Rute ocolitoare pentru DN1 (E60) Bucureşti-Ploieşti-Braşov, unde sunt restricţii de 7,5 tone

CNADNR anunţă la o săptămână de la impunerea restricțiilor de trafic pe DN1 (E60), sectorul București – Ploiești – Brașov, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2014, pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, rutele ocolitoare pe care le propune transportatorilor de mărfuri.

Astfel, principalele rute ocolitoare, recomandate sunt:

  • DN1A: București – Ploiești – Brașov;
  • A3: București – Ploiești;
  • DN1A: Ploiești – Brașov;
  • DN7: București – intersecție (DN7 – DN71);
  • DN71: intersecție (DN7 – DN71) – Târgoviște;
  • DN72A: Târgoviște – Stoenești – intersecție (DN72A – DN73);
  • DN73: intersecție (DN72A – DN73) – Râșnov – Brașov.

Amintim că, potrivit Ordinului nr. 485/2013 emis în 24 decembrie de ministrul Delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, şi publicat în Monitorul Oficial din 30 decembrie, circulația este interzisă pe drumul național DN1 (E60) pe traseul DN1, km 17+900 (limită oraș Otopeni) – Ploiești (intersecție DN 1 cu DN 1A) în zilele de luni până joi, între orele 6,00 . 22,00, iar de vineri până duminică, între orele 00,00 – 24,00.

Pe drumul național DN1 (E60) pe traseul Ploiești (intersecție DN 1 cu DN 1B) – Brașov (intersecție DN 1 cu DN 1A) circulația va fi oprită în zilele de luni până joi, între orele 6,00 – 22,00, iar de vineri până duminică, între orele 00,00 – 24,00.

CNADNR va emite autorizaţii nominale, conform unei metodologii prevăzute în Ordin, pentru autovehiculele (altele decât cele destinate transportului exclusiv de persoane) care au punctul de încărcare/descărcare pe sectorul de drum restricţionat şi nu au trasee alternative.

Potrivit Art. 5, alin. (2), autorizaţia nominală de circulaţie se eliberează numai pentru sectorul restricţionat pe care se află punctul de origine/destinaţie sau de încărcare/descărcare, fiind interzisă tranzitarea restului de sector restricţionat.

Autorizaţia nominală se poate elibera numai dacă nu există trasee alternative (Art. 6, pct. “a”).

În caz că sunt mai multe puncte de încărcare/descărcare, autorizaţia se poate elibera pentru un sector care să le includă pe toate sau pentru întregul tronson restricţionat (pct. “c”).

Articolul 7, pct. „r” prevede că sunt exceptate de la aceste restricţii vehiculele care efectuează transporturi de mărfuri în trafic internaţional, aparţinând operatorilor de transport români sau străini, cu puncte de încărcare/descărcare sau care efectuează controlul vamal pe unul dintre sectoarele restricţionate.

Însă şi acestea au voie să se deplaseze numai pe sectorul restricţionat pe care se află punctul de încărcare/descărcare sau pe care se afectuează controlul vamal, cu dovada actelor aferente (comandă de transport şi CMR), potrivit Art. 11.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.