor pentru pietoni, se formează coloane de autovehicule”.
Amplasarea pasarelelor, menită să fluentizeze circulaţia, este dublată în Buşteni de montarea separatoarelor de sens în centrul staţiunii, care nu mai permit virarea la stânga, pentru această manevră fiind amenajate două puncte de întoarcere la intrările în localitate.
”Din anul 1999 şi până în prezent, în localităţile Comarnic, Buşteni şi Azuga au avut loc 323 de accidente în urma cărora au rezultat 465 de victime, dintre care 51 de persoane decedate. De asemenea, în perioada amintită, în cele 3 localităţi s-au produs 3.483 de tamponări”, precizează IGPR.
Conform normativelor tehnice, capacitatea de circulaţie a unui drum naţional, clasa I, categorie în care este încadrat şi DN 1, este de 800 de autovehicule pe sens de circulaţie pe oră.
Or, potrivit măsurătorilor efectuate de Sistemul de supraveghere a traficului rutier pe DN 1, au circulat în ultimele 3 zile (începând de miercuri, 14 august), pe sectorul Comarnic – Buşteni – Azuga, pe sensul Bucureşti – Braşov, 18.975 de autovehicule, arată IGPR.
Cele mai mari valori înregistrate la staţia de măsurare Sinaia au fost în 15 august, când peste 1.300 de autovehicule au rulat în fiecare oră pe ambele sensuri de circulaţie. Valorile s-au menţinut până în jurul orei 22.00, precizează Poliţia Română.
Magda SEVERIN
Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU