Podul de la Gârleni, redeschis traficului greu

Circulația rutieră a fost redeschisă, miercuri, pe podul peste râul Limpedea din zona comunei Gârleni, pe DN15 Bacău – Piatra Neamț, refăcut în 6 luni, după 10 ani de așteptare de fonduri din partea guvernelor ce s-au succedat fără a-l considera o prioritate. Până la urmă, lucrările – executate de firma Conextrust Bacău – au fost finanţate dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI), aprobat de Guvern în iunie anul acesta. Au costat 1,8 milioane lei în loc de 3 milioane, cât prevedeau indicatorii tehnico-economici aprobaţi de Executiv.

Structura de rezistență a podului a fost grav afectată la inundațiile din 2004, iar de atunci traficul greu a fost interzis.

Acum, camioanele nu mai sunt nevoite acum să ocolească zeci de kilometri pentru a evita podul care, în ciuda lungimii sale de numai 35,40 metri, este deosebit de important pentru zonă.

,,Pentru anul viitor, prioritare sunt podul de pe șoseaua Bacău – Brașov, situat în zona comunei Oituz, ce trebuie reabilitat pentru că și în acea zonă circulația autocamioanelor de peste 13 tone este interzisă de peste 5 ani, necesitând rute ocolitoare de peste 50 de km, reabilitarea tronsonului Comănești – Ghimeș Făget de pe șoseaua spre Miercurea Ciuc, în prezent grav degradat, precum și debutul lucrărilor la centura ocolitoare a municipiului Bacău , ce va fi construită în regim de autostradă”, a declarat Dragoș Benea, președintele CJ Bacău, prezent la inaugurare.

Reabilitarea podului de la Gârleni a permis ridicarea clasei de încărcare prin amplasarea de grinzi prefabricate din beton precomprimat cu armătură, creșterea lățimii construcţiei la 7,80 , precum și amplasarea de trotuare cu o lățime de 1,5 metri pe ambele sensuri de circulație.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.