La cinci ani după lansarea primului său vehicul electric, Renault, pionier al mobilității 100% electrice și lider de piață în Europa, predă cheia vehiculului cu numărul 100.000. Acesta este un ZOE și a fost înmânat lui Åsmund Gillebo, un norvegian de 41 de ani.
Pentru a profita cât mai mult de ZOE, acesta a primit, de asemenea, cinci ani de încărcare de la Fortim și 100.000 de minute de încărcare de la Gronn kontakt, doi furnizori locali de energie.
În prima jumătate a anului 2016, Renault a vândut mai mult de 15.000 de vehicule electrice (excluzând Twizy), o creștere de 32% fată de anul precedent. Acest succes confirmă statutul de lider pe piața europeană a mărcii Renault, în special pentru segmentul vehiculelor utilitare. Într-adevăr, pe drumurile europene, unul din patru vehicule electrice este un Renault, iar în Franța, jumătate din mașinile electrice sunt Renault. Principalele piețe ale mărcii pentru mașinile electrice sunt Franța, Norvegia, Marea Britanie și Germania.
« Numărul clienților de vehicule electrice crește în fiecare an, iar Renault contribuie în mare măsură, prin inovațiile sale constante și implicarea sa în dezvoltarea infrastructurii. Satisfacția clienților noștri, cu o rată record de 98% pe ZOE, ne motivează să mergem mai departe » afirmă Eric Feunteun, Director al Diviziei de Vehicule Electrice Renault.
Renault propune cea mai complexă gamă de vehicule 100% electrice din piață, răspunzând astfel unor nevoi variate. Această gamă include modelul compact citadin – ZOE, utilitara Kangoo Z.E., cvadriciclul urban Twizy (în anumite piețe vorbim și despre versiunea sa utilitară – Twizy Cargo) și berlina de statut RSM SM3 Z.E. (vehiculul electric cel mai vândut în Coreea).
ZOE, vehiculul electric cel mai vândut în Europa, domină piața de electrice cu o cotă de piață de peste 23%. Kangoo Z.E., liderul vehiculelor utilitare în Europa pentru al treilea an consecutiv, este o referință a profesionalismului și a câștigat licitații importante, precum Poșta în Franța și Norvegia sau ERDF ( Rețeaua de Distribuție Electrică Franța). În final, cu 17.000 de unități vândute, Twizy, vârf de lance al noutăților de mobilitate, a traversat mapamondul și este foarte popular în cadrul operațiunilor de car sharing atât în Europa, cât și în America de Nord.
Renault, un actor cheie pentru piața vehiculelor electrice
Aflat în prima linie a tehnologiei electrice, fapt demonstrat de asemenea prin victoriile sale în Formula E, Renault seduce în mod constant un număr din ce în ce mai mare de utilizatori. Încă de la debutul aventurii sale electrice, Renault s-a angajat într-un demers global în direcția mobilității electrice, contribuind mai ales la dezvoltarea infrastructurii. Renault este implicat în mai multe proiecte de instalare a punctelor de încărcare publice, alături de autorități și alți actori ai mobilității electrice precum societățile energetice.
Până în prezent, există mai mult de 100.000 de puncte de încărcare la dispoziția publicului din întreaga lume, dintre care 80.000 în Europa, iar numărul lor este în continuă creștere. De exemplu, Renault sprijină proiectele fondului TEN-T (Rețeaua Transeuropeană de Transport) inițiat de Comisia Europeană, prin care s-au instalat mai mult de 2.300 de stații de încărcare rapidă de-a lungul coridoarelor de autostrăzi și drumuri principale în cincisprezece țări.