În ciuda unui context economic dificil, Grupul GEFCO, jucător global în logistica industrială şi lider european în logistica de automobile, a raportat pentru anul 2014 o cifră de afaceri de 4,1 miliarde euro, în creştere cu 1,5% faţă de perioada similară din 2013. Profitul operaţional actual a ajuns la 105 milioane euro, cu 10,5% mai mare decât în 2013.
Extinderea activităţii a atras o creştere de 10% – respectiv 14% la o rată de schimb constantă – a cifrei de afaceri, generată de colaborarea cu clienţii industriali în afară de PSA Peugeot Citroën şi General Motors, în comparaţie cu 2013.
“GEFCO a avut performanţe bune în anul anterior, având în vedere climatul actual dificil. Într-un moment în care controlul asupra întregului supply chain devine o componentă cheie a competitivităţii producătorilor, GEFCO a pus la dispoziţia clienţilor săi o expertiză unică, ceea ce le-a permis să adauge un plus de valoare fiecărei etape din lanţul lor logistic. Dovada constă în creşterea de peste 10% a activităţii Grupului GEFCO pentru anul 2014, prin intermediul clienţilor industriali”, a subliniat Luc Nadal, Preşedintele Comitetului Executiv al GEFCO Group.
Creşterea profitabilităţii şi consolidarea statutului de lider
2013 |
2014 |
Var. 2014/2013 | |
Cifră de afaceri GEFCO (miliarde Euro) |
3,993 |
4,053 |
+1,5 % |
Profit operaţional (milioane Euro) |
95,5 |
105 |
+10,5% |
Cu o marjă operaţională de 2,6% (în comparaţie cu 2,4% în 2013) şi un profit operational mai mare cu 10,5%, Grupul GEFCO a reuşit să îşi crească profitabilitatea şi să facă faţă fluctuaţiilor economice şi sectoriale.
La un grad de îndatorare redus, Grupul a produs un flux de numerar liber de 138 millioane euro în ultimii 2 ani, dovedind astfel o situaţie financiară solidă. Planul de performanţă iniţiat la mijlocul anului 2014, menit să încurajeze o flexibilitate mai mare a costurilor, precum şi eficienţa modelului de business light-asset, au contribuit la acest management viabil al costurilor.
Eforturile importante depuse de echipele de vânzări au permis Grupului GEFCO să se menţină în primii 10 furnizori de servicii logistice integrate din Europa şi să îşi păstreze statutul de lider în Europa pentru activitatea de FVL (Finished Vehicle Logistics).
O strategie eficientă de diversificare a portofoliului de clienţi
Grupul GEFCO (www.gefco.net) foloseşte expertiza sa unică din industria auto, dobândită în special prin colaborarea cu tradiţionalul client, PSA Peugeot Citroën, în folosul producătorilor din numeroase sectoare, precum: electronice (Hitachi, Philips, LG), bunuri de larg consum (Ikea, L’Oréal, Kering), aeronautice (Safran, Zodiac, EADS) şi bunuri industriale (“High and Heavy”). În 2014, GEFCO şi-a extins portofoliul de clienţi cu 10,6%.
Succesul strategiei de diversificare a GEFCO se reflectă în majoritatea contractelor încheiate în întreaga lume: colaborarea cu Panstar şi World Duty Free Group în Spania, acordul încheiat în Turcia cu Sirona Dental, un producător de echipamente somatologice, precum şi noul parteneriat în România cu Timken, producător şi furnizor global de rulmenţi şi piese industriale.
Strategia de diversificare a înregistrat un succes însemnat în dezvoltarea activităţii în zona “1520” (Rusia, Ucraina, statele baltice şi Kazahstan, unde există această lăţime standard a căilor ferate). În 2014, GEFCO a semnat 350 de contracte noi în această zonă, cu actori industriali locali şi internaţionali.
Dezvoltarea diviziei Overseas, prioritară
Cu o reţea intercontinentală de 80 de hub-uri şi depozite în întreaga lume, GEFCO oferă soluţii personalizate pentru a susţine dezvoltarea internaţională a clienţilor săi.
Inaugurarea recentă a platformei de transport aerian, construită în apropierea Aeroportului Internaţional din Frankfurt, reprezintă exemplul perfect al investiţiilor continue în această direcţie. Pe lângă platformele din Paris, Shanghai şi Hong Kong, noul hub oferă o soluţie pentru principalele provocări pe care le întâmpină producătorii, în special în statele CIS (Comunitatea Statelor Independente).
Pentru Grup, anul 2014 a fost marcat, totodată, de semnarea unui contract între GEFCO Spania, GEFCO Rusia şi Talgo, o companie spaniolă specializată în producţia echipamentului feroviar, pentru transportul şi livrarea a 6 trenuri în Rusia, operaţiune realizată printr-o soluţie multimodală.
Pentru a susţine această strategie de creştere, GEFCO a alocat o treime din bugetul pentru investiţii sistemelor informatice, pentru a oferi clienţilor săi toate informaţiile necesare privind operaţiunile de transport.
GEFCO a implementat şi un nou serviciu de transport feroviar door-to-door între Asia şi Europa, o pârghie unică de creştere, ce permite utilizarea vastei reţele feroviare chineze pentru a transporta bunuri spre mai mult de 12 ţări din Asia şi Europa, inclusiv Kazahstan, Rusia, Belarus, Uzbekistan, Germania şi Ungaria.
Continuarea expansiunii internaţionale: piatra de temelie a strategiei GEFCO
Aflat în fruntea reţelei europene de transport privat, GEFCO îşi consolidează poziţia din Europa de est şi îşi continuă anual expansiunea în regiunile cu un potential semnificativ.
- La sfârşitul anului 2014, Grupul şi-a extins reţeaua în Africa de Nord, prin demararea activităţii în Algeria, una dintre cele mai importante economii africane, cu o locaţie geografică ideală pentru comerţul cu Europa, Orientul Mijlociu, America de Sud şi Asia.
- Realizând potenţialul important asociat economiei dinamice a zonei ASEAN (Asociaţia Naţiunilor din Asia de Sud-Est), GEFCO intenţionează să îşi înceapă activitatea în Vietnam, o prezenţă cheie în fluxurile comerciale din zonă, precum şi în Thailanda şi Indonezia. Cu 620 de milioane de locuitori, regiunea ASEAN ar trebui să înregistreze o creştere de 6,4% în 2014, în timp ce PIB-ul ar putea atinge 3 trilioane de $ în 2017. Zona reprezintă, totodată, a 6-a piaţă auto a lumii, cu o producţie record de 4,3 milioane de vehicule în 2013.
- Prezentă în Rusia din 2003, GEFCO se bucură acum de toate beneficiile rezultate în urma uniunii cu RZD, de la sfârşitul anului 2012, ce îi conferă un suport strategic pe termen lung, alături de noi oportunităţi de dezvoltare în Rusia şi statele CIS. Pentru a accelera dezvoltarea în cadrul acestei zone prioritare, GEFCO şi-a adaptat structura organizaţională prin crearea unei zone geografice dedicate: “zona 1520”, dar şi prin formarea, în Moscova, a unui “cluster” de 50 de experţi în logistică, care şi-a început deja activitatea.
- Alte teritorii în care GEFCO intenţionează să îşi extindă activitatea includ Grecia, Serbia şi Coreea de Sud.
Grupul GEFCO se oferă să elaboreze şi să implementeze, alături de producători, sisteme logistice, o sursă de valoare adaugată care le potenţează competitivitatea. Performanţa pe care GEFCO o pune la dispoziţia clienţilor săi îşi are originea în expertiza acumulată în ultimii 65 de ani, în special în industria autovehiculelor, unul dintre cele mai complexe şi solicitante sectoare.
Prezentă în 150 de ţări, GEFCO se numără printre primele 10 grupuri europene. A realizat o cifră de afaceri de 4,1 miliarde Euro în 2014 şi are 11.500 angajaţi. Cu peste 350 de locaţii în întreaga lume, GEFCO îşi dezvoltă activitatea în Asia se Sud-Est, Europa Centrală și de Est, în Balcani, Asia de Est și America de Sud. (M.B.)