Începând cu luna mai 2015, Mercedes-Benz Trucks a demarat în România programul Fuel Duel, un proiect internațional prin care proprietarii de flote de camioane pentru transport internațional, altele decât cele marca Mercedes-Benz, au ocazia să testeze modelul Mercedes-Benz Actros, în comparație cu un model din flota proprie.
Programul Fuel Duel își propune să demonstreze modul în care se poate obține cel mai bun cost de exploatare cu Actros. Alegerea acestui model se datorează rezultatelor remarcabile obținute din punct de vedere eficiență în exploatare prin consum de combustibil și AdBlue, fiabilitate şi conducere dinamică.
În România, trei camioane Actros sunt disponibile pentru competiţiile FuelDuel: două modele Actros 1845 LS și un model Actros 1842 LS.
„Am ales pentru Fuel Duel o configuraţie comună camioanelor pentru transport de lungă distanţă, pe care noi o întâlnim în cererile clienţilor noştri din România, respectiv motor de 13 litri, două rezervoare, cabina Streamspace 2,5m lăţime cu podea plană şi două paturi în cabină. Sunt disponibile două variante de puteri, respectiv 450 CP şi 420 CP, pentru aplicaţii diferite în acest tip de transport. Toate cele trei camioane din programul Fuel Duel sunt dotate cu FleetBoard şi Predictive Powertrain Control, cele două sisteme cu ajutorul cărora camioanele pot obţine cel mai bun consum de combustibil. Mai mult, pe întreg parcursul « duelului », consultanţii Mercedes-Benz Driver Training sunt în permanentă legatură cu şoferii, oferindu-le sfaturi pentru reducerea consumului, dar şi a gradului de uzură al camioanelor”, a declarat Boris Billich, CEO & Președinte Mercedes-Benz România.
Sistemul FleetBoard și PPC – asistenții condusului eficient
Competențele modelului Actros sunt monitorizate de sistemul FleetBoard, acesta furnizând informații despre localizarea și traseul vehiculului prin conexiune în timp real prin satelit, analiza performanțelor pe baza stilului de condus, planificarea intervalelor de mentenanță, centralizarea vitezelor și a timpului de condus.
Predictive Powertrain Control este un sistem inovator care foloseşte hărţi digitale şi GPS-ul în combinaţie cu Mercedes PowerShift 3. Astfel, optimizarea consumului de combustibil este evidentă atât pentru distanţe lungi, cât şi pentru distanţe mici de drum.
Fuel Duel – un concept dedicat clienților de camioane
Programul Fuel Duel este dedicat proprietarilor de flote de camioane pentru transport internațional și este structurat în cinci etape: predarea vehiculului, prima etapă de testare, evaluare intermediară, a doua etapă de testare, evaluare finală. La intrarea în programul Fuel Duel, proprietarii de flotă comunică modelul de camion pe care îl vor compara cu Mercedes-Benz Actros și traseul pe care urmează să îl parcurgă, furnizând datele oficiale de consum pentru camionul concurent.
Predarea vehiculului se face cu suportul Driver Trainerilor Mercedes-Benz, perioada de testare a camioanelor Fuel Duel fiind de 17 zile calendaristice (perioada poate fi extinsă, în anumite situații, la 22 zile).
La finalul fiecărei săptămâni de testare se realizează un raport de monitorizare a rezultatelor, urmărindu-se performanețele FleetBoard și dinamica condițiilor de exploatare normale. La încheierea perioadei de testare se prezintă rezultatele obținute și are loc o întâlnire finală cu proprietarul de flotă pentru analizarea concluziilor.
În România, Mercedes-Benz Actros a câștigat deja mai multe competiții Fuel Duel, cu diferențe de consum de pana la 1.3l /100km, față de modelele concurente.
Printre companiile care au acceptat provocarea Fuel Duel se numară și Routier European Transport, cu sediul în județul Cluj.
„Înainte de duel am avut așteptări mari de la Actros, având în vedere că aveam un feedback obiectiv despre camion, de la un posesor de Actros. Consumul de combustibil înregistrat de Actros a fost chiar mai bun decât mă așteptam, cu atât mai mult cu cât mașina încă nu avea kilometri parcurși pentru a rula motorul în condiții optime”, a declarat Bogdan Retegan, Managing Partner în cadrul Routier European Transport.
Primul aspect constatat de RET a fost consumul foarte mic de AdBlue, comparativ cu modelul competitor. În cadrul duelului, Actros – încărcat aproape de limita maximă legală admisă – a înregistrat un consum de combustibil de 25.8 l/100 km, cu 0.4 l/100 km mai mult decât camionul concurent, însă Bogdan Retegan a explicat această diferență prin faptul că viteza de deplasare la Actros a fost mai mare de 85 km/h pentru mai mult de 55% din distanța parcursă, dar și prin faptul că Actros a parcurs un traseu mai lung cu aproximativ 500 km în Romania, față de celălalt camion.
De asemenea, Bogdan Retegan s-a declarat foarte mulțumit de consumul înregistrat de Actros în condițiile date.
Totodată, reprezentanții companiei au apreciat aportul adus de Driver Trainerii Mercedes-Benz la corectarea modului de conducere al șoferului, înregistrându-se astfel o scădere semnificativă a consumului de carburant de la o săptămâna la alta.
19 țări europene au acceptat provocarea Fuel Duel
Derulat în 19 țări din Europa, în cadrul programului Fuel Duel au avut loc până în prezent 1.331 de dueluri, care au generat peste 6,3 milioane de kilometri parcurși și un avantaj de consum pentru Mercedes-Benz Actros de 10.2%. Peste 90% dintre dueluri au fost câștigate de modelul Mercedes-Benz Actros, acesta confruntându-se cu mărci ca Volvo, DAF, Scania, MAN, Renault sau Iveco.
Actros Euro VI este camionul care a confirmat pe deplin nivelul de eficienţă, de neegalat în momentul de faţă. De asemenea, Actros a depăşit cu succes barierele legate de trecerea la Euro VI, dovedindu-şi avantajele incontestabile în materie de consum de combustibil și fiabilitate, fapt care se confirmă, atât la nivel european, cât și în România, prin volumele ridicate de vânzări realizate încă din primul an de la lansare.
Mai multe informații despre program, condiții de participare, rezultate și declarațiile participanților sunt disponibile pe www.fuelduel.ro.
Mai multe informaţii despre divizia de camioane Mercedes-Benz sunt disponibile online la: www.mercedes-benz.ro/Camioane.