Ponta îşi ia B-Max la Guvern: „Mi s-a întâmplat să mă şi dau peste cap cu un Ford dar, cum vedeţi, sunt bine sănătos”

Premierul Victor Ponta a anunţat luni, la Craiova, unde a vizitat Uzina Ford, că va lua de aici pentru Guvern un exemplar din modelul B-Max, pentru că vrea să promoveze autoturismele produse în România. Prim-ministrul i-a îndemnat pe români să cumpere maşini de la Uzina din Craiova, spunând că beneficiul acestor autoturisme este, în primul rând, consumul redus de carburant. El a dat şi un argument de pilot de curse: s-a dat peste cap cu o maşină Ford, dar a scăpat.

“Nu sunt doar prim-ministru, sunt, ca majoritatea românilor, un iubitor de maşini şi sunt unul dintre beneficiarii în vremuri dificile al unui produs Ford. Reprezentanţii Ford nu ştiu, doar domnul Tăriceanu cred că ştie, că mi s-a întâmplat să mă şi dau  peste cap cu o maşină Ford şi, după cum vedeţi, sunt bine sănătos. Aşa încât nu pot să urez decât ca fiecare român care va achiziţiona o maşină produsă în România să fie ca şi mine, mulţumit şi mândru că avem o asemenea investiţie în România”, a declarat Victor Ponta.

Premierul i-a asigurat pe reprezentanţii companiei Ford de sprijinul Guvernului în continuarea investiţiei de la Craiova.

La Uzina Ford de la Craiova, alături de premierul Victor Ponta, au fost prezenţi şi fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein, şi preşedintele Ford Europa, Stephen Odell.

În iunie, prezent la lansarea noului model Ford B-MAX, preşedintele Traian Băsescu a anunţat că vrea să fie primul român care cumpără această maşină, aşa cum a procedat şi cu Duster.

Întrebat de jurnalişti dacă vrea să îl imite pe şeful statului, Victor Ponta a spus că nu vrea să politizeze momentul.

Uuzina Ford de la Craiova are 4.000 de angajaţi, care produc 500 de maşini/zi din modelul B-Max, prevăzut să ajungă la 60.000 de unităţi în acest an. Pentru la anul, grupul american preconizează o dublare a producţiei.

În vara lui 2007, Ford Europe a cumpărat de la statul român, reprezentat de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), 72,4% din acţiunile Automobile Craiova pentru care a plătit suma de 57 de milioane de euro.

La acea dată, Ford s-a angajat să producă 250.000 de vehicule pa an până în 2011 şi 300.000 de vehicule pe an ulterior. Însă în 2010 grupul a recunoscut că nu poate ţine pasul şi că proiectele sale în România au înregistrat unele întârzieri. A cerut o păsuire şi i s-a acordat, dar cu penalităţi.

Constructorul american nu a reuşit să asambleze la Craiova decat 17.000 autoutilitare Transit Connect, între aprilie 2010 – octombrie 2011. Ulterior, producţia utilitarei a fost mutată la fabrica Ford din Valencia, în urma deciziei grupului american de a reorganiza activitatea tuturor fabricilor pe care le deţine in Europa.

Ford Motor a prezentat săptămâna trecută un plan de restructurare a operaţiunilor sale din Europa, unde grupul estimează că va înregistra pierderi de peste 1,5 miliarde de dolari în acest an. În total, Ford va elimina 13% din efectivele sale în Europa şi va închide 3 uzine din regiune – una din Belgia şi două din Marea Britanie.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.