Vehiculele din gama Renault Trucks K pot fi acum echipate cu o noua cutie de viteze manuala automatizata, denumita Optidriver Xtrem. Cu un sistem de gestionare a treptelor de viteza proiectat special pentru situatii extreme, Optidriver Xtrem este recomandata mai ales pentru aplicatii miniere, de cariera sau pentru transport greu. Noua cutie de viteza va fi prezenta si la expozitia Intermat din aprilie.
Stabilind noi standarde in termenii robustetii, capacitatii de trecere peste obstacole si ai tractiunii, Renault Trucks K este proiectat sa raspunda necesitatilor clientilor care opereaza in medii dificile de lucru. Mergand si mai departe in indeplinirea cerintelor in domeniul aplicatiilor severe, cum ar fi transportul unor incarcaturi grele sau aplicatiile din mine sau cariere de piatra, Renault Trucks a introdus pe gama K noua cutie de viteze
Optidriver Xtrem.
Aceasta cutie robusta de viteze are un ax de intrare cu sase sectiuni zimtate in loc de patru, zimtii angrenajelor fiind dimensionati special si tratati termic pentru a creste rezistenta intregului ansamblu. Mai mult decat atat, sistemul ofera o capacitate de tractiune de pana la 120 t si un program special de management al treptelor de viteze, care se adapteaza in mod constant gradului de incarcare a vehiculului, gratie informatiilor furnizate de un senzor. Acest lucru face posibila adaptarea perfecta a rapoartelor de transmisie la orice situatie de transport. Renault Trucks ofera astfel clientilor sai care opereaza in conditii dificile posibilitatea de a se bucura de avantajele unei cutii de viteze automatizate, in termenii confortului in conducere si ai consumului scazut de combustibil. Optidriver Xtrem imbunatateste, de asemenea, mobilitatea vehiculului, ceea ce contribuie la cresterea gradului de siguranta in utilizare.
Noutati la Intermat
Modelele Renault Trucks K echipate cu noua cutie automatizata de viteze Optidriver Xtrem vor face cunostinta cu publicul in cadrul prestigioasei expozitii Intermat Trade Show, care se va desfasura in perioada 20-25 aprilie 2015 la Paris-Nord Villepinte. Tot acolo, Renault Trucks va expune, alaturi de toti reprezentantii gamelor C si K, o serie de noutati interesante, cum ar fi mixerul de ciment C XLOAD sau modelul C 8×4 Tridem. Nu in ultimul rand, constructorul francez va aduce in atentia publicului o gama completa de servicii care vin in sprijinul eficientei in activitatea de zi cu zi din domeniul constructiilor, indiferent de aplicatie. Trebuie subliniat faptul ca multiplele versiuni de vehicule disponibile si sistemele modulare ce pot fi preluate de pe o gama pe alta permit companiei Renault Trucks sa ofere utilizatorilor solutii robuste de transport, destinate reducerii costurilor operationale.
Tractiune si manevrabilitate
Modelul C 8×4 XLOAD, echipat cu mixer de ciment, a beneficiat de eforturi particulare pentru a reduce masa proprie a vehiculului, fapt care permite utilizatorilor sa incarce mai mult ciment la fiecare cursa, rezultand intr-o crestere a productivitatii si intr-un grad mai mare de eficienta a costurilor. Renault Trucks C 8×4*4 Tridem este echipat cu o a patra axa directoare cu o raza de intoarcere de 90 cm, ceea ce face vehiculul mai manevrabil. Modelul a fost, de asemenea, proiectat pentru a suporta o incarcatura grea pe partea din spate, cum ar fi macara cu platforma, basculanta detasabila, catarg sau unitate industriala de vacuum. La Intermat va fi expus si modelul Renault Trucks C 6×4 OptiTrack, echipat cu un sistem care asigura temporar un plus de putere de tractiune, datorita a doua motoare hidraulice instalate la nivelul butucilor rotilor fata. OptiTrack ofera o tractiune temporara pe toate rotile, la cerere, eliminand constrangerile unei tractiuni integrale conventionale, in special in termenii consumului de combustibil, ai inaltimii de incarcare, ai costurilor de intretinere si ai masei suplimentare. Un alt exponat interesant este C cu cabina de 2,3 m, 6×4, un vehicul adaptat necesitatilor transportatorilor care realizeaza livrari multiple de materiale de constructii in zone urbane si suburbane. Vehiculul este echipat cu o cutie de viteze manuala robotizata OptiDriver ca dotare standard, iar inaltimea cabinei si latimea sa redusa ofera soferilor un grad crescut de manevrabilitate si le permit urcari si coborari mai usoare in si din cabina.
Raluca MIHAILESCU