Volkswagen a lansat şi pe site-ul din România o modalitate prin care proprietarii de autoturisme VW pot afla dacă maşina lor este echipată cu softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare.
La https://info.volkswagen.com/ro/ro/home.html clienţii pot verifica dacă autovehiculul pe care îl deţin este afectat de scandalul poluării.
Sistemul verifică exclusiv seriile de şasiu (cod VIN) pentru mărcile Volkswagen şi Volkswagen Autovehicule Comerciale.
Totodată, posesorii de VW vor fi ţinuţi la curent cu planul de măsuri al VW pentru remedierea autovehiculelor cu motor diesel EA 189 Euro 5.
Înşelăciunea Volkswagen a fost dată în vileag la 18 septembrie de Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA), care a depistat sisteme electronice special instalate la motoarele a 482.000 de autoturisme VW Jetta din perioada 2009-2014, VW Beetle şi Golf, VW Passat din 2014-2015 şi Audi A3, pentru a evita standardele federale din SUA privind emisiile de dioxid de carbon.
Demascat, concernul Volkswagen a recunoscut că a montat un software pe 11 milioane de maşini vândute în ultimii ani, care a permis vehiculelor să îndeplinească în timpul testelor standardele referitoare la poluare, dar nu și după aceea, când noxele curgeau gârlă.
Audi, divizia de lux a VW, a anunţat şi ea că a vândut 1,2 milioane de vehicule cu softul „otrăvit”, iar constructorul auto ceh Skoda – tot divizie a grupului Volkswagen -, a dat pe faţă că a „trucat” 1,2 milioane dintre vehiculele sale.
Guenther Scherelis, șeful diviziei vehicule comerciale de la Volkswagen AG, a comunicat că 1,8 milioane de furgonete și camionete au motoare diesel echipate cu softul ilegal.
Ministrul ungar al Economiei, Mihaly Varga, a declarat că 2 milioane din cele 11 milioane de motoare falsificate au fost produse la uzina Audi din Gyor, vestul Ungariei.
La rândul său, Seat, subsidiara spaniolă a VW, a mărturisit că a fabricat 700.000 de astfel de motoare.
Ieri, într-o scrisoare trimisă Parlamentului german, Volkswagen a anunţat că 8 milioane de vehicule “trucate” au fost înmatriculate în Uniunea Europeană: 2,8 milioane în Germania, 1,2 milioane în Marea Britanie, aproape 950.000 în Franţa, 648.458 în Italia etc..
Nici România nu a scăpat de ţeapa constructorului german: 105.000 de autovehicule – dintre care 56.000 noi – au cărţi de identitate, iar pentru alte 300 de maşini noi Euro 5 diesel – marca Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat – aflate în stocurile dealerilor, RAR a blocat eliberarea cărţilor de identitate.
Autoritatea germană de reglementare a sectorului auto, KBA, a impus concernului VW să prezinte până în 7 octombrie un plan de a aduce nivelul noxelor la nivelul permis de lege.
Magda SEVERIN