România a înregistrat a patra cea mai mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi din UE în primele 9 luni din acest an, de 25,5%, de la 41.073 unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut la 51.564 unităţi, iar Dacia a avut cel de-al treilea important avans dintre mărcile cu volum ridicat de vânzări, de 29,2%, la 273.743 de unităţi, potrivit datelor publicate ieri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Creşteri mai mari decât cea înregistrată de piaţa auto românească au avut Portugalia (35,3%), Irlanda (29,8%) şi Croaţia (25,8%).
La nivelul Uniunii Europene (UE), vânzările de maşini noi au urcat cu 6,1% în comparaţie cu acelaşi interval din 2013, la 9.572.259 de unităţi, pe fondul creşterii marilor pieţe din Europa.
Spania a raportat un avans al pieţei auto de 17,2%, Marea Britanie de 9,1%, Italia de 3,6%, Germania de 2,9% şi Franţa de 2,1%.
Jeep a fost marca auto cea mai bine vândută în Europa în primele 9 luni, înregistrând o creştere de 47%, la 23.187 unităţi, urmată de Mitsubishi, cu 66,786 unităţi (+38,2%), Dacia cu 273.743 unităţi (+29,2%), Mazda cu 127.679 unităţi (+23,6%) şi Volvo cu 170.023 unităţi (+13,6%).
Grupul francez Renault, cel de-al treilea mare producător auto din Europa, care deţine marca Dacia, a înregistrat o creştere de 15,9% a vânzărilor, la 921.038 maşini.
Cel mai mare producător auto european, grupul german Volkswagen a raportat o creştere de 7,9%, la 2.411.809 maşini, în timp ce înmatriculările PSA Peugeot Citroen, plasat pe poziţia a doua, au urcat cu 4,8%, la 1.041.581 unităţi.
Piaţa auto din UE a înregistrat un avans de 2,1% în luna august faţă de aceeaşi lună din 2013, iar în iulie, de 5,6% în comparaţie cu perioada corespunzătoare din anul trecut.
Cererea pentru autoturisme noi a crescut la nivel european pentru a 13-a lună consecutiv în septembrie, cu un avans al vânzărilor de 6,4%, la 1.235.501 milioane de maşini.
Livrările totale de autoturisme și vehicule comerciale în România se cifrează la 73.602 unități după primele 9 luni, reprezentând o creștere de 26,8% (28,1% la maşinile autohtone și 26,5% la cele din import), față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), care precizează că piața auto românească crește continuu de 15 luni. (M.S.)
Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU