Recepţia Lotului 1 al Autostrăzii Nădlac-Arad, amânată

CNADNR a avut ghinion și cu noul constructor al celor 22 de km ai Lotului 1 din Autostrada Nădlac-Arad: recepţia lucrării cu termen de finalizare sfârșitul lunii ianuarie a fost amânată, ieri, din cauza unor porțiuni neexecutate. 

Lotul 1 şi 6 kilometri din lotul 2, respectiv un total de 28 de kilometri, au fost deschise circulaţiei în 19 decembrie 2014, însă cu restricție de viteză 100 km\h și numai vehiculelor sub 7,5 tone pe sensul spre frontieră.

Astăzi, se poate circula între Nădlac şi Pecica „în condiții de siguranță, deoarece lucrările rămase de executat sunt în afara părții carosabile”, precizează CNADNR.

Comisia de Recepție la Terminarea Lucrărilor a constatat ieri, la faţa locului, că au rămas nefinalizate:

– 40 de bazine colectoare pentru asigurarea deversării apelor

– montarea de panouri antiorbire pe 8,3 km, conform proiectului de execuție

– realizarea drumului tehnologic pe lungime de 50 km în lungul autostrăzii

– curățarea șanțurilor de material care obstrucționează scurgerea apelor.

„De asemenea, pe întreg sectorul inspectat sunt necesare lucrări de reprofilare acostamente, taluze, completare cu pământ vegetal și refacerea cadrului natural”, se arată în comunicatul CNADNR remis redacției.

„Recepția de Terminare a Lucrărilor va fi făcută de către CNADNR SA la data finalizării lucrărilor de remediere semnalate”, se mai arată în comunicat.

Autostrada se va lega de porţiunea din Ungaria, aflată în lucru, între Mako şi Nădlac, abia în luna iunie, când va fi gata şi lotul 2 al părţii române. Acum, la ambele capete ale porțiunii de autostradă, şoferii coboară pe DN7.

Lotul 1 al Autostrăzii Nădlac-Arad, abandonat în toamna lui 2012 de Romstrade după numai 10% din lucrări, a fost atribuit în 19 decembrie 2013, prin licitaţie, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl.

Lotul 2 (de 16,6 km), finalizat 85% şi abandonat de Alpine Bau în vara lui 2013, a fost scos la licitaţie abia în iunie anul trecut şi va fi terminat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.

Autostrada Nădlac-Arad face parte din Coridorul IV Paneuropean, redenumit Rin-Dunăre.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.