ROCA a preluat Romcargo Maritim

Platforma de investiții ROCA a preluat, în 27 septembrie, operatorul portuar Romcargo Maritim, care operează cel mai mare terminal Ro-Ro din Portul Constanța, gestionând 90% din fluxurile maritime de vehicule pentru pasageri și utilitare din România: Dacia, Renault, Ford și Mitsubishi. 

Terminal RCM

Înființată în anul 2006, compania a trecut printr-o perioadă dificilă între 2015-2016, iar la finalul anului 2016 a intrat în insolvență, desfășurând-și în continuare activitatea conform cu un plan de reorganizare. 

În spațiul de 85.000 mp, Romcargo Maritim are o capacitate de stocare de 7.500 de unitati simultan, poate opera 25.000 vehicule pe lună, o cale ferată cu 3 linii și posibilitatea de a opera simultan 2 trenuri cu 21 de vagoane fiecare și o dană cu lungimea de 200 m.

În 2018, cu 80 de angajați, Romcargo Maritim a avut un flux total de 154.000 de autovehicule operate, iar estimările pentru 2019 sunt de 175.000 autoturisme.

ROCA s-a lansat în 2018 ca prima platformă de investiții și management dedicată companiilor românești.

După un an de activitate, compania a obținut un randament de 260% pentru sumele investite inițial și a ajuns la o valoare de 22 milioane de euro.  Planul său este de a contura o schemă de dezvoltare strategică a Romcargo Maritim, folosind atât experiența managerilor din platformă, precum și atuurile companiei, consolidând în același timp relațiile cu principalii parteneri: Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi și Ford Werke – Ford România.

”Cea de-a cincea tranzacție a platformei Roca este o reală provocare. Am concentrat experiența acumulată pana acum și ne-am lansat într-un domeniu pe care-l considerăm strategic pentru Romania. Este vorba de o companie cu activitate logistica, si nu una oarecare, ci un operator portuar. Romcargo Maritim este cel mai bun exemplu că ROCA face fix ce și-a propus. Vedem oportunițăți acolo unde alții văd doar riscuri.

Rudolf Vizental

Pariem atât pe o valorificare mai bună a poziției geografice strategice a României cât și pe potențialul insuficient exploatat al fluxului comercial euro – asiatic. Astfel mizăm pe succesul acestei investiții și pe scoaterea companiei din insolvență în scurt timp.” a declarat Rudolf Vizental, CEO ROCA.

Planul ROCA este de a contura o schemă de dezvoltare strategică a Romcargo Maritim, folosind atât experiența managerilor din platformă precum și atuurile companiei, consolidând în același timp relațiile cu principalii parteneri Alianta Renault-Nissan-Mitsubishi și Ford Werke – Ford Romania. Managementul actual Romcargo Maritim va fi parte activă a acestui plan, experiența lor în industrie fiind esențială pentru succesul viitor al companiei.

Dezvoltarea Romcargo Martim ca investiție ROCA va fi posibilă și datorită faptului că portul Constanța este supus unui proces de dezvoltare la finalul căruia se va permite infrastructura portului va permite accesul unor nave de tonaj mai ridicat. Odată cu creșterea gradului de utilizare a cailor navigabile din port, activitatea companiei se va putea intensifica.

”Suntem încrezători că punând laolaltă experiența noastră extensivă în industrie cu experiența de business și management a echipei ROCA și vom transforma Romcargo Maritim într-o poveste de succes”, a declarat Ionuț Monu, General Manager Romcargo Maritim.

Despre ROCA

ROCA s-a lansat in 2018 ca primă platforma de investiții și management dedicată companiilor românești. După numai un an de activitate, a obținut un randament spectaculos, de 260%, pentru sumele investite inițial și a ajuns la o valoare de €22M a companiei. 

În prezent, acționariatul ROCA numără nume importante din antreprenorialul local și internațional, care au decis să se alăture misiunii acestui proiect, începând cu anul trecut: Andrei Cionca, președinte CITR Group și asociații săi, prin divizia de investiții CIT Resources, Astra Rail Management GMBH; frații Pavăl, prin PIF Industrial; Dan Șucu, fondatorul Mobexert; BT Investments, compania de investiții a Băncii Transilvania; Theodora Popa, vicepreședinta grupului Transavia și a Theodora Golf Club; Adolf Bâclea, fondatorul companiei Cosena; Vetimex Capital, companie deținută de familia Korponay, fondatorii distribuitorului de produse veterinare Maravet; Cristian Ludovic Pop, fondatorul lanțului de magazine pet shop Animax și Next Capital Solutions, companie de servicii financiare destinate IMM-urilor și membră a grupului EOS. 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.