După 8 milioane de kilometri de test-drive şi o investiţie de 25 de milioane de euro în fabricile din Düsseldorf şi Ludwigsfelde, noul Mercedes-Benz Sprinter a ieşit de pe linia de asamblare din Düsseldorf. Aşadar, autovehiculele comerciale uşoare Mercedes-Benz scriu un nou capitol în povestea de succes a modelului Sprinter şi, în acelaşi timp, stabilesc un nou model de referinţă pentru segment. Noul Sprinter include cinci noi sisteme de siguranţă şi asistenţă, dintre care trei reprezintă premiere pentru clasa sa. Este primul autovehicul comercial uşor cu o motorizare care respectă viitorul standard de emisii Euro VI, iar consumul incredibil de redus de carburant (cu un minimum de 6,3 litri la 100 km) îl poziţionează pe primul loc în clasa sa. În segmentul autovehiculelor comerciale de dimensiuni mari, Sprinter impresionează de asemenea prin designul atractiv.
Acestea sunt motivele pentru care lansarea producţiei de serie a fost sărbătorită printr-o ceremonie festivă organizată la fabrica din Düsseldorf. În cadrul ceremoniei, noul Sprinter a fost prezentat în premieră angajaţilor de către Volker Mornhinweg, Directorul Diviziei de Autovehicule Comerciale Uşoare al Mercedes-Benz, Dr. Sascha Paasche, Directorul Departamentului de Inginerie din cadrul Mercedes-Benz Autovehicule Comerciale Uşoare, Rainer Ruess, Directorul Departamentului de Producţie din cadrul Mercedes-Benz Autovehicule Comerciale Uşoare şi de către Martin Kelterer, Directorul Fabricii Mercedes-Benz din Düsseldorf.
La startul producţiei de serie, Volker Mornhinweg a spus: “Noul Mercedes-Benz Sprinter a reuşit din nou să ridice standardele în segmentul autovehiculelor comerciale uşoare. Siguranţa, eficienţa şi calitatea oferite de noul Sprinter sunt unice pe piaţa autovehiculelor comerciale, iar, pe segmentul autovehiculelor comerciale de dimensiuni mari, Sprinter rămâne încă un pionier. Începutul producţiei de serie a dat startul unei noi perioade memorabile, iar eu sunt încântat să lucrez în această echipă pentru a continua povestea de succes Sprinter.”
În cadrul ceremoniei, Directorul fabricii, Martin Kelterer, a adăugat: “Astăzi este o zi specială pentru fabrica noastră din Düsseldorf. Suntem extrem de încântaţi de noul Sprinter. Toţi angajaţii noştri au muncit din greu pentru a face această zi posibilă şi pentru a se pregăti să lucreze cu noile procese de producţie. Acest lucru dovedeşte că avem o echipa foarte motivată şi calificată, ai cărei membri sunt extrem de dedicaţi muncii lor. Vă mulţumesc foarte mult pentru determinarea de care daţi dovadă şi îi doresc mult succes noului Sprinter!”
Impresionant de la început – istoria noului Sprinter
Încă de la debutul Mercedes-Benz Sprinter în anul 1995, acesta a devenit cunoscut în întreaga lume. Sprinter a fost dintotdeauna considerat un pionier în materie de sisteme de asistenţă şi siguranţă. În 1995, Mercedes-Benz a devenit prima companie care a instalat sistemul anti-lock braking system (ABS) pe un autovehicul comercial şi, anume, pe Sprinter. Altă noutate a fost adăugarea sistemului Electronic Stability Program (ESP) în anul 2002. Iar în anul 2006, Mercedes-Benz a continuat îmbunătăţirea sistemului ESP transformându-l în ADAPTIVE ESP.
Toate aceste inovaţii au transformat Sprinter într-un produs cu vânzări de top. Pe durata ultimilor 18 ani, acesta a înregistrat vânzări de aproximativ 2,5 milioane unităţi, în acelaşi timp ajutându-şi clienţii să îndeplinească numeroase activităţi. Mercedes-Benz Sprinter este un adevărat autovehicul global şi un element de bază al strategiei Mercedes-Benz „Vans goes global“.
Conform legislaţiei rutiere germane, la data lansării pe piaţă, Mercedes-Benz Sprinter face parte din segmentul de autovehicule comerciale uşoare cu o masă aproximativă de 3,5 tone GVW. Acest vehicul cu concept inovator s-a bucurat de o reacţie favorabilă pe piaţa germană, iar pe pieţele externe este în creştere rapidă. Astăzi, acesta este vândut în mii de variante în circa 130 de ţări.
Statutul de vehicul global al Sprinterului este confirmat şi de locaţiile de producţie multiple. Pe lângă fabricile din Düsseldorf şi Ludwigsfelde, acesta este produs în Charleston (South Carolina), González Catan (Argentina) şi Fuzhou (China). În scopul intrării pe piaţa rusească, se fac demersuri pentru ca Sprinter Classic să fie produs la fabrica din Nizhny Novgorod, deţinută de producătorul rus GAZ.
Astfel, Sprinter devine un element de bază al strategiei Mercedes-Benz de a distribui autovehicule comerciale la o scară globală („Vans goes global“). Strategia se bazează pe globalizarea sistematică a business-ului diviziei şi exploatarea câştigurilor potenţiale din noile pieţe aflate în dezvoltare.
Fabrica Mercedes-Benz din Düsseldorf
Complexul din Düsseldorf este principala fabrică pentru autovehiculele comerciale uşoare Daimler. Cei aproximativ 6,600 de angajaţi ai fabricii produc circa 150,000 de unităţi pe an, incluzând toate variantele cu platformă acoperită (panel van şi crewbus) din gama Mercedes-Benz Sprinter.
Fabrica se întinde pe o suprafaţă de circa 700,000 m² şi produce aproape 700 de unităţi într-o zi lucrătoare cu trei schimburi. În 2012, Daimler a investit circa 36 de milioane euro în fabrică. Mai mult de o treime din sumă a fost folosită pentru un nou sistem combinat de căldură şi electricitate, menit să scadă consumul de curent electric cu aproximativ 20%.