Aşa cum era de anticipat, toate cele 3 companii trecute de faza de precalificare la privatizarea CFR Marfă – Grup Feroviar Român, OmniTRAX şi Transferoviar Grup în asociere cu Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria au depus plicurile care ar trebui să conţină documentaţiile de participare la negocierea pe bază de oferte preliminare şi neangajante, în termenul prevăzut în anunţ, respectiv 5 iunie, informează, joi, Ministerul Transporturilor.
“Pentru a participa la negocierea pe bază de oferte preliminare şi neangajante, toţi cei trei investitori înscrişi pe ‘Lista scurtă’ au depus plicurile care ar trebui să conţină documentaţiile de participare, în termenul prevăzut în anunţ. Documentaţia depusă de către investitori ar trebui să cuprindă oferta preliminară şi neangajantă şi comentariile asupra Contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni, inclus în Dosarul de Prezentare”, se precizează în comunicatul MT.
Pentru etapa de negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, ofertele şi comentariile potenţialilor cumpărători (înscrişi pe ‘lista scurtă’) asupra proiectului de contract de vânzare/cumpărare de acţiuni trebuiau depuse la sediul ministerului, în plic sigilat, până în data de 5 iunie 2013, ora 16.00.
Potrivit calendarului, începând din 6 iunie, Comisia de Privatizare constituită la nivelul Ministerului Transporturilor va purta discuţii cu fiecare dintre investitorii care au depus documentaţia pentru etapa a doua, înscrişi pe ‚Lista scurtă’.
Pentru a participa la utima etapă, licitaţia cu ofertă în plic, documentele de participare trebuie depuse până cel târziu în data de 19 iunie 2013, ora 12.00, acest termen fiind unul de decădere.
În data de 20 iunie, ora 11.00, la sediul MT, Comisia de Privatizare va deschide plicurile cu documentele ofertanţilor prezenţi şi va stabili câştigătorul.
Privatizarea CFR Marfă se realizează printr-o procedură de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.
Iată cine sunt ofertanţii:
Grup Feroviar Român, deţinut de Gruia Stoica şi Vasile Didilă, este o societate cu capital social integral privat şi prestează servicii de transport feroviar de mărfuri şi servicii conexe transportului feroviar. GFR exploatează un parc de 8.000 de vagoane şi 260 de locomotive. În asociere cu CFR Marfă în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro.
Transferoviar Grup, companie controlată de omul de afaceri Călin Mitică, este înfiinţată din 2003 şi asigură servicii de transport/logistică feroviară şi manevră feroviară de marfă, gestionează infrastructură feroviară, construieşte căi ferate, drumuri şi autostrăzi. De asemenea, prin accesarea de fonduri europene, societatea este implicată în dezvoltarea infrastructurii feroviare private, în acest moment având în execuţie terminalul de containere din Aiud. Activează şi pe piaţa din România, şi pe piaţa externă. Compania deţine participaţii majoritare în cadrul firmelor UV Aiud şi Transferoviar Călători.
Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria este un fond de investiţii de tradiţie din Austria fondat în 1957, administrând active de peste 2 miliarde de euro în domenii cum sunt managementul activelor, investiţii, fuziuni şi achiziţii, restructurări, dezvoltare rezidenţială. Donau-Finanz este calificat în faza finală a procesului de privatizare a unităţii de transport de marfă a Căilor Ferate Bulgare (BDZ) – BDZ Freight Services.
OmniTRAX Inc., înregistrată în Denver, Colorado, este una dintre cele mai importante companii feroviare şi de management al transporturilor private din America de Nord, potrivit datelor publicate pe site-ul propriu.
Magda SEVERIN
Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU