Ponta îl scoate pe Şova de la deszăpezire exact când CNADNR a rămas fără şef

După recentul scandal de la CNADNR, când toţi şefii au petrecut la o cabană de la Bâlea Lac în timp ce zona Moldovei se afla sub Cod Portocaliu de viscol şi ninsori, iar ministrul delegat Dan Şova, în subordinea căruia a trecut de curând compania, era plecat la Londra, premierul Victor Ponta a decis să lămurească lucrurile: Şova nu se va mai ocupa cu deszăpezirea, ci numai cu investiţiile companiei. Cu alte cuvinte, CNADNR poate să aibă prestaţie zero, că ministrul responsabil nu va fi tras la răspundere, întrucât se va dedica numai părţii de “creaţie”. Numai că, în prezent, CNADNR nu are director general, întrucât Mircea Pop tocmai a demisionat, astfel că nu este clar cine se va ocupa, totuşi, în mijlocul iernii, de deszăpezirea autostrăzilor şi drumurilor naţionale.

“I-am zis lui Dan Şova: ‘Tu nu mai ai treabă nici cu deszăpezirea, nici cu nisipul, tu vii – i-am dat un termen, sfârşitul lunii februarie – cu cele zece proiecte mari”, a declarat premierul Victor Ponta luni seară, la Digi tv, precizând că el însuşi a întocmit lista cu viitoarele investiţii, la a căror materializare va lucra ministrul delegat pentru Marile Proiecte de Infrastructură, Dan Şova.

Iată care sunt primele ca importanţă: autostrăzile Bucureşti-Braşov şi Piteşti-Craiova, reactoarele 3 şi 4 de la Centrala nuclearo-electrică de la Cernavodă, centrala de la Tarniţa, Canalul Siret-Bărăgan şi Podul Măcin, a enumerat Victor Ponta.

“I-am cerut lui Dan Şova să aibă un dosar în limba română şi în limba engleză pentru fiecare proiect în parte – cât costă, cam cât vrem să dureze, ce garanţii putem să dăm – şi sunt dispus să prezint proiectele respective în timpul vizitelor în străinătate, pentru a identifica investitori”, a spus Ponta.

Despre Canalul Siret-Bărăgan, premierul susţine că va avea 3 componente ce vor trebui integrate: agricultura-irigaţii; mediu-prevenirea inundaţiilor; transporturi de mărfuri.

În privinţa centralei de la Rovinari, Ponta a arătat că s-a semnat deja un acord de 1 miliard de dolari cu chinezii.

Buget de 7 miliarde lei la CNADNR

Dan Şova gestionează un buget de 7 miliarde lei la CNADNR, în acest an, din care 5,2 miliarde lei pentru cheltuieli de capital (investiţii), potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice (MFP). În aceste condiţii, parcă nu mai este atractiv datul ordinelor la deszăpezire.

Aşadar, după ce a schimbat 4 directori la CNADNR şi i-a certat pe drumari că nu sunt cinstiţi când anunţă cantităţile de antiderapant aruncate pe şosele – pentru că îi pârăsc poliţiştii de la Rutieră, aflaţi în subordinea unui ministru liberal, Radu Stroe -, Şova a decis să nu se mai coboare la a verifica activitatea companiei în lupta cu nămeţii.

Şi-a luat în serios poziţia de strateg al marilor proiecte de autostrăzi. Astfel, la audierile din comisiile parlamentare pe tema bugetului, Dan Şova şi-a anunţat, luni, prima idee: Autostrada Transilvania nu mai poate fi finalizată din resurse bugetare, ci “va fi luată şi dată prin concesiune sau parteneriat public-privat”.

“Bugetăm datorii de 46 milioane euro pentru Bechtel. Autostrada Transilvania nu poate fi finalizată din resurse bugetare. Este mult prea scumpă, singura soluţie pe care o avem este cu parteneri externi, pentru a o face în parteneriat public-privat sau concesiune. Altă soluţie nu există. Dacă cineva poate găsi finanţare pentru concesiunea acestei autostrăzi există deschidere totală. Ea va fi luată şi dată în concesiune sau parteneriat public-privat. Din datele bugetare pe cale le avem va fi dificil”, a declarat ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.