Românii, deschiși alternativei la serviciile de taxi: 73% ar utiliza aplicația Uber – studiu iSense.Solutions

Numai 14% dintre români au auzit până acum de aplicația pentru smartphone Uber, însă deja 88% dintre ei consideră conceptul aplicației util iar 73% sunt dispuși să o utilizeze, arată un studiu realizat de compania iSense.Solutions.

Uber reprezintă o platformă care conectează pasagerii cu șoferii care doresc să împartă costurile călătoriilor, oferind astfel o alternativă la serviciile de taxi. Acest concept pare pe gustul românilor, întrucât, după ce le-a fost prezentat respondenților, 85,5% dintre ei au afirmat că le place ideea, 60% consideră că aplicația este pentru oameni ca ei și 83% ar recomanda-o și altor persoane.

Totuși, chiar dacă Uber se adresează atât pasagerilor, cât și șoferilor, doar 18% dintre cei chestionați au afirmat că ar utiliza aplicația doar ca șoferi, în timp ce aproape 28% sunt dispuși să o folosească din postura de pasageri. Există și un procent de 27% care a afirmat că ar utiliza aplicația și ca șofer, și ca pasager.

„Șoferii români sunt deschiși către inovație, însă rămân puțin reticenți în ceea ce privește transportul persoanelor necunoscute în mașina proprie. Totuși, această mentalitate începe să se schimbe treptat, datorită influențelor din Occident, unde oamenii utilizează în mod frecvent astfel de practici”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense.Solutions.

Andrei Canda, Managing Partner iSense.Solutions

Studiul arată că femeile ar utiliza aplicația Uber mai degrabă ca pasageri (33,8%), decât ca șoferi (9,2%), în timp ce bărbații sunt mai deschiși să devină șoferi Uber (26,6%) decât pasageri (21,7%).

Până în prezent, aplicațiile de acest gen din România s-au concentrat pe comenzile la taxi. Cea mai populară astfel de aplicație pentru smartphone este Speed Taxi, 10% dintre români afirmând că o folosesc, în timp ce 40% au auzit de ea, deși nu o utilizează.

Clasamentul este urmat de aplicațiile Meridian Taxi (6,6% o utilizează, 29% doar au auzit de ea), Cris Taxi (5% / 22%), Star Taxi (3,6% / 21%) și Clever Taxi (3%/28%).

Traian Nastase, Managing Partner iSense.Solutions

„Aplicațiile de taxi pentru smartphone, fie că sunt operate de o anumită firmă, fie că reunesc mai mulți furnizori, au o popularitate din ce în ce mai mare în România, în special în București, ceea ce întărește ideea că românii sunt deschiși către tehnologie și inovație. Rămâne de văzut câți dintre bucureșteni vor încerca o alternativă la taxi prin aplicația Uber și o vor utiliza în mod frecvent fie ca șoferi, fie ca pasageri”, a adăugat Traian Năstase, managing partner iSense.Solutions.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense.Solutions în cadrul Panelului ResearchRomania.ro (www.researchromania.ro). Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,8%, la un nivel de încredere de 95%.

iSense.Solutions (www.isensesolutions.ro) – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări.

Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu o vastă experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.