Miercuri se da startul celui mai celebru raliu din lume – Raliul Monte Carlo – care, in opinia echipajului Napoca Rally Academy, ramane unul clasic “indiferent ca este inclus in Intercontinental Rally Challange sau revine acum, dupa o pauza de 3 ani, in Campionatul Mondial de Raliuri”. In ziua de debut a competitiei, startul primului concurent se da la 8 dimineata, iar pilotii au de parcurs 4 probe speciale. Joi este ziua cea mai lunga, cu 6 probe speciale, iar vineri si sambata se parcurg 3, respectiv 4 probe. Pentru duminica, ultima zi a raliului, este programata o singura proba, pe 5,1 km, unde pilotii pot aduna puncte suplimentare, conform regulamentului Power Stage.
Dupa doua zile de recunoasteri si shakedown, Tempesta si Dorin Pulpea sunt pregatiti. „Au fost cateva zile extrem de obositoare, dar nu ma plang. Problele sunt senzationale si acum de abia astept sa luam startul. In total ne asteapta 18 probe speciale, una mai dificila decat cealalta, iar obiectivul nostru este sa ajungem la sosire. Dupa ce am parcurs probele de doua ori la recunoasteri cred ca prima proba a raliului este preferata mea”, a spus Marco Tempestini, care va lua startul in acest raliu cu o masina Subaru Impreza de grupa N.
In cifre absolute, Raliul Monte Carlo 2012 arata astfel: 5 zile, 18 probe speciale cu o lungime de 430 km si peste 1.300 km de drumuri de legatura. “Ne asteapta un raliu foarte greu, iar principala problema va fi, ca de obicei, vremea. Acum este soare, dar nimeni nu stie exact cum va fi in zilele urmatoare. Unele probe sunt complet uscate, iar pe altele este zapada, dar acest lucru se poate schimba oricand”, a spus Dorin Pulpea, copilotul echipajului Napoca Rally Academy.
Unul dintre factorii decisivi este alegerea pneurilor. In shakedown, programat in dimineata zilei de marti, totul a decurs fara nicio problema si echipajul Napoca Rally Academy este pregatit acum pentru prima provocare din sezonul 2012. “Am folosit acum pentru prima oara pneurile de curse. Va fi o adevarata loterie, pe parcursul celor cinci zile, sa alegem cele mai bune pneuri pentru conditiile din munti. Acum este frig si uscat, dar vremea este total imprevizibila si se poate schimba in orice moment. Va fi un raliu dificil, dar, in acelasi timp, sunt sigur si foarte frumos. Trebuie sa gestionam cat mai bine cursa daca vrem sa ajungem duminica la Monaco”, a mai spus Marco Tempestini. (M.S.)