ROMBUS TRANSPORT 20 de ani de activitate

2015 reprezinta un an aniversar pentru Eurolines Romania, care implineste 20 de ani de activitate in domeniul transportului international de persoane cu autocarul.

Prioritatile anului 2014 au fost innoirea parcului cu 8 autocare ultra-moderne si implementarea unui nou concept de calitate in transportul international de persoane si turism, punand confortul si experientele de calatorie ale clientilor Eurolines in centrul preocuparilor, tinta finala fiind fidelizarea clientilor prin servicii de excelenta”, a aratat Cristian Baciucu, director general Rombus Transport.

Pasii dezvoltarii

Eurolines Romania si-a inceput activitatea in 1995, iar din 1997 este membru al celei mai mari organizatii europene de transport rutier de persoane – Eurolines Organization. In Romania, Eurolines este unul dintre cei mai importanti transportatori internationali de persoane si detine cea mai extinsa retea de agentii de turism proprii. Rombus Transport (RBT) a fost infiintata in anul 1999, principalul obiect de activitate fiind transportul de persoane. In anul 2007 s-a infiintat Holdingul Touring Eurolines, Rombus fiind firma din grup care asigura managementul si exploatarea flotei de autocare a grupului. Touring Europabus Romania, care gestioneaza liniile internationale si agentiile, asigura interfata cu clientii si vanzarile si este clientul principal al Rombus Transport. „Functionarea in cadrul unui grup puternic, care a inregistrat in anul 2014 o cifra de afaceri de 90 milioane de euro, confera multe avantaje si o stabilitate financiara deosebita, precum si posibilitatea realizarii unor investitii majore in flota de autocare, in tehnologie si in customer-care, inaccesibile majoritatii firmelor concurente”, a explicat Cristian Baciucu.

Tinta: flota moderna, servicii de excelenta pentru clienti

Concret, flota Rombus Transport se ridica la 30 de autocare, in conditiile in care din echipa companiei fac parte 100 de soferi. Numarul total al angajatilor este de 125, care include, pe langa soferi, mecanicii din service-ul propriu (atestat RAR) si personalul de suport. Directorul general Rombus Transport a mentionat ca parcul auto se afla intr-o perioada de reinnoire majora. Procesul a inceput in 2012 cand au fost achizitionate doua Scania Irizar I6, a continuat in 2013, cand in flota au intrat alte doua autocare Scania cu caroserie Tata Hispano. Totul a culminat cu achizitia din 2014 a 8 autocare Scania carosate in Spania de catre Beulas, in valoare de peste 2 milioane de euro. Aceste autocare, marca Beulas Glory, au marcat o premiera pentru piata locala, introducand conceptul de clase de confort in transportul rutier (fiecare autocar are 12 locuri in clasa business, cu spatiu suplimentar si sistem video pentru pasageri) si sunt dotate cu vending-machines. „Automatele de produse s-au dovedit a fi o solutie buna in dorinta noastra de a oferi servicii suplimentare la bord, fiind foarte solicitate si apreciate de pasageri. Automatele cu bauturi racoritoare si snack-uri, alaturi de automatele pentru cafea, au devenit si o noua sursa de venit pentru Rombus Transport. Totodata, am extins reteaua Wireless, ea fiind prezenta nu numai in autocarele noi, ci si in toate celelalte mijloace de transport, aceasta dandu-ne posibilitatea de a oferi gratis pasagerilor conexiune la internet pe teritoriul Romaniei. In aceasta directie, pasul urmator este ca o data cu egalizarea costurilor de roaming sa putem oferi acelasi serviciu si in afara granitelor”, a precizat Cristian Baciucu.

Programul Bounce-Back

Din 2014, Rombus Transport colecteaza permanent sugestiile clientilor prin Departamentul Customer Care. „Suntem foarte interesati de ceea ce cred clientii nostri despre noi, stiindu-se ca un client nemultumit transmite vestea catre alte 10 persoane, care transmit, la randul lor, catre alte 5 persoane. Astfel, anul trecut am acordat pasagerilor compensatii in valoare de peste 15.000 euro, suma fiind integral recuperata prin fidelizarea acestora si recomandarea firmei noastre catre familie si prieteni, care au ales ulterior serviciile noastre. Prin programul Bounce-Back se realizeaza recuperarea si fidelizarea clientilor care nu au fost pe deplin multumiti de serviciile noastre”, a declarat directorul general Rombus Transport. Compania organizeaza sesiuni de training pentru soferi si ceilalti angajati privind relatiile cu clientii, pe baza unui program international de mare succes – „Up Your Service”, care pune clientii, colegii si nevoile lor in centrul activitatii. Programele de instruire desfasurate de catre Rombus Transport tintesc transformarea echipei de soferi in profesionisti focusati pe siguranta in trafic si conducerea preventiva. Rombus se poate lauda cu o echipa sudata, fidela si loiala, bine instruita, care isi desfasoara activitatea punand clientul in centrul preocuparilor sale.

Procesul de recrutare si selectie este orientat catre atragerea de noi colegi, cu abilitati tehnice dovedite si testate, cu atitudine deschisa si dorinta permanenta de a invata lucruri noi. „In acest an, promovam si EurolinesPass, un produs ideal pentru clientii tineri care doresc sa viziteze Europa avand un buget redus, sa se bucure de cat mai multe destinatii, avand flexibilitatea de a-si face itinerariul in functie de dorintele lor”, a aratat Cristian Baciucu.

Siguranta si incredere

Acestea sunt principalele valori asumate de catre Rombus Transport. „Anul trecut, anuntam preocuparea noastra continua pentru Siguranta Traficului Rutier. Intre timp, pe langa documentele necesare la nivel de organizatie Eurolines, suntem in curs de certificare ISO 39001 – Road Traffic Safety Management. Acesta este un standard (asemanator celui de management al calitatii ISO 9001/2008) de management al sigurantei traficului rutier. Standardul a fost conceput pentru a deveni un instrument practic pentru companiile care gestioneaza flote de autovehicule si pentru toate organizatiile din lume care isi doresc sa reduca victimele si ranirile grave cauzate de accidentele rutiere. ISO 39001 pune la dispozitie cele mai exigente cerinte privind aspectele referitoare la siguranta, cum ar fi viteza, starea autovehiculului si vigilenta soferului. Dupa stiinta noastra, suntem singura firma de transport persoane din Romania care a solicitat aceasta certificare”, a subliniat Cristian Baciucu. De asemenea, compania a perfectionat si dezvoltat „in house” sistemul de monitorizare a flotei de autocare: WebEye. Dezvoltarea a avut ca scop tot atentia si grija fata de clientul final (pasagerul), cat si fata de clientii corporate (diferite agentii de turism care folosesc autocarele Rombus). Mai exact, oricine poate accesa https://curse.eurolines.ro/tracker/, unde poate localiza in timp real autocarul in care se afla persoana asteptata si ora aproximativa de ajungere la destinatie. In viitor, acest sistem va fi implementat si de catre celelalte companii din Organizatia Eurolines. Sistemul mai permite si monitorizarea intregii flote, precum si comunicarea in timp real cu soferii, prin intermediul mesajelor. Sunt transmise date privind viteza, consumul de combustibil, stilul de condus, parametrii functionali ai autocarului. Rapoartele obtinute ajuta la imbunatatirea stilului de condus, reducerea consumului de combustibil, intretinerea corespunzatoare a autocarelor. In ceea ce priveste viziunea companiei pentru urmatorii ani, ne propunem o dezvoltare sustenabila prin cresterea relativ moderata a parcului auto si modernizarea lui permanenta, cat si oferirea posibilitatii de a calatori cu autocare de ultima generatie oriunde in Europa, in conditii de inalta siguranta. Ne dorim ca pasagerii nostri sa ne devina ambasadori, astfel incat, o data ce au calatorit cu Eurolines si Rombus sa devina clienti fideli si sa promoveze serviciile noastre tuturor celor cu care vin in contact, aceasta constituind cea mai eficienta modalitate de promovare si cel mai bun indicator al faptului ca prestam servicii de calitate.

„Up Your Service” pune clientii, colegii si nevoile acestora in centrul activitatii.

Certificarea ISO 39001 garanteaza respectarea celor mai exigente cerinte privind aspectele referitoare la siguranta.

Paul GEANA

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.